Laboratoarele de Windows 7 Compatibility

Mai sunt 3 sloturi la laboratoarele de săptămâna viitoare pentru firmele de software. Puteți veni o jumătate de zi la sediul nostru cu aplicația și vă ajutăm să o faceți să meargă ”smoothly” pe Windows 7 (și implicit Windows Vista).
Înscrieți-vă la http://www.msregistration.com/Win7CEE.

windows7

Filed under: Windows, ISVs

# re: Laboratoarele de Windows 7 Compatibility

Thursday, May 21, 2009 9:15 PM by MrSmersh

Si daca merg ca zinele si pe 7 aplicatiile? Smile

# re: Laboratoarele de Windows 7 Compatibility

Thursday, May 21, 2009 10:24 PM by zoltanhe

Atunci vă puteți pregăti pentru Windows 7 Logo: https://connect.microsoft.com/site/sitehome.aspx?SiteID=831. Obținerea logo-ului ”Compatible with Windows 7” va fi mult mai simplă, comparativ cu versiunile de până acum. Vom avea o unealtă de test (în fază alpha acum) pentru testare cu autoservire.

Training hands-on de dezvoltare pe Windows 7, 12-14mai

Mai am 5 locuri la cursul (hands-on) de dezvoltare pe Windows 7 din cadrul programului Metro. Dacă dezvoltați sau vreți să dezvoltați aplicații folosind tehnologiile de mai jos, puteți veni la acest curs gratuit. Vă rog să-mi scrieți email cu numele participant(ei/ului) (unul pe firmă), adresa de email și firma (au prioritate firmele care sunt într-unul din programele de parteneriat cu Microsoft: Certified Partner, Empower sau BizSpark). Așteptați-vă să vă întreb ce aplicație dezvoltați sau vreți să dezvoltați… și dacă doriți să intrați în Metro…

metro

Windows 7 Metro Training Event
Date: May 12 – 14, 2009
Schedule: 09:00 – 17:00
Location: Microsoft GTSC Romania, Training Room #2
Str. Tudor Arghezi, nr. 8-10, etaj 2,
Bucharest, Romania

Agenda:

  • Graphics Improvements
  • Multi Touch and Ink
  • Security
  • Application Instrumentation, Diagnostic and Performance Tools
  • Application Compatibility Overview
  • Sensor Platform and Location
  • Power Management
  • Background Services and Process
  • New Taskbar
  • Open Packaging Conventions

Filed under: Windows, Training

Puteti descarca Windows 7

Release Candidate-ul e la liber. Avem număr nelimitat de id-uri. Folosim un CDN (Content Delivery Network al Akamai, separat de internet) și un download manager specializat pentru a evita supraîncărcarea netului. Experiența celor care descarcă este ca și cum ar descărca de la furnizorul lor de internet.

windows7

Enjoy!

Filed under: Windows, Beta

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 12:31 PM by lordali

multumim, o veste buna, chiar vroiam sa scap de xp, deja l-am dat la copiat.

p.s. vista nu imi pun nici in ruptul capului

p.s. 2 viteza este cam la jumatate din ce imi ofera providerul in internet

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 12:36 PM by Anonymous

What’s New in Windows 7 Release Candidate (RC)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=fb3982f1-d21e-4dda-b301-44dd402cc653&displaylang=en

lordali, degeaba iti spune providerul ca ai 20 Mbps de ex, nu o sa prinzi atata never ever. Eventual de sarbatori poate. 🙂

Si a aparut si Vista SP2, so far so good.

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 12:36 PM by zoltanhe

Viteza depinde si de legatura providerului cu reprezentantii regionali ai Akamai. Mie pe Romtelecom mi-a venit la maxim.

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 12:42 PM by lordali

stiu si eu ca nu am banda garantata ( am upc mediu, 10Mb ), oricum merge bine cu 400-500k/s . Este de 10 ori mai bine ca atunci cand a aparut Vista si mergea cu 40-50k/s 🙂

acuma ma uit la filmuletul din link-ul de mai sus, nice…. very nice ca e un film care explica in linii mari

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 1:00 PM by Valy Greavu

Zoli, explica-ne putin, ca mie mi-e neclar. E gratuit?

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 1:13 PM by MrSmersh

Deja en este barboteza ro acuma sper pina ce ajung la firma sa ajunga… Se pare ca o sa avem printre primele retele de 7 Smile

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 1:16 PM by zoltanhe

@Valy, da, e gratuit.

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 4:41 PM by tibbs

Ar fi si culmea sa ceara bani pe un RC. Nici o grija, varianta finala no- sa fie pe gratis 🙂

# re: Puteti descarca Windows 7

Tuesday, May 05, 2009 11:30 PM by Byty

E free dar nu o sa tina la infinit.. adica o sa trebuiasca sa il si cumperi dupa ce apare versiunea finala… deoarece…

„The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours”

# re: Puteti descarca Windows 7

Wednesday, May 06, 2009 2:40 AM by Anonymous

Byty, nu e vorba ca e free sau ca tine la infinit, E RC!

Si vorbim totusi de Iunie 2010… RTM o sa fie aparut deja de luni bune, cine crezi ca o sa mai foloseasca RC?

E bine ca doar se inchide la fiecare 2 ore, versiunile anterioare de Windows incetau sa mai functioneze dupa o anumita data.

# re: Puteti descarca Windows 7

Wednesday, May 06, 2009 1:57 PM by tudor.t

Din cate vad e un download manager implementat in Java 🙂 – poate e un pic mai rapid ca cel folosit la Technet subscriptions, care mi s-a parut cam lent (decat un download facut direct de la Microsoft..)

# re: Puteti descarca Windows 7

Wednesday, May 06, 2009 2:28 PM by zoltanhe

N-are legătură… viteza sporită vine de la CDN. Din câte știu, MSDN și TechNet nu folosește CDN.

# re: Puteti descarca Windows 7

Thursday, May 07, 2009 7:12 AM by razvanbb.ro

Fratilor chiar merge. Este un Vista care functioneaza :).

Mai multe detalii despre ce cred eu aici: http://razvanbb.ro/2009/05/windows-7-chiar-merge.html

Windows 7 RC e pe teava

Echipa de dezvoltare ne anunță că Release Candidate se va putea descărca de pe serverele MSDN și TechNet în weekendul următor (încă un motiv pentru care cine e geek nu poate trăi fără abonament MSDN sau TechNet Plus), iar pe 5 mai va fi disponibil pentru public.

Filed under: Windows

# re: Windows 7 RC e pe teava

Saturday, April 25, 2009 5:02 PM by Byty

Fix cand incepe Beta exam period de la Windows 7…

# re: Windows 7 RC e pe teava

Monday, April 27, 2009 9:58 AM by tudor.t

Trebuie sa fie cu adevarat pasionat un geek ca sa plateasca 350$/an doar ca sa fie la curent cu ultimele noutati.. 🙂

# re: Windows 7 RC e pe teava

Monday, April 27, 2009 10:12 AM by zoltanhe

ei și tu acum… am zis ÎNCÂ un motiv Smile

# re: Windows 7 RC e pe teava

Monday, April 27, 2009 1:43 PM by AISBERG

Un pic offtopic: am observat ca nu mai vin CD/DVD-uri cu softurile noi care apar. Stii cumva daca nu se mai face livreaza si media? Era mai comod sa ai imaginea pe DVD decat sa trebuiasca sa o dai jos de pe site; mai ales cand e urgent…

# re: Windows 7 RC e pe teava

Monday, April 27, 2009 2:41 PM by malexandrum

poate se tin de cuvant si apare chiar de joi – vineri 🙂

# re: Windows 7 RC e pe teava

Monday, April 27, 2009 2:44 PM by malexandrum

@aisberg:

adevarat ca era mai comod cu discurile, dar parca si sa arunci la un moment dat sute de discuri la gunoi te durea inima.. unde mai pui ca trebuia sa ti le organizezi ca sa fi fasit in timp util ce-ti trebuia.

Cu banda rezonabila nu dureaza asa mult sa le dai jos.

# re: Windows 7 RC e pe teava

Monday, April 27, 2009 2:56 PM by zoltanhe

aș putea spune că beta-urile pe cd/dvd sunt excepții; de cele mai multe ori sunt puse doar la download; pe de altă parte, la beta-urile importante, se dorește și un pic de control

# re: Windows 7 RC e pe teava

Monday, April 27, 2009 2:56 PM by AISBERG

Dupa ce le organizezi o data, dupa aia e usor. Si cand trebuia sa plec urgent la un client, imi luam repede 2-3 CDuri cu ce are clientul si plecam. Acum trebuie sa verific daca le am arse deja si daca nu, tot iti ia 15-30 min ca sa le dai jos si sa le arzi 😦

Intre timp, mi-am facut copii la ce am nevoie si „m-am organizat” dupa nevoie. Oricum, era mai frumos sa mergi la client cu CD trimis de MS si nu facut de tine.

De aruncat ai dreptate. Niciodata nu am inteles de ce imi trimite MSul softul in 10 limbi daca eu folosesc doar EN si RO…?

Troubleshoot compatibility in Windows 7

Alexandru Andrei (de la Learning Solution) ne povestește cum pot userii folosi aplicații cu probleme pe 7 (cu clic dreapta ”Troubleshoot Compatibility”).
Firmele de soft nu trebuie să se bazeze pe asta! Iată două resurse importante:

Filed under: Windows, ISVs

# re: Troubleshoot compatibility in Windows 7

Tuesday, February 03, 2009 12:16 PM by dpopa

Zoli…se intampla foarte des -> un workarround tinde sa devina solutie finala.

# re: Troubleshoot compatibility in Windows 7

Tuesday, February 03, 2009 12:45 PM by zoltanhe

E o decizie de business…

Dacă perierea aplicației costă mai mult decât zilele de consultanță cheltuite cu workaround-uri, vor fi în continuare firme care nu își vor actualiza softul. Mai ales dacă taxează clientul pentru zilele de consultanță…

# re: Troubleshoot compatibility in Windows 7

Tuesday, February 03, 2009 1:23 PM by dpopa

Da, ai perfecta dreptate. Poate ca si unele firme au nevoie sa isi justifice costurile cu „mentenanta”, sa mai fie sunate din cand in cand. Imi aduc foarte bine aminte de programe ce mergeau excelent pe ’98 si problemele aparute cand oamenii au trecut la 2k/xp.

7

Nu aveți abonament MSDN sau TechNet Plus? De azi puteți descărca și voi Windows 7 beta.
De la http://www.microsoft.com/windows7.

Filed under: Windows

# re: 7

Saturday, January 10, 2009 11:18 PM by Byty

Parca trebuia sa apara putintel mai tarziu… oare lumea face upgrade acasa de la vista la windows 7 chiar daca e beta? Smile

Instalat default manca 300MB… acum nu mai baga nimic in memorie… asteptam final..

# re: 7

Sunday, January 11, 2009 1:11 AM by Anonymous

Deci si-au revenit serverele dupa ziua de ieri cand au sarit toti la dload? Smile

# re: 7

Sunday, January 11, 2009 1:33 AM by lordali

L-am instalat si eu azi dimineata. wow! Sincer. Nu va ganditi ca e un wow ca si cum ai castiga la loteria nationala dar pare ca:

– e primul vista care nu crapa

– e primul vista care merge decent pe 2 gb de ram, dual core si hdd 7200

– primul vista in care chiar gasesti lucrurile usor

– primul beta de os care ma gandesc sa il tin pentru day to day job

Ce te rog sa transmiti mai departe ca si o parere. Beta e bun, sincer, chiar imi place dar sa nu il strice pana ajunge final! :).

L-am pus in dual boot cu xp sp3 dar inca nu am bootat inapoi in xp si nu cred ca am sa fac treaba asta. Chiar imi place. Il pastrez si il voi recomanda la randul meu.

p.s. sunt un om caruia vista i s-a parut o bomba de soft, generatoare de nervi si foarte scumpa.

# re: 7

Sunday, January 11, 2009 8:58 PM by tudor.t

Depinde ce faci cu acel Vista – eu acasa am Vista SP1 pe un AMD64 3000+ la 2GHz, cu 1 GB DDR (si un ATI Radeon 9950 (256 video RAM)) fara nici un crash de un an de zile, si se misca ok pentru ce il folosesc – browsing, programare (VS2008/C#), editari simple in Photoshop CS3…

# re: 7

Monday, January 12, 2009 1:54 AM by AndreiU

Hai sa fim seriosi, Vista cu 1Gb + VS …

Sau cine stie, fiecare avem asteptari diferite de la sistemele noastre.

# re: 7

Monday, January 12, 2009 9:49 AM by tudor.t

Da, Vista cu 1 GB + VS2008 – pentru proiecte de complexitate mica spre medie merge ok..

# Windows 7 – resurse utile

Tuesday, January 13, 2009 1:26 PM by Microsoft TechNet România

Tocmai s-a lansat seria Springboard pentru Windows 7 . Ce ofera? Posibilitatea unei experiente deosebite

Windows 7 beta + Windows Live

Steve Ballmer a deschis CES-ul azi noapte, anunțând Windows 7 beta și o nouă versiune de Windows Live. Keynote-ul poate fi văzut la http://www.microsoft.com/presspass/events/ces/default.aspx.

Windows 7 beta este disponibil pentru cei abonați la MSDN și TechNet Plus, dar va fi în curînd publicat și pe http://www.microsoft.com/windows7. Pentru dezvoltatori, reamintesc că pentru a dezvolta aplicații compatibile cu Windows 7 le dezvoltăm compatibile cu Windows Vista.

Windows Live 3 este gata (serviciile web dar și aplicațiile Messenger, Mail, Writer, Galerie Foto, Movie Maker, Family Safety și Toolbar). Puteți explora la http://www.windowslive.com/explore sau descărca la http://download.live.com/?mkt=ro-ro.

Update: rezultatele excelente cu Xbox 360 și Xbox Live au fost și ele pe scenă.

Update2: Victor Kapra și Vali Barzoi sun la Las Vegas și au scris despre asta.

Filed under: Windows, Windows Live, Xbox, Live Services, Beta

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Thursday, January 08, 2009 11:08 AM by Byty

Il am si eu de dld 🙂 pe technetplus.. deci Zoli nu minte..

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Thursday, January 08, 2009 12:10 PM by ignatandrei

Adevarul este ca mi-a placut Writer-ul … a reusit sa recunoasca setarile de la dasBlog fara multe probleme …

# Windows Server 2008 R2 Beta

Thursday, January 08, 2009 1:01 PM by Cristi’s Blog

Odata cu anuntarea Windows 7 Beta de care ne zicea Zoli a fost lansat si Windows Server 2008 R2 Beta!

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Saturday, January 10, 2009 12:18 AM by Byty

Am instalat windows 7… si cu drivere de Vista pt placa video.. si merge aero.. in rest.. nu stiu.. o sa mai vad.. aaa si inca ceva.. la defragmentare au pus sa numere 🙂 ca era lumea suparata…

# 7

Saturday, January 10, 2009 10:18 PM by Weblogul lui Zoli

Nu aveți abonament MSDN sau TechNet Plus? De azi puteți descărca și voi Windows 7 beta . De la http://www.microsoft.com/windows7

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Friday, January 30, 2009 6:56 PM by weebo

am instalat si eu 7 si i-am facut si un blog. feel free to visit <a href=”http://blog.weebo.ro”>windows 7 bucharest</a>. am facut reviewuri pentru windows media player, pentru internet explorer 8, pentru aero shake si multe altele. PS se mai poate downloada pana pe 10 februarie

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Monday, February 02, 2009 7:46 PM by Alexandru Andrei

Totul merge si daca nu merge exista variante de al face sa mearga 😉

Poate voi putea posta undeva cum…

# Jean-Philippe Courtois vine la Innovation Day in 5 noiembrie

Monday, November 02, 2009 3:23 PM by Weblogul lui Zoli

Jean-Philippe Courtois este President Microsoft International, adică răspunde de businessul Microsoft

Windows 7 Developer Guide

Au fost publicate două documente despre Windows 7. Chiar dacă mai e mult până când Windows 7 apare pe piață, merită să răsfoiți documentele astea pentru a fi la curent cu modificările:

Primul document zice așa:

Windows 7 is designed to run on the same hardware as Windows Vista, and to be compatible with applications and device drivers that work with Windows Vista.

Cum dezvoltăm aplicații compatibile cu Windows 7? Simplu: le dezvolt compatibile cu Windows Vista.
Așa că dacă aplicațiile pe care le-ați dezvoltat nu merg încă pe Windows Vista, să nu vă aud peste un an sau doi că vă plângeți de probleme de compatibilitate cu Windows 7!

Al doilea document este o listă de modificări din Windows 7 față de Windows Vista cu posibil impact asupra compatibilității. Nu văd nimic care să fie o piedică… Voi vedeți ceva?

Filed under: Windows

# Windows 7 beta + Windows Live

Thursday, January 08, 2009 10:19 AM by Weblogul lui Zoli

Steve Ballmer a deschis CES -ul azi noapte, anunțând Windows 7 beta și o nouă versiune de Windows Live.

Iaca stire despre Windows 7

Citez din newsletter-ul de azi al Agora News:

Noul Windows 7

În posturi anterioare făcuserăm referire la un nou sistem Windows şi în acelaşi timp ne prezentaserăm îngrijorarea pentru o versiune nouă introdusă pe piaţă atât de devreme faţă de precendenta.

Update: 3 ani e devreme? Eu zic că nu.

Am sperat totuşi că această nouă soluţie pentru sistemele de operare va avea un public ţintă total diferit, poate o cu totul altă interfaţă…

Update: e acelaşi public ca până acum: toţi consumatorii de acasă, toate business-urile, tătătăt. De unde știți că nu va avea o interfață diferită? Mă mir că este atât de important pentru dvs.

…însă se pare că va fi „exact ca Vista, numai că mai bună”, după spusele lui Steve Ballmer, CEO al Microsoft.

Update: vai, vai… e ușor să parafrazezi spusele unui CEO, așa-i? Faptul că va fi construit pe același fundament (kernelul va evolua, nu va fi rescris de la zero), același model de drivere (pentru a păstra compatibilitatea driverelor din Vista), același model de securitate (niveluri de integritate, ASLR, DEP etc), nu înseamnă că va fi exact ca Vista. Mesajul e că firmele de hard și soft, dacă au investit în drivere și aplicații compatibile cu Vista, vor fi compatibili și cu Windows 7.

Mulţi dintre oficialii companiei  fac încă publicitate la Vista şi recomandă companiilor să upgradeze acum la Vista şi să nu aştepte noul Windows 7.

Update: se numește sales&marketing. Ce ați vrea (e bine fără cratimă @naicule?)? Să ședem frumos un an jumate și să vindem suport pentru Novell SLE? Sau vreți să vindem XP? C’mon…

Te face să te gândeşti puţin la ce oare s-au gândit când au venit cu ideea să mai facă încă un sistem de operare.

Update: să vă spun un secret: vom face periodic produse noi și versiuni noi, ca ceasul (dacă se poate), până când va exista MSFT pe NASDAQ.

Până nu vedem o versiune clară a ceea ce va urma…măcar un beta, nu putem fi siguri de nimic.

Update: așa este. 

Păi io-nțeleg dorința editorului de a răscoli că… pardon spiritele, dar domnule Alexandru Șerban (bănuiesc că dacă la ”referință” se află numele dvs, atunci vă asumați acest articol), dacă vreți să aflați la ce ne-am gândit, atunci contactați-ne. Sau dați-mi un semn aici la comentarii. Nu cred că cineva de la Microsoft a refuzat să vă lămurească dilemele.

Acum către cititorii mei: voi ce părere aveți?

Filed under: Windows

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 1:46 PM by matincaflorin

Mda … inca unu care se crede miez si detine cunoasterea spera sa faca valuri …

Cine vrea interfata are la dispozitie multe aplicatii care schimba total aspectul sistemului de operare, nu asteapta sa fie o functie implicita din Windows.

Sunt curios ce ar raspunde daca ar fi intrebat care sunt diferentele intre Windows XP si Windows Vista cu exceptia interfetei …

Succes !

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:07 PM by Valy Greavu

Zoli, parerea mea o stii: Vista = Me. V-ati grabit… sau poate asta este o mutare strategica la care noi nu avem acces sau despre care nu stim.

Despre autorul articolului, stii foarte bine ca presa scrie ca sa se vinda, iar daca esti acid si dai in toata lumea e mult mai bine… pentru patron.

Din nou despre presa… cica dumnealor folosesc cel putin 3 surse! Ha Ha Ha! Una din sursele cu cea mai mare valoare pentru publicul roman era insasi subsidiara de aici… asa ca sunt de acord ca trebuia sa vorbeasca si cu voi.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:46 PM by Gabi Citron

Mai Valy, tu ai fi vrut Windows 2008 Pro? Big Smile Nu stiu de echivalezi Vista cu Me, ca Vista nu e in nici un caz un facelift al XP-ului (cum puteai considera Me-ul la vremea lui fata de 98). E drept ca n-am fost masochist sa folosesc Vista zi de zi inainte de SP1, deci nu am foarte multa experienta ca end-user, dar pana acum sunt multumit. Ma gandesc deja ce as raspunde la intrebarea „de ce nu te-ai mai intoarce la XP?”… 😛

In privinta Windows 7, faptul ca apare in 2010 dupa 3 ani de Vista nu mi se pare asa de repede. Desktop-ul, vrem – nu vrem, trebuie sa urmeze alte tendinte decat serverele si pare ca devin „consumabil”. In stilul in care ne grabim sa schimbam telefoanele, masinile etc (obiecte care ar trebui -teoretic- sa fie unelte functionale si nu accesorii la moda) de ce sa nu bagam si desktop-urile in galeata asta? Las’ ca in felul asta ne tine ocupati! Big Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:46 PM by zoltanhe

Valy, parerea mea e alta, și am mai spus-o (de mai multe ori): am promis prea multe lucruri, prea devreme și nu am putut livra (tot). Ceea ce a ieșit este departe de a fi nasol, însă a fost sub așteptări.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 3:04 PM by blackhat

Sa intelegem asadar ca  Windows 7 va fi tot ceea ce am asteptat de la Vista dar nu am primit de la Vista?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 3:20 PM by zoltanhe

Aiurea… WinFS s-a restructurat (mare parte in SQL/ADO.NET) și se va întoarce în Windows… altădată Smile, interfața bazată pe WPF a fost un vis frumos, însă decizia de a renunța la ea atunci a fost una sănătoasă, fiindcă prima versiune de WPF se dezvolta chiar atunci, în paralel. Astfel de dependențe pot crea probleme mari în livrarea la timp a unui produs. În orice caz, interfața WPF este mai aproape de prime-time decât WinFS.

Apropo, blackhat, tu ce așteptai de la Vista și nu ai primit?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 4:12 PM by Anonymous

si cand te gandesti ca pentru end-user totul se rezuma la:

„nu merg jocurile bine pe Vista” si „Vista merge incet (ca sa evit o enuntare mai exotica)”…

Iar despre Agora newsletter ii acordati prea multa atentie, fiti si voi mai selectivi la ce cititi. Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 4:20 PM by blackhat

Exact aici vroiam si eu sa ajung, de fapt nimeni nu stie exact la ce ar mai putea sa se astepte, deci suntem oarecum predispusi la dezamagire.

Cred ca va fi foarte greu pentru MS ca de acum inainte sa mai rupa gura targului, in mare parte pentru ca tot ceea ce trebuia a fost pus in XP si apoi imbunatatit in Vista.

Este daca vrei la fel ca in sport, acum recordurile se masoara in sutimi de secunda, au trecut vremurile in care pana si tabela electronica era luata prin surprindere.

Exact asta s-a intamplat si cu Vista, problema a fost ca seamana prea mult cu XP. Desi introduce multe functionalitati si are o interfata cumva diferita, senzatia pe care ti-o lasa in final este de XP restilizat, ori tocmai aici marketingul MS a dat gres. In loc de „Vista will make your life better!” ne-a servit un „Vista will change your life”.

Asadar, din punctul meu de vedere, Vista a fost pasul evolutiv normal de la XP: optimizare pentru noile tehnologii hardware, adaptarea la noile criterii de securitate si siguranta a datelor, si toate celelalte lucruri noi.  De la Windows 7 astept in principal acelasi lucru, pentru chestiile sclipicioase  gen „touchscreen” ne luam Apple.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 5:20 PM by Gabi Citron

Eu am invatat pe vremuri ca un SO e mult mai mult decat un shell! S-a schimbat ceva intre timp?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 5:50 PM by zoltanhe

@blackhat, culmea e că vom avea multitouch pe Windows 7, sic. La PDC vom da și un SDK pentru Windows 7, inclusiv pentru API-ul de multitouch.

@Gabi, ai dreptate… așa cum am învățat la grădiniță Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:29 PM by blackhat

Da, stiu ca o sa aiba multitouch, tocmai de aceea am adus vorba. O sa fie genul de chestie care o sa apara in „Top 5 motive pentru care sa treci la Windows 7” dar care nu va fi folosita decat de 1% din utilizatori. Cam la fel ca UAC-ul.  Pana la urma e treaba celor din marketing cum vand produsele, dar impresia mea este ca atunci cand pui accent pe caracteristici spectaculoase dar care sunt folosite doar de un procent marginal de utilizatori, marea majoritate a celorlalti vor fi dezamagiti.

Pe de alta parte, ar fi absurd sa te astepti ca un utilizator sa migreze la noua varianta de SO din moment ce nu ii aduce vreun beneficiu evident. Spre deosebire de telefoane sau masini, un program de operare nu se uzeaza fizic. Pentru cineva care se uita la firme, asculta muzica, intra pe internet si scrie mailuri, se justifica oare un upgrade la Vista? Eu zic ca nu. La fel cum nu are sens sa iti pui XP daca laptopul cel nou vine cu Vista.

# Instant On

Friday, October 17, 2008 6:37 PM by Cristi’s Blog

Daca tot vorbim de viitor , o alta idee se zvoneste zilele acestea pe Internet. E vorba de un survey

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:38 PM by MrSmersh

OK deja iubesc subiectul si stateam pe margine dar deja Smile

Multitouch ouch! La ce la un laptop (sau chiar device mobile) creste productiviatatea? Ia ochii dar altceva la folosire intensiva nu vad.

Cred ca Vista cel mai tare o identificam cu WinFS, care la vremea lui il stiam destul de bine macar ca scop si concept. Ar fi fost ceva revolutionar daca reusea, desi nu stiu daca ar fi fost si succes pe piata, oricum dpv tehnologic era posibil. Acuma la prima vedere Vista e evolutionara, da dar pentru developeri e revolutionara (lui Zoli deja ii place Smile daca vrei sa ramai asa, fericit nu citi mai deparate Smile), asta pentru ca a avut curajul sa strice aplicatiile vechi scrise cu picioarele. Si pot sa spun ca, criteriul de a rula/instala pe Vista corect e destul de concludent sa stii cu cine ai de a face (intrebare firmele pomenite „laudativ” pe blogurile de aici cam cite o rula produsul lor flagship corect pe Vista si e destul de clar my point).

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:39 PM by Anonymous

@blackhat: „nu are sens sa iti pui XP daca laptopul cel nou vine cu Vista.”

Nu are sens, dar uite ca se practica (foarte) frecvent asta…

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 8:32 PM by Gabi Citron

De ce dezactiveaza lumea UAC? Ma refer mai ales la cei care au inteles ce face in afara de deschis popaci „agasanti”.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 9:05 PM by Anonymous

ca sa „optimizeze” sistemul?  Smile

Buna intrebare. Trebuie facut un focus group si vazut.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 10:12 PM by Valy Greavu

Gabi: am vazut din ce in ce mai multa lume care-si pune Windows 2008 pe laptop. Eu din principiu nu fac asta asa ca folosesc Vista. Dar…. daca in Windoiws XP mi-am instalat un sceensaver cu blue screen ca sa nu uit cum arata, m-am trezit in Vista ca am scos sticu la un curs si mi-a dat ecran albastru pe videoproiector!!!!???

Zoli: Vista nu e nasol, dar chestia asta cu faptul ca miine vine o noua versiune (stiu ca e in 2010) parca te face sa te gindesti ca poate e mai bine sa astepti pina atunci?

Gabi are dreptate cind spune ca lucrurile sunt in schimbare permanenta si mai bine scot o noua versiune mai repede decit sa las sa ruleze omul tehnologii invechite gindite prin prisma modului cum era inteleasa extensibilitatea in urma cu citiva ani. Dar suntem pregatiti din punct de vedere cultural pentru astfel de chestii?

Dar tehnic? Cit putem tine pasul cu evolutii, evolutii noi si noi concepte si tehnologii. In 199… si ceva puteam spune ca stiu Lotus 1_2_3 si WordPerfect. Acum am zeci de implementari de Windows 2003 si inca ma mai intreb … cit mai este pâna la fund…

Si inca o chestie care m-a deranjat … dar tare de tot… zilele astea: vechile tehnologii nu sunt suportate in noile sisteme de operare… chiar daca tehnologiile alea sunt ultimele pe care poti sa le cumperi. Este incacceptabil sa spui ca cea mai buna tehnologie este Windows 2008 si SQL Server 2008 pentru ca e ultimul aparut dar sa nu poti instala ISA server, SCOM, SCCM sa SCE pe ele … pentru ca nu-ti merg toate facilitatile. Ce faci? Dai bani si pe unul si pe altul? Iti cumperi si o licenta de SQL Server 2005? Nu se poate asa ceva. Stiu ca o sa-mi spuneti ca o sa apara si alea… si stiu si eu lucrul asta, dar cineva trebuie sa-si puna totusi o intrebare.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 11:04 PM by zoltanhe

@chrisv, Gabi, nu mă porniţi cu UAC-ul… Vă spun eu de ce: fiindcă la început (imediat după lansare), au fost multe aplicaţii scrise cu picioarele, care cereau privilegii de admin pentru a rula şi atunci Vista îi chinuia pe useri cu prompturi de UAC. De atunci, cantitatea de astfel de aplicaţii a scăzut dramatic. Din păcate nu este zero. Dar vai… a trecut mai bine de un an şi jumătate de la lansare! Dacă mai sunt firme de soft cu aplicaţii din astea, nu pot să zic decât: Ruşine! Nici nu mai dau link către guidance…

@Valy, e problemă aici cu timpul, care nu e reversibil Smile şi într-un produs nu putem suporta alte produse din viitor sau care se coc în paralel. În astfel de cazuri, primele actualizări (SP) sunt destinate pentru a suporta platformele noi. Un pic de răbdare.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 11:36 PM by Anonymous

Asa ajungem la Mojave experiment si la ce a demonstrat, desi  multi s-au grabit repede sa-l critice.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:07 AM by zoltanhe

mda, de fapt supărarea mea se îndreaptă către două categorii de critici de Vista:

1) băgătorii de seamă, care habar n-au ce e în Vista, au citit câteva review-uri răuvoitoare şi le reproduc ca papagalii fără să încerce să-l folosească sau au încercat şi s-au căcat pe ei la primul prompt de UAC şi

2) firmele de soft, care fac bani din aplicaţiile pe care le vând, dar nu investesc câteva zile om pentru a-şi peria aplicaţiile ca să fie compatibile.

Dacă pe primii îi înţeleg, fiindcă s-ar putea să o facă din afinitate pentru platforme concurente, ceilalţi nu au nici o scuză.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:45 AM by Valy Greavu

Cred ca aici ai pus de fapt punctul pe i.

Sunt cu tine la faza asta. Este mult mai usor sa critici decit sa faci ceva constructiv… si e pacat, iar firmele care au ca fundament al evolutiei inertia… vor avea mult de pierdut in fata celor care se bazeaza pe adaptabilitate.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 10:15 AM by zoltanhe

Am updatat și postul inițial cu comentariile mele punctuale, fiindcă mă îndoiesc că dl Alexandru Șerban va găsi blogul meu obscur.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 4:09 PM by adrian.munteanu

Daca traducerea este de la http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10464

imi place chestia cu actiunile de la Yahoo: „When Ballmer speaks Yahoo shareholders listen.”

Ca să dau şi eu un raspuns la întrebarea „la ce oare s-au gândit când au venit cu ideea să mai facă încă un sistem de operare”, spun simplu: BANI!

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 5:02 PM by zoltanhe

True. Suntem în business-ul ăsta pentru bani. Dacă n-ar fi nu s-ar povesti.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:07 PM by MrSmersh

Pe la 2 da, sint de invinuit si totusi nu.

Ca toti sint in bussines pentru bani, si daca pot sa vinda (si la noi metodele de vinzare sint unele chiar „inovative” Smile), de ce sa investeasca in compatibilitate, si nu imi place sa ii vad mai ales ca unii te pot si concura si poate chiar si cu success. Da din eu vad din unghiul tehnic tot, dar se pare ca nu e de ajuns… Vezi pilda cu hamburgeru de aici http://aurelian.ro/dasBlogCE/2008/09/28/Even+In+Software+Industry+The+Marketing+Plan+Is+More+Important+Than+Technology+Or+Product+Itself.aspx

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 19, 2008 9:04 AM by zoltanhe

e mult adevar acolo, dar sa nu uitam ca productia si marketingul trebuie sa deserveasca business-ul. Amandoua. Decizia de a nu pune anumite ingrediente in hamburgeri este o decizie de business si productia trebuie sa se conformeze, iar marketingul si sales-ul ar face bine sa promoveze si sa vanda produsul. In sensul asta da, marketingul e mai aproape de business, insa tehnicul/productia, daca nu vrea sa ramana doar la rangul de executant, poate interveni si spune „uite, daca punem ingredientul ala vom cheltui x si vom castiga y” si business-ul va fi incantat.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 26, 2008 8:45 AM by naicul

Da, e bine fara cratima, Zoli. Doar nu te-ai fi suparat data trecuta ca te-am atentionat… Pur si simplu mi-a sarit in ochi.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 26, 2008 5:01 PM by zoltanhe

Nu, stai liniștit. Mai învăț și eu.