Daca v-ati bucurat de un pic de liniste in ceea ce priveste Open XML, ei bine, IBM declara prin Rob ca „Microsoft a reusit sa impuna limitarea informatiilor de la JTC1” (traducerea mea). Vai, vai, rusinica! Procesul de standardizare apartine exclusiv JTC1 si nu tine nici de IBM si nici de Microsoft.
Problema pe care o ridica Rob este ca informatiile despre rezolvarea comentariilor sunt accesibile numai comitetelor tehnice membre si nu sunt publice. Ah, tare as vrea sa fie publice! Ca sa aratam cata munca este necesara la Ecma si JTC1 pentru a iesi din situatia asta de Denial of Service cauzata de IBM. Linistea de pana acum sugera ca IBM a depus acele numeroase comentarii pentru a imbunatati standardul (multumim), dar se pare ca a fost doar – daca ma gandesc mai bine – un Distributed Denial of Service, fiindca mare parte din acele comentarii au fost preluate si de altii. Dar nu-i nimic. Pana la urma vom avea un standard muuult mai sanatos.
Brian ne explica detaliile procesului iar Jason ne subliniaza ca:
Microsoft respects the process as defined by JTC 1. Full stop. We will continue to work in as constructive a manner as possible with Ecma, the Project Editor, SC 34, and JTC 1.
Amen.
Adaugat in 11 decembrie:
Ecma publica azi inca un set de propuneri de rezolvare a 1133 comentarii. Impreuna cu cele 662 din noiembrie, se ajunge la 1795 adica cca 51% din cele 3522. Pana la mijlocul lui ianuarie vom avea toate propunerile. Au acces la propuneri, conform procedurilor ISO, doar comisiile nationale.
Filed under: Open XML
# re: Open XML iese din Denial of Service
Wednesday, December 05, 2007 10:05 PM by MrSmersh
Eu ce sa zic, decit ca lumea ajuns la nivel de saturatie la scandalul asta (parerea mea (dupa clasici in in viata)).
Sa vedem daca e bun si util de folosit, viata e ultimul arbitru…
Si pe latura pozitiva da procesul nu e transparent sa schimbam procesele ISO, btw cred ca si IBM mai are si altele la „tocat” (da nr 1 mondial la patente nu?) in masina ISO si cred ca atunci nu ar avea nimic de comentat ba chiar ar sustine initiativa (sau nu? )…
# re: Open XML iese din Denial of Service
Friday, December 07, 2007 7:25 AM by danpopa
Si in continuarea celor spuse de MrSmersh , pe perioada sarbatorilor , ……….
SARBATORI FERICITE si LA MULTZI ANI ,
dan.popa@ratb.ro
# re: Open XML iese din Denial of Service
Sunday, December 09, 2007 12:10 PM by Răzvan
„Vai, vai, rusinica! Procesul de standardizare apartine exclusiv JTC1 si nu tine nici de IBM si nici de Microsoft.”
Aşa e, ruşinică ! Brusc, Microsoft s-a răzgândit: standardul OOXML nu va mai fi controlat de către organisme internaţionale independente, ci de… ghici ? 😉
http://www.robweir.com/blog/2007/12/bait-and-switch.html
Între timp, veştile zboară, lumea se lămureşte care-i, de fapt, adevărul…
Chiar şi în România: lista de semnatari ai petiţiei NoOOXML de la http://www.noooxml.org/petition conţine, în medie, câte 8-10 români, în fiecare zi…
Goebbels şi von Ribbentrop, care se ocupau cu propaganda pentru Cel De-al Treilea Reich, s-ar simţi umiliţi de Departamentul de Marketing al Microsoft.
Îmi vine în minte Ministerul Adevărului, imaginat de George Orwell…
Numai bine,
Răzvan
# re: Open XML iese din Denial of Service
Monday, December 10, 2007 9:52 AM by zoltanhe
Esti ortogonal pe subiect Razvane! Adica Microsoft vrea ca standardul Ecma sa fie aprobat de ISO, adica sa aiba si mai putin control. Brusc, asta e o problema? Sau care? Ca Ecma respecta procedurile ISO?
Aaa, stiu: Ecma face progrese importante cu rezolvarea comentariilor si asta e o problema pentru tabara noooxml fiindca standardul are sanse mari sa treaca in februarie.
# re: Open XML iese din Denial of Service
Monday, December 10, 2007 12:20 PM by Răzvan
Sincer, mă îndoiesc că standardul va trece – cel puţin nu fără un efort serios de corupere a comitetelor de standardizare, din partea Microsoft. Vezi scandalul din septembrie…
Faptul că Ecma şi Microsoft adresează cele peste 10.000 de comentarii tehnice care au fost făcute pe marginea standardului este un lucru meritoriu. Bravo lor ! Mă întreb însă cum poţi răspunde la o întrebare directă de genul „în OOXML, -3^2 fac -9 sau 9 ? ” fără să modifici serios specificaţia… Ceea ce Microsoft nu prea cred că poate face, fiindcă Office 2007 e deja pe piaţă, cu OOXML-ul în forma actuală.
Între timp, cei de bună-credinţă se întreabă ce îi împiedică pe Microsoft să introducă, în Microsoft Office, şi suport nativ pentru ODF – ODF care, de bine de rău, ESTE standard oficial ISO în acest moment şi e foarte folosit în practică…
Răzvan
# re: Open XML iese din Denial of Service
Monday, December 10, 2007 12:41 PM by Răzvan
Ce s-ar întâmpla dacă am avea două sau mai multe suite de birou, capabile să deschidă/scrie EXACT aceleaşi fişiere (fişiere al căror format standardizat nu ar fi DELOC sub controlul creatorilor suitelor, ci sub controlul ISO) ?
Simplu: utilizatorii ar fi 100% liberi să aleagă, să migreze de la o suită de birou la alta după cum doresc.
Adică exact ce nu vrea Microsoft să se întâmple – pentru ei, utilizatorii TREBUIE să rămână la Microsoft Office, acum şi în viitor (sub „sancţiunea” de a nu-şi mai putea deschide propriile fişiere, create în format proprietar…)
Răzvan
# re: Open XML iese din Denial of Service
Monday, December 10, 2007 3:00 PM by zoltanhe
Coruperea este doar in mintea taberei noooxml. E drept ca a existat acea greseala a suedezului, dar restul e FUD.
Daca te intrebi cum se poate raspunde la cateva mii de comentarii, raspunsul e: greu, dar daca elimini suprapunerile, se pot rezolva.
Nu trebuie confundat Open XML cu ce si cum face Office 2007. Office 2007 e doar un software, care poate fi modificat.
Avem deja mai multe „suite de birou”, capabile sa deschida/scrie fisiere Open XML: http://www.openxmlcommunity.org/applications.aspx si inca cateva sute care doar manipuleaza si/sau genereaza documente Open XML.
# re: Open XML iese din Denial of Service
Monday, December 10, 2007 9:18 PM by Răzvan
Pentru cei interesaţi, iată şi o listă (incompletă) a aplicaţiilor care suportă OpenDocument:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_applications_supporting_OpenDocument
Răzvan
# re: Open XML iese din Denial of Service
Wednesday, December 19, 2007 6:28 PM by garzanti
Razvan… intamplator sunt interesat de subiect, ti-am citit si blogul, cred ca ai argumente in ceea ce spui, insa din pacate esti fundamentalist si nu citesti printre randuri.
Ai dreptate si tu si Zoli, nu ai dreptate nici tu nici Zoli. Adevarul e la mijloc, atat MS cat si comunitatea open-source trebuie sa vada ce vrea piata.