Iaca stire despre Windows 7

Citez din newsletter-ul de azi al Agora News:

Noul Windows 7

În posturi anterioare făcuserăm referire la un nou sistem Windows şi în acelaşi timp ne prezentaserăm îngrijorarea pentru o versiune nouă introdusă pe piaţă atât de devreme faţă de precendenta.

Update: 3 ani e devreme? Eu zic că nu.

Am sperat totuşi că această nouă soluţie pentru sistemele de operare va avea un public ţintă total diferit, poate o cu totul altă interfaţă…

Update: e acelaşi public ca până acum: toţi consumatorii de acasă, toate business-urile, tătătăt. De unde știți că nu va avea o interfață diferită? Mă mir că este atât de important pentru dvs.

…însă se pare că va fi „exact ca Vista, numai că mai bună”, după spusele lui Steve Ballmer, CEO al Microsoft.

Update: vai, vai… e ușor să parafrazezi spusele unui CEO, așa-i? Faptul că va fi construit pe același fundament (kernelul va evolua, nu va fi rescris de la zero), același model de drivere (pentru a păstra compatibilitatea driverelor din Vista), același model de securitate (niveluri de integritate, ASLR, DEP etc), nu înseamnă că va fi exact ca Vista. Mesajul e că firmele de hard și soft, dacă au investit în drivere și aplicații compatibile cu Vista, vor fi compatibili și cu Windows 7.

Mulţi dintre oficialii companiei  fac încă publicitate la Vista şi recomandă companiilor să upgradeze acum la Vista şi să nu aştepte noul Windows 7.

Update: se numește sales&marketing. Ce ați vrea (e bine fără cratimă @naicule?)? Să ședem frumos un an jumate și să vindem suport pentru Novell SLE? Sau vreți să vindem XP? C’mon…

Te face să te gândeşti puţin la ce oare s-au gândit când au venit cu ideea să mai facă încă un sistem de operare.

Update: să vă spun un secret: vom face periodic produse noi și versiuni noi, ca ceasul (dacă se poate), până când va exista MSFT pe NASDAQ.

Până nu vedem o versiune clară a ceea ce va urma…măcar un beta, nu putem fi siguri de nimic.

Update: așa este. 

Păi io-nțeleg dorința editorului de a răscoli că… pardon spiritele, dar domnule Alexandru Șerban (bănuiesc că dacă la ”referință” se află numele dvs, atunci vă asumați acest articol), dacă vreți să aflați la ce ne-am gândit, atunci contactați-ne. Sau dați-mi un semn aici la comentarii. Nu cred că cineva de la Microsoft a refuzat să vă lămurească dilemele.

Acum către cititorii mei: voi ce părere aveți?

Filed under: Windows

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 1:46 PM by matincaflorin

Mda … inca unu care se crede miez si detine cunoasterea spera sa faca valuri …

Cine vrea interfata are la dispozitie multe aplicatii care schimba total aspectul sistemului de operare, nu asteapta sa fie o functie implicita din Windows.

Sunt curios ce ar raspunde daca ar fi intrebat care sunt diferentele intre Windows XP si Windows Vista cu exceptia interfetei …

Succes !

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:07 PM by Valy Greavu

Zoli, parerea mea o stii: Vista = Me. V-ati grabit… sau poate asta este o mutare strategica la care noi nu avem acces sau despre care nu stim.

Despre autorul articolului, stii foarte bine ca presa scrie ca sa se vinda, iar daca esti acid si dai in toata lumea e mult mai bine… pentru patron.

Din nou despre presa… cica dumnealor folosesc cel putin 3 surse! Ha Ha Ha! Una din sursele cu cea mai mare valoare pentru publicul roman era insasi subsidiara de aici… asa ca sunt de acord ca trebuia sa vorbeasca si cu voi.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:46 PM by Gabi Citron

Mai Valy, tu ai fi vrut Windows 2008 Pro? Big Smile Nu stiu de echivalezi Vista cu Me, ca Vista nu e in nici un caz un facelift al XP-ului (cum puteai considera Me-ul la vremea lui fata de 98). E drept ca n-am fost masochist sa folosesc Vista zi de zi inainte de SP1, deci nu am foarte multa experienta ca end-user, dar pana acum sunt multumit. Ma gandesc deja ce as raspunde la intrebarea „de ce nu te-ai mai intoarce la XP?”… 😛

In privinta Windows 7, faptul ca apare in 2010 dupa 3 ani de Vista nu mi se pare asa de repede. Desktop-ul, vrem – nu vrem, trebuie sa urmeze alte tendinte decat serverele si pare ca devin „consumabil”. In stilul in care ne grabim sa schimbam telefoanele, masinile etc (obiecte care ar trebui -teoretic- sa fie unelte functionale si nu accesorii la moda) de ce sa nu bagam si desktop-urile in galeata asta? Las’ ca in felul asta ne tine ocupati! Big Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:46 PM by zoltanhe

Valy, parerea mea e alta, și am mai spus-o (de mai multe ori): am promis prea multe lucruri, prea devreme și nu am putut livra (tot). Ceea ce a ieșit este departe de a fi nasol, însă a fost sub așteptări.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 3:04 PM by blackhat

Sa intelegem asadar ca  Windows 7 va fi tot ceea ce am asteptat de la Vista dar nu am primit de la Vista?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 3:20 PM by zoltanhe

Aiurea… WinFS s-a restructurat (mare parte in SQL/ADO.NET) și se va întoarce în Windows… altădată Smile, interfața bazată pe WPF a fost un vis frumos, însă decizia de a renunța la ea atunci a fost una sănătoasă, fiindcă prima versiune de WPF se dezvolta chiar atunci, în paralel. Astfel de dependențe pot crea probleme mari în livrarea la timp a unui produs. În orice caz, interfața WPF este mai aproape de prime-time decât WinFS.

Apropo, blackhat, tu ce așteptai de la Vista și nu ai primit?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 4:12 PM by Anonymous

si cand te gandesti ca pentru end-user totul se rezuma la:

„nu merg jocurile bine pe Vista” si „Vista merge incet (ca sa evit o enuntare mai exotica)”…

Iar despre Agora newsletter ii acordati prea multa atentie, fiti si voi mai selectivi la ce cititi. Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 4:20 PM by blackhat

Exact aici vroiam si eu sa ajung, de fapt nimeni nu stie exact la ce ar mai putea sa se astepte, deci suntem oarecum predispusi la dezamagire.

Cred ca va fi foarte greu pentru MS ca de acum inainte sa mai rupa gura targului, in mare parte pentru ca tot ceea ce trebuia a fost pus in XP si apoi imbunatatit in Vista.

Este daca vrei la fel ca in sport, acum recordurile se masoara in sutimi de secunda, au trecut vremurile in care pana si tabela electronica era luata prin surprindere.

Exact asta s-a intamplat si cu Vista, problema a fost ca seamana prea mult cu XP. Desi introduce multe functionalitati si are o interfata cumva diferita, senzatia pe care ti-o lasa in final este de XP restilizat, ori tocmai aici marketingul MS a dat gres. In loc de „Vista will make your life better!” ne-a servit un „Vista will change your life”.

Asadar, din punctul meu de vedere, Vista a fost pasul evolutiv normal de la XP: optimizare pentru noile tehnologii hardware, adaptarea la noile criterii de securitate si siguranta a datelor, si toate celelalte lucruri noi.  De la Windows 7 astept in principal acelasi lucru, pentru chestiile sclipicioase  gen „touchscreen” ne luam Apple.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 5:20 PM by Gabi Citron

Eu am invatat pe vremuri ca un SO e mult mai mult decat un shell! S-a schimbat ceva intre timp?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 5:50 PM by zoltanhe

@blackhat, culmea e că vom avea multitouch pe Windows 7, sic. La PDC vom da și un SDK pentru Windows 7, inclusiv pentru API-ul de multitouch.

@Gabi, ai dreptate… așa cum am învățat la grădiniță Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:29 PM by blackhat

Da, stiu ca o sa aiba multitouch, tocmai de aceea am adus vorba. O sa fie genul de chestie care o sa apara in „Top 5 motive pentru care sa treci la Windows 7” dar care nu va fi folosita decat de 1% din utilizatori. Cam la fel ca UAC-ul.  Pana la urma e treaba celor din marketing cum vand produsele, dar impresia mea este ca atunci cand pui accent pe caracteristici spectaculoase dar care sunt folosite doar de un procent marginal de utilizatori, marea majoritate a celorlalti vor fi dezamagiti.

Pe de alta parte, ar fi absurd sa te astepti ca un utilizator sa migreze la noua varianta de SO din moment ce nu ii aduce vreun beneficiu evident. Spre deosebire de telefoane sau masini, un program de operare nu se uzeaza fizic. Pentru cineva care se uita la firme, asculta muzica, intra pe internet si scrie mailuri, se justifica oare un upgrade la Vista? Eu zic ca nu. La fel cum nu are sens sa iti pui XP daca laptopul cel nou vine cu Vista.

# Instant On

Friday, October 17, 2008 6:37 PM by Cristi’s Blog

Daca tot vorbim de viitor , o alta idee se zvoneste zilele acestea pe Internet. E vorba de un survey

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:38 PM by MrSmersh

OK deja iubesc subiectul si stateam pe margine dar deja Smile

Multitouch ouch! La ce la un laptop (sau chiar device mobile) creste productiviatatea? Ia ochii dar altceva la folosire intensiva nu vad.

Cred ca Vista cel mai tare o identificam cu WinFS, care la vremea lui il stiam destul de bine macar ca scop si concept. Ar fi fost ceva revolutionar daca reusea, desi nu stiu daca ar fi fost si succes pe piata, oricum dpv tehnologic era posibil. Acuma la prima vedere Vista e evolutionara, da dar pentru developeri e revolutionara (lui Zoli deja ii place Smile daca vrei sa ramai asa, fericit nu citi mai deparate Smile), asta pentru ca a avut curajul sa strice aplicatiile vechi scrise cu picioarele. Si pot sa spun ca, criteriul de a rula/instala pe Vista corect e destul de concludent sa stii cu cine ai de a face (intrebare firmele pomenite „laudativ” pe blogurile de aici cam cite o rula produsul lor flagship corect pe Vista si e destul de clar my point).

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:39 PM by Anonymous

@blackhat: „nu are sens sa iti pui XP daca laptopul cel nou vine cu Vista.”

Nu are sens, dar uite ca se practica (foarte) frecvent asta…

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 8:32 PM by Gabi Citron

De ce dezactiveaza lumea UAC? Ma refer mai ales la cei care au inteles ce face in afara de deschis popaci „agasanti”.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 9:05 PM by Anonymous

ca sa „optimizeze” sistemul?  Smile

Buna intrebare. Trebuie facut un focus group si vazut.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 10:12 PM by Valy Greavu

Gabi: am vazut din ce in ce mai multa lume care-si pune Windows 2008 pe laptop. Eu din principiu nu fac asta asa ca folosesc Vista. Dar…. daca in Windoiws XP mi-am instalat un sceensaver cu blue screen ca sa nu uit cum arata, m-am trezit in Vista ca am scos sticu la un curs si mi-a dat ecran albastru pe videoproiector!!!!???

Zoli: Vista nu e nasol, dar chestia asta cu faptul ca miine vine o noua versiune (stiu ca e in 2010) parca te face sa te gindesti ca poate e mai bine sa astepti pina atunci?

Gabi are dreptate cind spune ca lucrurile sunt in schimbare permanenta si mai bine scot o noua versiune mai repede decit sa las sa ruleze omul tehnologii invechite gindite prin prisma modului cum era inteleasa extensibilitatea in urma cu citiva ani. Dar suntem pregatiti din punct de vedere cultural pentru astfel de chestii?

Dar tehnic? Cit putem tine pasul cu evolutii, evolutii noi si noi concepte si tehnologii. In 199… si ceva puteam spune ca stiu Lotus 1_2_3 si WordPerfect. Acum am zeci de implementari de Windows 2003 si inca ma mai intreb … cit mai este pâna la fund…

Si inca o chestie care m-a deranjat … dar tare de tot… zilele astea: vechile tehnologii nu sunt suportate in noile sisteme de operare… chiar daca tehnologiile alea sunt ultimele pe care poti sa le cumperi. Este incacceptabil sa spui ca cea mai buna tehnologie este Windows 2008 si SQL Server 2008 pentru ca e ultimul aparut dar sa nu poti instala ISA server, SCOM, SCCM sa SCE pe ele … pentru ca nu-ti merg toate facilitatile. Ce faci? Dai bani si pe unul si pe altul? Iti cumperi si o licenta de SQL Server 2005? Nu se poate asa ceva. Stiu ca o sa-mi spuneti ca o sa apara si alea… si stiu si eu lucrul asta, dar cineva trebuie sa-si puna totusi o intrebare.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 11:04 PM by zoltanhe

@chrisv, Gabi, nu mă porniţi cu UAC-ul… Vă spun eu de ce: fiindcă la început (imediat după lansare), au fost multe aplicaţii scrise cu picioarele, care cereau privilegii de admin pentru a rula şi atunci Vista îi chinuia pe useri cu prompturi de UAC. De atunci, cantitatea de astfel de aplicaţii a scăzut dramatic. Din păcate nu este zero. Dar vai… a trecut mai bine de un an şi jumătate de la lansare! Dacă mai sunt firme de soft cu aplicaţii din astea, nu pot să zic decât: Ruşine! Nici nu mai dau link către guidance…

@Valy, e problemă aici cu timpul, care nu e reversibil Smile şi într-un produs nu putem suporta alte produse din viitor sau care se coc în paralel. În astfel de cazuri, primele actualizări (SP) sunt destinate pentru a suporta platformele noi. Un pic de răbdare.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 11:36 PM by Anonymous

Asa ajungem la Mojave experiment si la ce a demonstrat, desi  multi s-au grabit repede sa-l critice.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:07 AM by zoltanhe

mda, de fapt supărarea mea se îndreaptă către două categorii de critici de Vista:

1) băgătorii de seamă, care habar n-au ce e în Vista, au citit câteva review-uri răuvoitoare şi le reproduc ca papagalii fără să încerce să-l folosească sau au încercat şi s-au căcat pe ei la primul prompt de UAC şi

2) firmele de soft, care fac bani din aplicaţiile pe care le vând, dar nu investesc câteva zile om pentru a-şi peria aplicaţiile ca să fie compatibile.

Dacă pe primii îi înţeleg, fiindcă s-ar putea să o facă din afinitate pentru platforme concurente, ceilalţi nu au nici o scuză.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:45 AM by Valy Greavu

Cred ca aici ai pus de fapt punctul pe i.

Sunt cu tine la faza asta. Este mult mai usor sa critici decit sa faci ceva constructiv… si e pacat, iar firmele care au ca fundament al evolutiei inertia… vor avea mult de pierdut in fata celor care se bazeaza pe adaptabilitate.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 10:15 AM by zoltanhe

Am updatat și postul inițial cu comentariile mele punctuale, fiindcă mă îndoiesc că dl Alexandru Șerban va găsi blogul meu obscur.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 4:09 PM by adrian.munteanu

Daca traducerea este de la http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10464

imi place chestia cu actiunile de la Yahoo: „When Ballmer speaks Yahoo shareholders listen.”

Ca să dau şi eu un raspuns la întrebarea „la ce oare s-au gândit când au venit cu ideea să mai facă încă un sistem de operare”, spun simplu: BANI!

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 5:02 PM by zoltanhe

True. Suntem în business-ul ăsta pentru bani. Dacă n-ar fi nu s-ar povesti.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:07 PM by MrSmersh

Pe la 2 da, sint de invinuit si totusi nu.

Ca toti sint in bussines pentru bani, si daca pot sa vinda (si la noi metodele de vinzare sint unele chiar „inovative” Smile), de ce sa investeasca in compatibilitate, si nu imi place sa ii vad mai ales ca unii te pot si concura si poate chiar si cu success. Da din eu vad din unghiul tehnic tot, dar se pare ca nu e de ajuns… Vezi pilda cu hamburgeru de aici http://aurelian.ro/dasBlogCE/2008/09/28/Even+In+Software+Industry+The+Marketing+Plan+Is+More+Important+Than+Technology+Or+Product+Itself.aspx

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 19, 2008 9:04 AM by zoltanhe

e mult adevar acolo, dar sa nu uitam ca productia si marketingul trebuie sa deserveasca business-ul. Amandoua. Decizia de a nu pune anumite ingrediente in hamburgeri este o decizie de business si productia trebuie sa se conformeze, iar marketingul si sales-ul ar face bine sa promoveze si sa vanda produsul. In sensul asta da, marketingul e mai aproape de business, insa tehnicul/productia, daca nu vrea sa ramana doar la rangul de executant, poate interveni si spune „uite, daca punem ingredientul ala vom cheltui x si vom castiga y” si business-ul va fi incantat.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 26, 2008 8:45 AM by naicul

Da, e bine fara cratima, Zoli. Doar nu te-ai fi suparat data trecuta ca te-am atentionat… Pur si simplu mi-a sarit in ochi.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 26, 2008 5:01 PM by zoltanhe

Nu, stai liniștit. Mai învăț și eu.