Am publicat regulamentul concursului de aplicații pe Windows Azure

Regulamentul oficial/complet este pe http://ScoalaDeCloud.ro, însă am extras aici partea esențială. Ca ”executive summary”, putem spune că pentru a participa trebuie să fii într-o relație de parteneriat (de orice fel) cu Microsoft și să folosești platforma Windows Azure în aplicație.

Vă rog să dați feedback.

ART. 3. DREPTUL DE PARTICIPARE

În Promoţie are dreptul să participe orice persoană juridică înregistrată în România care este membră la data înscrierii în promoţie în Microsoft Partner Network (minim Registered Member), sau în programul BizSpark pentru startupuri, sau în WebsiteSpark pentru agenții web, excepţie făcând Organizatorul si celelalte companii implicate în organizarea şi desfăşurarea campaniei promoţionale. De asemenea, în cadrul Promoţiei nu pot participa instituţii din sectorul/administraţie publică, la nivel naţional sau local. …

ART. 4. MODUL DE DESFASURARE A CAMPANIEI

Campania se desfăşoară în perioada 1 octombrie 2010 – 15 februarie 2011 şi are următorul mecanism de participare: companiile eligibile vor trimite un email către adresa ”azure la proevents punct ro” cu următoarele informații:

   1. Nume firmă, adresă web (url)

   2. Nume aplicație, descriere de maxim 400 cuvinte, logo (opțional), imagini (opțional, cu captură de ecran, etc), adresa web (url)

   3. Tipul aplicației:

      a. Publică, vizibilă pe internet și în producție (lansată)

      b. Va fi publică însă nu este încă lansată

      c. Internă, invizibilă publicului

   4. Persoană de contact, funcție, număr de telefon

   5. Descrierea modului de utilizare a platformei Windows Azure (vom urmări aspectele de la criteriul I)

   6. Descriere funcțională (criteriul II)

   7. Descriere tehnologică (criteriul III)

   8. Descriere de business (criteriul IV)

   9. Emailul de înscriere poate conține atașamente.

Informațiile de la punctele 1, 2 și 3 vor fi publicate pe siteul campaniei la http://scoaladecloud.ro.

În urma înscrierii aplicațiilor în campanie, acestea vor fi evaluate de către un juriu format din reprezentanţi ai Organizatorului, reprezentati Microsoft și ai comunității. Componența juriului va fi publicată pe siteul campaniei la http://scoaladecloud.ro. 10 proiecte selectate de către juriu vor participa la o sesiune de pitching în persoană la finala din 15 februarie 2011. Primele 3 aplicații vor fi premiate în funcţie de măsura în care proiectele participante îndeplinesc criteriile de evaluare.

Criteriile de evaluare a proiectelor vor fi următoarele:

I. Modul de utilizare a platformei Windows Azure. Acest criteriu va avea o pondere de 20% din punctaj:

-      Ce facilități din platforma Windows Azure folosește aplicația?

-      Care sunt motivele?

II. Inovație. Acest criteriu va avea o pondere de 30% din punctaj:

-      Ce problemă dorește să rezolve aplicația?

-      Soluția aleasă este una nouă sau se bazează pe concepte cunoscute?

-      Ce impact are soluția (număr de potențiali utilizatori, specializare pe industrii, etc)?

III. Arhitectură. Acest criteriu va avea o pondere de 30% din punctaj:

-      Cum este modularizată aplicația?

-      Cum se face comunicarea între module și de ce?

-      Cât de grea este evoluția proiectului?

-      Expune API-uri?

-      Ce soluții de stocare s-au folosit și de ce?

-      Dacă soluția expune interfețe pentru utilizatori, cât de intuitive și ergonomice sunt?

IV. Relevanță de business. Acest criteriu va avea o pondere de 20% din punctaj:

-      Soluția este una realistă sau doar una teoretică?

-      Are viabilitate tehnologică și economică?

-      Este în producție sau e doar un pilot?

-      Care este piața țintă?

-      Cine sunt competitorii?

Calendarul după care se va desfăşura campania este următorul:

  • 01 octombrie 2010: data de la care acceptăm înscrieri;
  • 31 ianuarie 2011: data până la care se pot trimite înscrieri la ”azure la proevents punct ro”;
  • 1-8 februarie 2011: intervalul în care juriul va selecta cele mai bune 10 aplicații; participanții vor trebui să păstreze online aplicațiile în această perioadă; dacă aplicațiile nu sunt publice, participanții vor trebui să ofere acces juriului pentru evaluare;
  • 15 februarie 2011: data finalei; creatorii celor 10 proiecte selectate vor avea posibilitatea să-și prezinte aplicația în sesiuni de 10 minute fiecare și să răspundă la întrebările juriului timp de încă 10 minute; anunțarea primelor trei aplicații câștigătoare;