Ciprian e speaker la SharePoint Conference 2009 in Las Vegas

Da, Ciprian Jichici are două prezentări la http://www.mssharepointconference.com/. Deși mai e până la versiunea 14 a Microsoft Office și SharePoint, conferința de săptămâna viitoare va vorbi pe larg despre acest val de produse, branduite 2010. Dacă până acum am văzut doar câteva ”sneak peeks” despre SharePoint 2010 și Office 2010, ne așteptăm ca de săptămâna viitoare să putem arăta muuult mai mult.

Stay tuned, și baftă, Ciprian!

SharePoint 2010

Update: valul 2010 este planificat să fie gata în prima jumătate a anului 2010
Update2: nu căutați versiunea 13, a fost sărită…

Filed under: Eveniment, MVP, Office, SharePoint

# Community Bootcamp 2009

Saturday, October 24, 2009 7:17 PM by Weblogul lui Zoli

Ca și anul trecut , suntem la o întâlnire cu Microsoft Student Partner -ii din România, cu MVP

SQL Experience – 16 octombrie, Bucuresti

Vă invit vineri ora 09:00 la o zi plină de SQL Server, la Uzinexport, etajul 7. Adică aici.
Avem speakeri de top și subiecte pe măsură:

09:00 – 09:15 Primirea invitatiilor
09:15 – 09:30 Introducere – Zoli Herczeg, National Technology Officer
09:30 – 10:45 Noutăți in SQL Server 2008 R2 – Cristian Lefter, SQL Server MVP
10:45 – 11:00 Pauză cafea
11:00 – 12:15 Data Compression în SQL Server 2008 R2 – Cristian Lefter, SQL Server MVP
12:15 – 13:00 Pauză prânz
13:00 – 14:15 Reporting tips &tricks și scenarii de enterprise – Ciprian Jichici, Microsoft Regional Director
14:15 – 15:30 Provocări în proiectele de migrare și upgrade la SQL Server 2008 – Ciprian Jichici, Microsoft Regional Director
15:30 – 15:45 Pauză cafea
15:45 – 16:45 SQL Server în scenarii Web – Justin Kadima, General Manager Republika Interactive
16:45 – 18:00 Discuții libere

ÎNSCRIEȚI-VĂ la: http://msevents.microsoft.com/CUI/EventDetail.aspx?EventID=1032428662&Culture=RO-RO,

iar dacă intervine ceva și nu mai puteți veni, vă rog să vă anulați înscrierea la același link.

SQL_h_rgb

Filed under: Eveniment, SQL Server, Web

# re: SQL Experience – 16 octombrie, Bucuresti

Saturday, October 17, 2009 11:53 AM by danpopa

Buna ziua!

Am fost la prezentarea de ieri.

Cele spuse de dl. Cristian Lefter ref.la SQL 2008R2 , au fost

f.interesante ( BACKUP si RESTORE ). si fac din SQL Server un

instrument f.tare , „poti sa salvezi din cind in cind o baza direct de sub comanda programului fara alte mijloace auxiliare…”

Multzumesc Microsoft pt.acest simpozion f.tehnic.

Salut!

Cristi Lefter si cartea SQL Server MVP Deep Dives

Cristi Lefter a scris două capitole dintr-o carte absolut spectaculoasă, la care au mai contribuit alți 52 de MVP-ii de SQL. Banii colectați pe carte vor fi donați către War Child International.

Filed under: MVP, SQL Server

# re: Cristi Lefter si cartea SQL Server MVP Deep Dives

Monday, October 12, 2009 10:34 AM by Lore

Este un lucru laudabil. Bravo, Cristi

Maratonul Bucurestiului – 18 oct

logo_bcm

Dacă merge postarea asta cu o poză mică (am încercat una mai mare și nu a mers), înseamnă că trebuie mărit din nou maxTotalSize din Web\Blogs\MetaBlog.ashx. Cine e admin pe server mai nou?

Iar dacă tot am pus poza, IA ÎNSCRIEȚI-VĂ TOATĂ LUMEA LA MARATON! Repede, repede! Mai ales dacă sunteți în București. Sunt curse pentru toți, iar limitele de timp sunt foarte generoase, ca să permită participarea populației neantrenate:

  • MARATON 42,195 km
  • MARATON – ŞTAFETĂ 4×10,548 km
  • SEMI-MARATON 21,095 km
  • CURSA POPULARĂ 4km
  • CURSA COPIILOR 1km
  • CURSA SCAUNELOR CU ROTILE 4km.

PS: din Microsoft România vom avea o echipă de ștafetă, cinci oameni la semimaraton și unul la maraton.

Filed under: Blogging, Alergare

# re: Maratonul Bucurestiului – 18 oct

Friday, October 09, 2009 11:15 AM by AISBERG

Eu nu pot, merg la nunta celui mai bun prieten. Daca are vin de la Cricova, mai raman pe-acolo cateva zile 🙂

Saptamana RIA – 10 webcasturi pentru dezvoltatori si designeri web

Petru ne-a dezvăluit un proiect interesant: Săptămâna aplicațiilor RIA (Rich Internet Applications), care va avea loc săptămâna viitoare (12-16 octombrie) cu câte două webcasturi online pe zi:

Luni, 12 oct:

Marți, 13 oct:

Miercuri, 14 oct:

Joi, 15 oct:

Vineri, 16 oct:

Detalii la Petru.

Spread the word!

Filed under: Silverlight, Webcast, Expression

# Twitter Trackbacks for Weblogul lui Zoli : Saptamana RIA ??? 10 webcasturi pentru dezvoltatori si designeri web [itboard.ro] on Topsy.com

Tuesday, October 06, 2009 4:34 PM by Twitter Trackbacks for Weblogul lui Zoli : Saptamana RIA ??? 10 webcasturi pentru dezvoltatori si designeri web [itboard.ro] on Topsy.com

PingBack from http://topsy.com/tb/sp2.ro/riaweek

# re: Saptamana RIA – 10 webcasturi pentru dezvoltatori si designeri web

Wednesday, October 07, 2009 3:22 PM by geto_dacul

greate!

# re: Saptamana RIA – 10 webcasturi pentru dezvoltatori si designeri web

Tuesday, October 13, 2009 3:24 PM by bogdandaniel

De unde putem descarca webcasturile?

# re: Saptamana RIA – 10 webcasturi pentru dezvoltatori si designeri web

Tuesday, October 13, 2009 5:20 PM by zoltanhe

Voi reveni cu un update după ce publicăm înregistrările.

# re: Saptamana RIA – 10 webcasturi pentru dezvoltatori si designeri web

Friday, November 06, 2009 7:20 PM by zoltanhe

Înregistrările sunt la

http://www.hpc-consulting.ro/index.php/2009/10/20/inregistrare-live-meeting-performanta-cu-entity-framework/ și

http://www.xamlcentral.ro/post/Inregistrare-Live-Meeting-e28093-Prototyping-cu-SketchFlow.aspx

Competitive intelligence pentru parteneri – Technical Sales Assistance

Înca una din beneficiile faine din programul de parteneriat cu Microsoft, este Technical Sales Assistance disponibil pentru orice nivel de parteneriat, inclusiv Registered Members.

Nu vrem să vă învățăm cum să vindeți, dar vă putem ajuta dacă trebuie să demonstrați valoarea soluției în fața clienților, mai ales când sunteți în competiție cu alte tehnologii non-Microsoft. Și aici vorbim de la Linux pe server, Linux pe PC, Mac, Firefox, VMware, MySQL, Notes, Oracle sau orice altceva.

TSA este disponibil la 0801 022222 (021 204 7040) și rotsa@microsoft.com sau pe siteul de parteneri:

Technical Sales Assistance

Filed under: MPN

Din beneficiile Microsoft Partner Network: Technical Advisory Services

Cei circa 300 de parteneri Microsoft din România, care au competența ISV și sunt la nivelul Gold Certified Partner, Certified Partner sau Empower for ISVs pot beneficia de consultanță tehnică prin telefon sau email. Aveți la dispoziție 40, 15, respectiv 10 ore. A nu se confunda cu suportul tehnic! Dacă suportul tehnic este pentru rezolvarea incidentelor de tipul ”nu merge”, advisory services este pentru sfaturi, practici arhitecturale, dar și validări ale unor soluții.

Reciclez de pe siteul de parteneri:

Get direct access to Microsoft Partner Technical Consultants through Technical Advisory Services (TAS)—an exclusive benefit for Microsoft Gold Certified Partners, Empower for ISVs members, and Certified Partners in the ISV/Software Solutions competency. TAS will help you maximize technical resources and find solutions to issues, so you can focus on your business.

TAS is designed to help you build, deploy, and support cutting-edge infrastructure solutions. With help from its dedicated technicians, you can shorten your development cycles. Get your solutions to market faster. And reduce costs to help increase customer satisfaction and loyalty.

Technical Advisory Services

Folosiți cu încredere!

Filed under: ISVs, MPN

+1 MVP nou = 19

Crește familia de MVP! De la 1 octombrie avem un MVP nou în România:

  • Tudor Damian, cu competență pe virtualizare, de la Transcent din Cluj, cu activitate pe blog, live meeting-uri și în rest în mare parte offline.

Felicitări Tudy!

Ceilalți 18 sunt:

  1. Marius Băncilă – Visual C++ (Visma Software, CodeGuru.com, CodExpert.ro)
  2. Victor Constantinescu – Client Security (student, ITBoard.ro)
  3. Hilde Corbu – Project (Trilex)
  4. Ovidiu Cucu – Visual C++ (Continental, CodeGuru.com, CodExpert.ro)
  5. Angela Dobrea – SQL Server (Intelprof)
  6. Gicu Dobrea – Enterprise Security (Intelprof)
  7. Grigore Dolghin – FoxPro (ProFox.ro)
  8. Valy Greavu – SharePoint Server, (FEAA, ITBoard.ro)
  9. Andrei Iacob – Client Apps Development (iaci.ro)
  10. Andrei Ignat – C# (Deutek, ronua.ro) 
  11. Ciprian Jichici – Solution Architecture (Genisoft)
  12. Cristi Lefter – SQL Server (MicroTraining, SQLServer.ro)
  13. Aurelian Popa – ASP.NET (winDigita, RONUA.ro)
  14. Răzvan Socol – SQL Server (sqlserver.ro)
  15. Adi Stoian – System Center Configuration Manager (TechReady.ro)
  16. Mihai Tătăran – ASP.NET (HPC Consulting)
  17. Bogdan Târlă – Visual Studio Tools for Office (ProManagement, itlearning.ro)
  18. Cătălin Zima – XNA (student, catalinzima.com)

Locurile de muncă pot fi out-of-sync… vă rog să-mi dați un semn dacă e nevoie să actualizez.

Filed under: MVP

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 12:40 PM by Tudy

Mersi, Zoli 🙂

Glad to be here!

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 1:13 PM by Lore

Felicitari Tudy, si din partea mea.

Meriti acest titlu atat datorita competentei tehnice apreciate de cei care te asculta dar, mai ales, prin faptul ca te gandesti ca prezentarile pe care le sustii sa fie pe placul si mai ales, in folosul celor pentru care le faci. Keep up the good job!

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 1:33 PM by Adi Stoian

Felicitari Tudy!

Trebuie sa mai punem de niste evenimente in Cluj 🙂

Toate cele bune,

Adi

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 1:51 PM by AndreiU

Come on guys. Cu riscul de a-mi atrage din nou criticile unei comunitati intregi pot sa spun ca sunt bucuros ca nu mai fac parte din grupul de MVP. Asta pentru ca MVP in RO redefineste termenul de expert si il duce la cel mai jos nivel de pana acum.

Poate ca prin a copia prezentarile altora ajungi expert, dar la presentation skills, nu la tehnic.

Felicitari adevaratilor MVP.

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 2:03 PM by MrSmersh

Acuma la subiect program MVP cum, cine, de ce (si daca parintii lor stie Smile)  Dr.Neil era suparat mai de mult http://drneil.blogspot.com/2009/03/mvp-summit-thoughts.html

Acuma daca sintem pe calea cea buna in RO timpul o va spune in felul lui caracteristic Smile

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 2:40 PM by matincaflorin

Nu cred ca ajungi MVP doar pe baza prezentarilor si a ceea ce scrii pe blog. E vorba si de recomandari.

Altfel ar fi mii de MVP nu ?

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 3:16 PM by AISBERG

Si eu sunt de parere ca statutul de MVP nu este ce a fost. Parerea mea este ca un MVP, in primul rand, trebuie sa fie o persoana mai mult tehnica decat speaker.

Pe blogul unui MVP vreau sa gasesc articole tehnice, sfaturi, lucruri pe care le-a invatat din experinta sa sau lucruri pe care nu le gasesc pe technet sau in documentatia unui produs. Cu siguranta nu vreau sa aflu ce produse sau SP-uri a mai lansat MS-ul, pentru asta am microsoft.com sau site-uri de stiri.

Ca o concluzie, pot sa spun ca obtinerea statului de MVP nu mai este asa de ravnit ca inainte, pierzandu-si din valoare…

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 3:49 PM by GabiM

Felicitari Tudy !

Si da, ar mai trebui niste evenimente in Cluj 🙂

Gabi

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 6:34 PM by zoltanhe

hmmm, alte păreri? propuneri?

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 8:29 PM by Tudy

Sincer, nu cred ca blog-ul meu are prea mare relevanta… Intotdeauna a fost (si inca este) un blog personal. Nu unul tehnic, si in nici un caz unul care sa aiba ca scop obtinerea titlului de MVP. Ba mai mult, chiar si eu as fi dezamagit daca nominalizarea mea s-a bazat doar pe acel blog, si nu pe restul activitatii mele de-a lungul ultimilor ani.

As mai continua cu pareri, opinii, sugestii, dar mi-e teama sa nu iau BAN. 🙂

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 8:43 PM by AndreiU

Continua, chiar te rog.

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 10:06 PM by Dr.House

eu am obtinut cu greu CTDP si raman CTDP indiferent de ce zice lumea Smile , am terminat articolul „IPV6” sa ma gandesc cand sa-l postez … numai bine pt toata lumea  !

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 10:07 PM by Dragos Madarasan

Felicitari Tudor!

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 11:01 PM by Tudy

Multumesc pentru aprecieri! Vor urma si alte evenimente in Cluj, nu va faceti griji… 🙂

Andrei, nu cred ca e nevoie sa-ti dau tie explicatii sau motivari pentru obtinerea titulaturii mele de MVP. Stii si tu foarte bine care e procesul prin care se face evaluarea, cine o face, si care sunt criteriile.

Cei care ma cunosc, stiu ce am facut eu pentru comunitatile si audientele tehnice, si cunosc si implicarea mea in domeniul universitar prin intermediul programelor academice Microsoft.

De asemenea, mi-e greu sa accept deductia cum ca din faptul ca as avea presentation skills bune rezulta implicit ca nu stapanesc cunostintele tehnice din spate. Nu cred ca aspectele respective se exclud reciproc, ba dimpotriva, sunt de parere ca aceste doua calitati sunt exact cele care fac din cineva un bun technical speaker.

Asa se cum scria pe-aici, timpul va dovedi daca nominalizarea mea a fost sau nu o decizie buna.

# re: +1 MVP nou = 19

Friday, October 02, 2009 11:36 PM by MrSmersh

Vorba lui baba cloanta (sort of), noi sa fim sanatosi, eu ma lupt sa devin si trainer (indiferent de ce zice lumea Smile) ca mentor (oficial sau nu sint) Smile Si deja am postat articolele pe azi Smile, si mai am de terminat vreo 2 prezentari originale etc…

# re: +1 MVP nou = 19

Saturday, October 03, 2009 8:06 AM by AndreiU

Tocmai ca stiu care e procesul. Daca m-as apuca sa povestesc aici tot ce stiu mi-as distruge pe viata relatia cu MS RO. Si inca sunt in RO.

Asa e, noi sa fim sanatosi.

# re: +1 MVP nou = 19

Saturday, October 03, 2009 9:04 AM by zoltanhe

Totdeauna vom avea o diferență între contribuțiile MVP-ilor: unii sunt mai vizibili alții mai puțin. Nu vom putea niciodată compara, de exemplu contribuțiile lui Cipi cu cele ale lui Hilde. Nu cred că este momentul să introducem un sistem de vot democratic aici. Nominalizările sunt făcute de MVP-ii existenți și de angajații Microsoft de aiurea, iar decizia de a oferi sau nu acest AWARD este a colegilor noștri din Microsoft, care se ocupă cu verificarea acestor contribuții. Aprobarea finală vine de la grupul de produs (din Redmond) de care aparține competența primară a nominalizatei(ului). Procesul nu este perfect dar il asumăm ca atare. Până la urmă, nu uitați: titulatura de MVP este doar un premiu din partea Microsoft prin care dorim să mulțumim pentru contribuția unui membru din comunitate.

Dacă aveți propuneri de îmbunătățire a procesului vă rog frumos să ne spuneți. Iar dacă părerile voastre nu pot fi publicate aici, spuneți-ne în privat.

# re: +1 MVP nou = 19

Saturday, October 03, 2009 12:42 PM by MrSmersh

OT btw totusi comunicari pe privat, voi mai si raspundeti si la mail? Statistic vorbim e mai mai probabil sa primesc un: „nu”, „nu se poate”, „am de lucru” etc si in stilul asta Smile de la careva de la corp decit de la careva din RO…

Da, stiu, Exchange opune rezistenta sau macar asa se plingea Tudor pe Twitter, rehasing a pildei cu reparatu pantofilor pantofarului Smile

# re: +1 MVP nou = 19

Saturday, October 03, 2009 5:52 PM by zoltanhe

@MrSmersh, touché, sorry…

@everyone, da am dat-o-n bară cu MrSmersh: încă îi datorez un răspuns din vară (sau primăvară?)

# re: +1 MVP nou = 19

Saturday, October 03, 2009 9:29 PM by MrSmersh

Fii linistit, ca nu esti singuru cu datorii la raspunsuri din MS RO Smile, de asta a fost si intrebarea cu „voi”.

Si vazind pozele publicate de AISBERG (Felicitari si tot ce va doriti!) zicem ca ai o scuza ca ai fost ocupat (si) ca godfather Smile

# re: +1 MVP nou = 19

Sunday, October 04, 2009 1:10 AM by ignatandrei

AISBERG :

„Pe blogul unui MVP vreau sa gasesc articole tehnice, sfaturi, lucruri pe care le-a invatat din experinta sa sau lucruri pe care nu le gasesc pe technet sau in documentatia unui produs.”

M-am uitat acum pe blogurile tuturor MVP (inclusiv pe al meu, care e urit foc …) .

Mi se pare ca nu blog-ul conteaza la titulatura MVP, ci altceva – de ex., ce e scris aici

http://www.mvps.org/about/mvp.html

# re: +1 MVP nou = 19

Sunday, October 04, 2009 1:36 AM by AndreiU

Andrei, aia e super veche si ca de obicei Microsoft a dat-o la o parte. Dar daca stai totusi sa analizezi ce e scris acolo de partea cui ai fi?

Eu cunosc personal oameni din RO care au scris pe microsoft.public mai mult de cat o sa scrie Tudy in viata lui si tot nu sunt MVP (nu, nu e vorba de mine) doar ca ei nu au inteles „procesul” – ala explicat de Zoli.

# re: +1 MVP nou = 19

Sunday, October 04, 2009 10:07 AM by zoltanhe

@ignatandrei, AISBERG, contează TOATE contribuțiile (online, offline, presă, lobby etc), ”reach”-ul (câți oameni a ”atins”), reputația, experiența și bineînțeles expertiza.

@AndreiU, i-ai nominalizat pe acei oameni? Dacă nu, spune-ne. Poate le-a scăpat colegilor mei.

# re: +1 MVP nou = 19

Sunday, October 04, 2009 12:45 PM by MrSmersh

Zoli, cred ca ajungem la o problema nu de ieri de azi a MS Ro in relatia cu comunitatile, nepredictabilitatea, poate o comunicare mai buna ar rezolva situatii de stilul reactiei de acuma. Parerea mea, nu e exclus sa zic prostii si sigur nu dau cu paru Smile

Si recent in sectorul MVP a mai fost si senzatia a mai fost, ok trebuie indeplinite criteriile (care or fi ele) ca asa vrea corp, cum facem sa le indeplineasca… Asta a fost impresia lasata on the field, nu comentez daca asa a si fost (sincer, personal nu imi pasa, e tehnologie noua de jucat cu, munca in UGs e fun, si in plus calul moare de drum lung si prostul Smile). Si din cauza push asta era destul de predictibil (macar o data Smile) cine si cum, bine au fost si surprize Smile as always

# re: +1 MVP nou = 19

Sunday, October 04, 2009 4:34 PM by AndreiU

Ne-am pus cu cine nu trebuie. Asa e cand nu ai toate informatiile. Din CV-ul cuiva:

„I’ve been nominated as Romania’s “IT Pro User Group Lead” in the CEE Community Council, due to my help in getting IT professionals and developers in the region connected and helping them in their work on Microsoft platforms.”

Djgabriel tu nu ai nimic de zis? Deja se baga peste tine.

@Zoli, vorbim pe privat.

# re: +1 MVP nou = 19

Monday, October 05, 2009 10:46 AM by AISBERG

Sunt de acord cu ultimul mesaj a lui Zoli – Conteaza toate contributiile… – blogul e ceva, nu stiu, ca o tabla pe care ai scri un ultim gand dupa ce te-ai chinuit cu ceva mult timp si vrei sa spui si celorlalti. Cel putin pentru mine asa este, un fel de knowledge base personal.

Si ca sa fie clar, comentariul pe care l-am lasat pe la inceput, nu are nici o legatura cu Tudy sau doar cu programul de MVP din RO. Recunosc ca pe Tudy nu l-am „urmarit”, deci nu stiu ce scrie si ce face etc., deci nu-mi pot spune parerea. Eu am o problema cu ce se intampla worldwide de ceva timp…

@ MrSmersh, Multumesc! 🙂

# re: +1 MVP nou = 19

Monday, October 05, 2009 11:04 AM by cilu

Felicitari pentru Tudor. Poate ne intalmin pe la vreun eveniment MS.

# Weblogul lui Zoli : Despre Most Valuable Professionals, din nou???

Tuesday, October 20, 2009 5:59 PM by Weblogul lui Zoli : Despre Most Valuable Professionals, din nou???

PingBack from http://itboard.ro/blogs/zolis_tool/archive/2009/10/20/despre-most-valuable-professionals-din-nou.aspx

# Avem 2 MVP-ii noi: Paul Roman ??i Anton D. Nagy | Weblogul lui Zoli

Thursday, April 01, 2010 8:56 AM by Avem 2 MVP-ii noi: Paul Roman ??i Anton D. Nagy | Weblogul lui Zoli

PingBack from https://zoli.herczeg.ro/2010/04/01/avem-2-mvp-ii-noi-paul-roman-%c8%99i-anton-d-nagy/

Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Dacă tot s-a scris despre seminarul de e-Guvernare organizat de IDG, iată care a fost esența prezentării mele:

Vechiul mod de a opera, în silozuri (m-am inspirat aici din exprimarea domnului Săvulescu de la MCSI) sau fără partajare de informații, nu mai este suficient. Mă refer aici la agențiile guvernamentale, ministere, dar și la administrația locală. Pentru a amplifica beneficiile e-Guvernării este nevoie de două lucruri esențiale:

  1. Interoperabilitate și
  2. Colaborare între agenții.

De ce? Fiindcă pentru a putea oferi o față unitară către cetățeni și contribuabili, este nevoie ca în backend să conectăm datele, sistemele, procesele și funcționarii. Interoperabilitatea este simplă comparativ cu punctul 2, fiindcă în primul caz e o problemă tehnologică, dar în al doilea caz este o problemă de voință. Agențiile sau ministerele trebuie în primul rând SĂ VREA să-și expună serviciile pentru a putea fi reutilizate de alte agenții. Mai mult, agențiile trebuie SĂ VREA să reutilizeze servicii expuse de alții și să-și compună astfel sistemele noi. Apoi toate aceste sisteme se pot înșuruba într-o chestie centrală, pentru a fi consumate în mod unitar de cetățean, indiferent cum interacționează acesta cu e-Guvernarea (pe web, pe telefon, la ghișeu etc).

Am folosit poza asta în prezentarea mea:

Interop @ IDG eGov 30sep09 clean

Da, asta e SOA (Service Oriented Architecture)! Nu e nimic magic aici, dar în e-Guvernare, ca și în orice proiect de SOA, trebuie să existe sprijinul conducerii executive. Dacă nu, degeaba vorbim de WCF și XML și WS-* și REST și BizTalk, fiindcă așa e în proiectele astea: trebuie întâi voință.

În România, partea din mijloc a pozei există din 2003 și se numește SEN (Sistemul Electronic Național). Detalii (inclusiv SDK) pe siteul www.e-guvernare.ro.

Filed under: Interoperabilitate, WCF, SOA, BizTalk, NTO, e-Guvernare

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Thursday, October 01, 2009 8:25 PM by cocodanila

Hai Zoli, give us a break, in tara asta mai degraba

http://www.nu-e-guvernare.ro !!! Management commitment, political embarasment, shared services……. vorbe goale.  Tre sa ma duc sa le explic la nu-s ce agentura ca de ce primesc alocatie la copil in Bucuresti cand am un alt copil cu acelasi nume in Bacau (coincidenta, e de fapt acelasi) care nu beneficiaza de alocatie dar poate ar trebui. Si sa ma duc musai cu un maldar de acte, sa autentific toata familia, si sa am xerox la ele gata pregatit, intre 9 si 15 ca ei nu lucra cand vrem noi. Si ca sa ma faca sa ma duc au taia alocatia – obvious, i-am redus bugetul lui aia mica cu suma respectiva ca sa-o pregatesc pentru viata si sa ia aminte ca statul nu-i pregateste nimic bun!!!

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Thursday, October 01, 2009 11:04 PM by lordali

:))))))))))))))))) – o gluma buna cu e-guvernarea in Romania in general. Am contact cu un proiect de e-guvernare si este un proiect mai mult decat ambitios(m-am exprimat finut).

In final e cum ai zis tu Zoli, e vorba de vointa de sus care e urmata de bani si apoi de cine trebuie sa primeasca acest contract :):).

@Zoli – ce ai scris tu este super ok cu mine, eu rad de cei care ne conduc.

@cocodanila – te cred pe cuvant, ceva mizerabil ni se pregateste in permanate de catre statul roman.

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Thursday, October 01, 2009 11:55 PM by Bazilide

,, a bridge too far,,, de asta imi aduce aminte

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Friday, October 02, 2009 8:56 AM by adrian.munteanu

Zoli,

Sună foarte fain. Şi eu, şi Vali facem vorbire, pe la şcoală, de astfel de lucruri, de ani buni. Stau însă şi mă întreb: CUM?

Pentru că, practica bate teoria!

Îi răspund şi lui Coco cu ocazia asta: în cele mai multe din aplicaţiile insituţiilor administraţiei publice, CNP-ul NU ESTE CHEIE PRIMARĂ!!!

Avem un ID unic (facem abstracţie de eventuale greşeli de cacul) pe care îl folosesc foarte puţini.

Firmele au CUI…Şi la ce îi foloseşte firmei? Poţi, de exemplu, în baza CUI să verifici situaţia financiară a unei firme la ANAF?

Completez cele spuse de tine: instituţiile astea, toate la un loc, trebuie, în primul rînd, să îşi analizeze procesele! Dar din păcate, în urma analizei va rezulta că unele lucruri trebuie să dispară!

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Friday, October 02, 2009 8:58 AM by zoltanhe

@cocodanila, astea sunt efectele… hai să nu ne coborâm la problemele punctuale și să rămânem la nivel macro…

@Bazilide, numai că nu se cucerește ci se cedează și nu e ”bridge” ci e BizTalk Smile

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Friday, October 02, 2009 12:11 PM by Bazilide

@ zoli ai dreptate, insa problemele macro sunt cine defineste standardele de interoperabilitate, legislatia, normele etc

vezi discutiile despre Infrastructura Nationala de Date Spatiale care au ramas la acelasi nivel ca acum 3 ani cand participam impreuna la ,,Lumea Geospatiala,, precum si instabilitatea din agentiile guvernamentale (exemple concrete INA, ASSI, Ancom etc)

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Friday, October 02, 2009 12:31 PM by cocodanila

http://www.nu-e-guvernare.ro sau alte proiecte adiacente initiativei, am dat peste ele prin 2001 sau 2002 cand intamplarea a dat peste mine cu un draft de strategie de 300 Mil EUR din fonduri europene, cu multe alte „preconditii” in spate. Erau vreo 90 mil EUR pentru nu-s ce porcarie de portal integrat, plus partea de interfete din diverse registre, si hardware cred dar nu-mi mai aduc aminte pentru ca m-am cam speriat de sumele alea si mi s-a blocat creierul.

Azi e 2009 – spune-mi tu numai 1 minunat serviciu pe care l-ai utilizat in ultimul an. Poate daca ai firma si ai platit taxe, ca in e-licitatii eu unul nu mai cred.

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Monday, October 05, 2009 10:31 PM by Gandalf

In loc de e-guvernare ar fi interesant ca MS Ro sa comenteze articolul: http://www.financiarul.com/articol_33514/prima-%E2%80%9Eafacere%E2%80%9C-a-lui-boc-a-tinut-sapte-zile-licente-software-in-valoare-de-90-mil–euro.html 🙂

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Tuesday, October 06, 2009 12:22 PM by zoltanhe

@Gandalf, ne bucurăm că Guvernul României a ales să folosească tehnologie Microsoft pe serverele și desktopurile sale. Achiziția licențelor este un semn de normalitate dar și un exemplu pentru mediul de business din România, mai ales după un an în care pirateria software a scăzut la 66%.

MCSI a fost desemnat prin HG să administreze inventarierea și actualizarea tehnologiilor Microsoft în administrația centrală și astfel, MCSI este singura, care poate să comenteze asupra procedurii de achiziție.

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Tuesday, October 06, 2009 1:46 PM by Bogdans

@AdrianMunteanu

E normal sa nu se foloseasca CNP-ul in aplicatiile din administratia publica. Ma refer la cei din Republica Moldova, carora li se da CNP-ul odata cu buletinul.

Si mai sunt probleme de genul : http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-5718959-evz-greseala-din-nastere-doi-romani-singur-cnp.htm sau Social Security in America.

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Wednesday, October 07, 2009 9:36 AM by zoltanhe

@Gandalf, am șters ultimul tău comentariu fiindcă nu pot să accept să ataci o firmă pe blogul meu la adăpostul anonimatului. Revenind la MCSI, eu nu văd decât un client, care a vrut să își reînnoiască un contract de licențiere de tip Enterprise Agreement. Din punctul nostru de vedere, orice partener era liber să oferteze incluzând aici toate beneficiile unui EA (consultanță, training, suport, opțiuni de plată etc): http://www.microsoft.com/licensing/licensing-options/enterprise.aspx

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Friday, October 09, 2009 8:45 PM by Gandalf

Pacat! Te credeam mai drept.

Voi reveni!

# re: Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Sunday, October 11, 2009 3:31 PM by zoltanhe

Ei vezi, @Gandalf, din nou jignești la adăpostul anonimatului! Dacă nu îți poți asuma declarațiile, atunci mai bine abține-te!

Am publicat prezentarile de la seminarul de dezvoltare pe Windows 7

Slide-urile, demonstrațiile și toolkit-ul de testare de la seminarul de marți, sunt publicate pe SkyDrive-ul meu în folderul Windows 7 Application Compatibilty Seminar.

Filed under: Windows, Compatibilitate

# re: Am publicat prezentarile de la seminarul de dezvoltare pe Windows 7

Friday, October 02, 2009 9:33 AM by cardasim

Multumesc.