Eveniment de secu la Microsoft GTSC – 03feb

Vă recomand pentru mâine dupămasă: o întâlnire pe teme de securitate la sediul Microsoft GTSC din spatele Teatrului Național (Tudor Arghezi nr 8-10). Agenda e următoarea:

  • 15:00-16:00 – Windows 7 – Overview (Tudor Galos, Microsoft Romania)
  • 16:00-16:45 – Elemente de securitate din Windows 7 (Victor Constantinescu, MVP-Security)
  • 16:45-17:00 – Pauza de cafea
  • 17:00-18:00 – Security Tips & Tricks (Stanca Alin aka baba_cloantza)
  • 18:00-18:45 – DRM in SharePoint – Cazuri de Utilizare – Prezentare Live (Valy Greavu, MVP-SharePoint)

Ultima prezentare va fi transmisă și pe web, prin Office Live Meeting. Dacă nu puteți veni în persoană, veți putea participa pe web. Dacă nu ați mai folosit Live Meeting, intrați cu 15-20min mai devreme (ca să vă puteți instala aplicația client de cca 16MB): https://www.livemeeting.com/cc/mvp_no_voip/join?id=itboard-7&role=attend&pw=itboard7-a.

Filed under: Comunitate, Eveniment, Securitate, Windows, SharePoint, Webcast

# re: Eveniment de secu la Microsoft GTSC – 03feb

Tuesday, February 03, 2009 9:24 AM by Valy Greavu

Numarul de locuri pe Live este limitat la 150 așa că dacă se umple eu prezint de pe scară Big Smile

# re: Eveniment de secu la Microsoft GTSC – 03feb

Tuesday, February 03, 2009 9:34 AM by zoltanhe

Asta să fie cea mai mare problemă… Smile

Cred că va fi și Sebi acolo, iar dacă aveți overflow, are el cont de 1000.

# re: Eveniment de secu la Microsoft GTSC – 03feb

Tuesday, February 03, 2009 11:36 AM by MrSmersh

Atita doar ca e la nocturna pentru un event off line…

Sper ca jumatetea buna sa iasa azi tirziu de la lucru Smile

PDC2008 – ziua 4 si concluzii

Mărturisesc că și eu și Cipi eram în criză de idei azi dimineață. La ce sesiune să mergem? Am hotărât să mergem la ceva despre care nu știm nimic sau nu ne-am duce în ruptul capului în alte condiții. Prin eliminare, au rămas Dynamics Online și EWS. Ne-am dus la acesta din urmă, fiindcă era mai aproape de sesiunea următoare, aia pentru care am venit azi Smile.

  • Exchange Web Services. Spre surprinderea noastră, a fost o sesiune foarte faină în care am învățat despre cum a trecut Exchange-ul de la RPC la web services standard, bazat pe SOAP/WSDL. Șmecheria e că EWS fiind documentat, permite acces la mesaje, taskuri, contacte, calendar și foldere. Cool, ha? Să mai spun? Oh, da: free/busy info, sugestii pentru meetinguri, răspunsuri la mesaje și meeting requests, delegări, permisiuni, notificări și sincronizări.
    Partea și mai interesantă este că lucrăm la un managed API, care ușurează și mai mult lucrul (strongly typed) cu EWS.
    Resurse pentru EWS:
  • Service Bus din .NET Services (de deasupra lui Windows Azure, fostul BizTalk Services) se vrea un ESB în nor. Clemens Vasters ne asigură că deschiderea e totală, arătând o aplicație Java, care comunica prin Service Bus. Protocolul e HTTP. Trăiască REST!

Concluzii: foarte, foarte multe noutăți. Poate prea multe.

  1. Marele premiu îl primește Windows Azure
  2. Premiul pentru frumusețe îl primește Oslo
  3. Premiul pentru discreție este împărțit de Windows 7 și Windows Server 2008 R2
  4. Premii speciale primesc Live Mesh, Exchange Web Services și Office Web Applications.

Filed under: Office, Windows, Exchange, Interoperabilitate, PDC, Live Mesh, Azure, Oslo, Java

# re: PDC2008 – ziua 4 si concluzii

Thursday, October 30, 2008 11:56 PM by ignatandrei

semn

# re: PDC2008 – ziua 4 si concluzii

Friday, October 31, 2008 9:33 AM by MrSmersh

Service Bus, da asta e folosibil in un fel sau altul de vreo 2 ani… Ca era pe masa cind am facut migrarea de la web service clasic la WCF, si a fost considerat, pentru aplicatia data, un overkill…

Nu continuam ca azi, fiind irestibil de felu meu Smile, am agatzat o raceala super, si risc sa fiu mai cinic ca de obicei (da e posibil)Smile.

Si vorba aia catana batrana, cite tehnologii am vazut anuntate cu surle si trimbite, si pe urma uitate sub presh, sa zicem WinFS de exemplu, care dpv tehnic realizabil dar lipsa de directie si commitment l-au cam…

# re: PDC2008 – ziua 4 si concluzii

Saturday, November 01, 2008 9:46 AM by zoltanhe

@ignatandrei, am nevoie să-mi trimiţi pe email nume firmă, website, verticala principală (industria) în care vinzi soluţii, orizontala principală (domeniu soluţii), număr de dezvoltatori şi veniturile din software (propriu) pe ultimul an, inclusiv servicii ataşate.

# re: PDC2008 – ziua 4 si concluzii

Saturday, November 01, 2008 9:55 AM by zoltanhe

@MrSmersh, dacă nu am fi crezut în ele (.NET Services) nu investeam atât. Nu este numai un rebranding.

# re: PDC2008 – ziua 4 si concluzii

Saturday, November 01, 2008 9:01 PM by MrSmersh

Stai ca .Net Services asta e usor mai mare in scop si are altele… E BizTalk WF kind expus pe web. Eu ma refer la Service Bus care e pus in cosul asta, si tinind cont de la cine am auzit de el, era destinat se pare pentru BizTalk. Si nu e rebranding e klar, repet , e Biz pe web… Partea a 2-a cit de accesibil si cost efficent in lumea reala, si poate pe piata din tarisoara noastra a minunilor e alta discutie… Zic eu palairierul nebun Smile

PDC2008 – ziua 2

Ziua a doua e dedicata pentru user experience: pc+web+phone.

  • Incursiunea in Windows7 a fost una cuminte, fara surle si trambite. Am retinut compatibilitate cu Vista, suport pentru ODF si Open XML si suport nativ pentru VHD-uri.
  • Visual Studio 10 va avea interfata WPF. Stati, nu sariti! Scopul este pentru a oferi extensibilitate. .NET 4.0 va avea CLR nou.
  • Serviciul Live ID va fi provider de OpenID.
  • S-a lansat Live Framework CTP.Live Mesh e… chiar cool. Marturisesc ca nu l-am vazut pana acum la lucru… spre rusinea mea. BBC ne-a aratat cu al lor iplayer ca Mesh nu e joaca, e treaba serioasa.
  • Office 14 vine cu Office Web Applications, variantele lightweight ale Word, Excel, Onenote. Office without walls.

Update cu sesiunile la care am mai fost:

  • Live Mesh. Da. M-a provocat MrSmersh (la comentarii) si m-am dus la o sesiune de Mesh ca sa vad cu ce se mananca: Live Mesh e combinatia dintre:
    • un serviciu din nor, Live Mesh Service, administrabil pe web prin Live Mesh Desktop si
    • aplicatii client de pe desktopuri si dispozitive, Live Mesh Client. Clientul de Mesh poate sincroniza date cu serviciul din nor sau cu alti clienti de Mesh. In plus, clientii si serviciul sunt accesibile programatic, ceea ce inseamna ca puteti scrie voi aplicatii Mesh-enabled, care sa se foloseasca de clientul de Mesh de pe masina/dispozitiv pentru a sincroniza chestii. Ba mai mult, pentru a programa aplicatii Mesh-enabled, mediul de dezvoltare impreuna cu Live Framework simuleaza serviciul din nor pe desktopul programatorului.
  • Geneva. S-a lansat primul beta pentru Geneva, platforma de management al accesului pe baza de claim-uri, format din:
    • Geneva Framework (fost Zermatt) pentru a permite dezvoltatorilor sa externalizeze identificarea (bazata pe claim-uri a) userilor catre servicii externe. Adminul poate decide la runtime, cum sa se faca autentificarea, modificand fisierul de configurare al aplicatiei ASP.NET sau a serviciului WCF.
    • Geneva Server este un STS (Security Token Service), care poate emite sau transforma claim-uri si procesa accesul userilor in sistemele deservite
    • CardSpace Geneva este o versiune noua de CardSpace, care suporta Geneva Server si Geneva Framework

Filed under: Open XML, Office, Windows, Visual Studio, Identitate, PDC, Live Mesh

# re: PDC2008 – ziua 2

Tuesday, October 28, 2008 8:49 PM by MrSmersh

OK, explica in 3 fraze ce e Mesh. Daca reusesti imi tin gura, daca nu zic ca e cool tehnologia, dar are o mare problema in a explica lumii ce face. Si din punct de vedere al pietei noastre, si in general, pe termen scurt mediu, e mai de impact ca azure…. Dar greu de explicat ce face, dar cind o vezi merging pe viu practic (DrNeil o foloseste, si ne-a aratat cum e, ca nu ii pot spune demo, e uitat peste umar) e foarte de efect.

Parerea mea Smile

# re: PDC2008 – ziua 2

Tuesday, October 28, 2008 8:57 PM by zoltanhe

aaa, nu cred ca pot… altcineva?

# re: PDC2008 – ziua 2

Tuesday, October 28, 2008 10:43 PM by Anonymous

E simplu:

” Imagine all your devices—PCs, and soon Macs and mobile phones—working together to give you anywhere access to the information you care about.

With Live Mesh, you can spend less time managing devices and data and more time connecting with family and friends or collaborating with colleagues”

si

„Live Mesh puts you at the center of your digital world, seamlessly connecting you to the people, devices, programs, and information you care about—

available wherever you happen to be.”

3 fraze. Smile

# re: PDC2008 – ziua 2

Wednesday, October 29, 2008 12:29 AM by zoltanhe

cu alte cuvinte Live Mesh e combinatia dintre: 1) un serviciu din nor si 2) aplicatii client de pe desktopuri si dispozitive. Clientul de Mesh poate sincroniza date cu serviciul din nor sau cu alti clienti. In plus, clientii si serviciul sunt accesibile programatic, ceea ce inseamna ca puteti scrie voi aplicatii Mesh-enabled, care sa se foloseasca de clientul de Mesh de pe masina/dispozitiv pentru a sincroniza chestii. Cool, ha?

am bagat asta si mai sus, ca update Smile

# re: PDC2008 – ziua 2

Wednesday, October 29, 2008 9:20 AM by MrSmersh

Chrisv sorry e cam marketing alea, ai putea pune in loc ActiveSync de exemplu si tot ar fi relativ corect dpv tehnic.

Zoli daaaa, asa e. Si ma cam maninca in … sa il vad la treaba ca pe mine tare m-ar ajuta (daca nu si pe altii Smile) la cum lucrez curent zilnic pe vreo 3 calc + wm.

# re: PDC2008 – ziua 2

Wednesday, October 29, 2008 9:45 AM by tudor.t

As zice ca o definitie mai clara pentru Live Mesh (pentru cineva care nu stie deja despre ce e vorba) e chiar cea de pe wikipedia, si care incepe cam asa:

„Live Mesh is a data synchronization system from Microsoft that allows files and folders to be shared and synchronized across multiple devices. …”

# re: PDC2008 – ziua 2

Friday, October 31, 2008 12:04 AM by ignatandrei

Iar un serviciu de sincronizare? SharedFolders, Groove, acum LiveMesh ?

# re: PDC2008 – ziua 2

Saturday, November 01, 2008 10:08 AM by zoltanhe

@ignatandrei, Windows Live FolderShare este numai pentru fișiere/foldere și pe viitor va fi migrat pe serviciul Live Mesh, care sincronizează orice date, care se pot pune într-un feed.

Pe de altă parte, ce te face să crezi că Groove este atât de diferit? Până la urmă e tot copilul lui Ray… Imaginează-ți Groove ca o aplicație având un serviciu în nor, similar cu Live Mesh. Nu aș fi foarte surprins dacă versiunea 15 de Groove ar folosi Live Mesh.

Chart Advisor, Speed Launch si pptPlex

Astea îmi plac de la Office Labs. Voi ce folosiți de acolo?

Filed under: Office, Windows

# re: Chart Advisor, Speed Launch si pptPlex

Wednesday, October 08, 2008 1:06 PM by Gabi Citron

Nici nu stiam ca exista! Cred ca Speed Launch m-ar putea ajuta sa-mi rezolv o problema mai veche cu ciufulitul shortcut-urilor pe desktop…

# re: Chart Advisor, Speed Launch si pptPlex

Wednesday, October 08, 2008 1:12 PM by zoltanhe

Da, Speed Launch e util chiar și pe Vista, mai ales dacă ai mii sau zeci de mii de documente. Astfel în Speed Launch (Win-C) îți marchezi documentele, aplicațiile și siteurile preferate și cu Vista (Win) faci doar arheologie.

Mai sunt locuri la PDC2008

Mai sunt doar trei săptămâni, dar încă vă mai puteţi decide să participaţi la PDC2008. Nu e ieftin, însă merită să vă luptaţi un pic cu şefii pentru bugetul necesar (taxa + avionul + cazarea = cca 3500EUR). Organizatorii au pregătit şi o scrisoare de „convince your boss„. Pe scurt:

  • vom vorbi pentru prima oară pe concret despre cloud services
  • vom arăta (şi da spre evaluare) pentru prima oară Windows 7 (sper să nu facem greşelile de la PDC2003 când am promis marea cu sarea pentru Longhorn, viitorul Windows Vista…)
  • identitatea va fi un subiect fierbinte (Zermatt și Geneva)
  • modelarea la fel (Oslo)

Până acum știu de trei persoane din .ro care vor merge. Vă rog să-mi dați un semn ca să ne putem întâlni/grupa/mergelaobere acolo.

Filed under: Eveniment, Windows, S+S , Identitate, Modelare, PDC

Vine valul de 64b

…și pe desktop, nu numai pe server. În vara asta s-a vazut o adevărată explozie de PC-uri pe 64 de biți în SUA.
Când credeți că se va întâmpla și în România?
Eu zic să nu așteptați! Ca dezvoltatori sau profesioniști IT, trebuie să fiți pregătiți pentru Windows Vista pe 64b.

Filed under: Windows

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 12:34 PM by YounGun

Si daca tot e vorba de USA, mai bine vi le luati chiar din USA la ce ieftine sunt.

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 1:50 PM by zoltanhe

Mda… ca niște geeks adevărați ne tentează și personal fiarele noi, mai ales dacă ne ajută și cursul dolarului.

Totuși, mă interesează mai mult să ne testăm aplicațiile pe WOW64 și, de ce nu, să le dezvoltăm în așa fel încât să beneficiem de spațiul de memorie mai generos oferit de fier.

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 3:20 PM by Dr.House

Eu unul sunt pentru x64  / cam tot ce am achizitionat in ultimul timp este x64  , intr-adevar ..se vede o schimbare , o putere sporita „mai ales in spargerea parolelor de excel ”  1 sapatamana (8zile)  pt un passw de 8 chr in care erau 4 vocale ! este o revolutie  !

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 3:40 PM by MrSmersh

Nu cam tot multi core e cam 64 b instalabil? Sau iara zic prostii?

In the land  of (my) confusions Smile

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 3:43 PM by Anonymous

se mai gaseste hardware x86 ONLY? 🙂

@youngun: am vrea noi sa le luam din SUA dar nu prea merge… stii tu – taxe vamale, shipping. Astea bineinteles daca te lasa in primul rand sa comanzi din RO in primul rand.

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 4:17 PM by zoltanhe

@MrSmersh, ne-ai confuzat și pe noi Smile, ce dreaq ai vrut să spui măh?

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 5:12 PM by zoltanhe

@chrisv, am vrut să șterg una din ultimele 2 comentarii ale tale și s-au șters amândouă… sorry… ziceai așa:

”@MrSmesh – daca vrei sa zici ca 64bit multi-core e instabil atunci zici o prostie mai mare decat tine. 🙂
(eu aia am inteles ca ai vrut sa zici)”

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 5:19 PM by tudor.t

Procesoare pe 64bits pe desktop se folosesc de ceva vreme si in Romania – de ex. AMD64 3000+ se cumpara la greu inca de acum 3 – 4 ani..

Problema e mai degraba pe partea de software – in masura in care pe Win XP64 sau Vista 64b sunt suficiente dirivere care sa mearga ok si cu diverse device-uri mai vechi pe care lumea le pastreaza inca (imprimante, scannere etc.), nu vad o problema in trecerea la Win pe 64bits..

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 5:28 PM by zoltanhe

Corect. Poate că trebuia să subliniez că nu e vorba de hardware ci de Windows Vista 64b, care a crescut foarte mult în aceste luni de vară (vânzările s-au dublat/triplat iar la servicul Windows Update vedeam deja în iunie că 20% din clienți sunt pe 64b față de 3% în martie).

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 7:32 PM by MrSmersh

Am vrut sa zic ca unele versiuni de multicore e pe 64…

De exemplu Core 2 Duo „The Core 2 brand refers to a range of Intel’s consumer 64-bit dual-core…” (http://en.wikipedia.org/wiki/Core_2_Duo). No daca un PC Core 2 Duo e clasificat ca pe 64 aici nu mai stiu.

# re: Vine valul de 64b

Friday, August 22, 2008 10:54 PM by Anonymous

Pe partea de aplicatii, drivere etc s-au schimbat radical lucrurile fata de acum cativa ani.

Asa ca daca e sa-ti cumperi un PC sau upgrade hardware in 2007-2008, nu vad motiv pentru care ai vrea sa ramai pe x86…

Si daca mai aduci vorba si de imbunatatirile pe care le are Vista 64bit  la acelasi pret fata de Vista 32bit, numai daca  ai o aplicatie antica ai vrea x86 (ce-i drept se poarta inca…).

In RO se intampla fenomenul incet-incet … pana reusesti sa convingi lumea de problemele de mai sus.

# re: Vine valul de 64b

Saturday, August 23, 2008 1:59 PM by MrSmersh

Am gasit si ceva mai explicit la my point (si vad si a lui chrisv)

http://blogs.zdnet.com/Ou/?p=440&page=1

Adica cam tot ce ai acuma hard daca e relativ recent in teorie ar rezista la un x64… Daca ar fi si un tool de upgrade…

Si tot de prin zona (http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1354&page=3) Vista 32-bit vs. Vista 64-bit – Benchmarked:

-SP1 causes a drop in PassMark Performance ratings on both Vista 32-bit and Vista 64-bit.

-The drop in the PassMark Performance ratings is greater for 64-bit Vista than it is for 32-bit Vista.

-However, both RTM and SP1 versions of Windows Vista 64-bit show a much higher PassMark Performance rating Windows Vista 32-bit.

-Boot times for Vista 64-bit are longer than Vista 32-bit

# re: Vine valul de 64b

Saturday, August 23, 2008 3:33 PM by Anonymous

La sfarsitul articolului e un quiz:

Will you choose a 64 bit OS?

   * Yes (46%)

   * No – Some of my hardware won’t work (40%)

   * Depends. Servers yes, clients no, maybe some dedicated workstations (14%)

Total Votes: 7,846

Aia vine un plus de 470 oameni pentru 64bit OS fata de 32bit. La mai mare.

Ce s-a mai intamplat?

Cât timp am fost în concediu…

Noi resurse pentru dezvoltare:

Securitate:

OSS:

Altele:

  • update: am cumpărat DATAllegro, o firmă de datawarehousing extrem.

  • WPC (Worldwide Partner Conference) a fost despre ”Software plus Services”. Pe aceeași temă: S+S Blueprints.

  • Terrarium se întoarce. Enjoy!

  • trueSpace pentru dezvoltare 3D cu Virtual Earth. Pe aceeași temă: cum se fac/pozează/prelucrează imaginile din Virtual Earth – UltraCam.

  • Experimentul Mojave ne arată problemele de percepție pe care le avem cu Windows Vista.

  • Equipt = Office cu abonament

  • S-a cărat BillG. Ce se va întâmpla acum? Microsoft 2.0

Filed under: Open XML, Office, Securitate, Windows, OSS, Business Intelligence, SQL Server, ASP.NET, VSTS, S+S , SharePoint, Identitate, Interoperabilitate, Blueprints, Training, Beta

# re: Ce s-a mai intamplat?

Thursday, July 31, 2008 4:55 PM by cgr

Ei vezi, doar ti-am spus ca Zermatt-ul e misto… 🙂

# re: Ce s-a mai intamplat?

Friday, August 01, 2008 2:01 PM by zoltanhe

Deja mă gândesc să mă duc… să fac și io un patrumiar… poate la anu’

# PDC2008 – ziua 2

Wednesday, October 29, 2008 6:22 PM by Weblogul lui Zoli

Ziua a doua e dedicata pentru user experience: pc+web+phone. Incursiunea in Windows7 a fost una cuminte,

# Raport de activitate 2008

Wednesday, December 17, 2008 1:25 PM by Valy Greavu – Live Blog

Cum dă bine la final de an ne ocupăm cu raportări. Sigur nu ni le cere nimeni dar cred că ele sunt necesare

Ronald Beekelaar despre securitate – 13 mai

Anul trecut ne-a învățat virtualizare. Lore zice că Ronald (Security MVP) vine din nou în România, să ne învețe cum se construiește o infrastructură de securitate folosind Forefront pe client (Windows) pe servere (Exchange și SharePoint) și la marginea rețelei (ISA și IAG). 13 mai. Romexpo. Titulescu. Înscrieri aici. Da, e moca.

Filed under: Securitate, Windows, Exchange, SharePoint

Dude, you have to see this: Windows Server 2008

La Simpliq. Pe bune (gata cu beta-urile). În premieră pentru norul românesc, zice Lorand.

Update: titlul e inspirat din filmulețele de la lansare, de la www.serverunleashed.com, de la secțiunea ”Meet IT 24-7”… all muscle, no fat, lean, mean and totally reliable Smile

Filed under: Windows, S+S