Paul Dawson si Hugh MacLeod prezinta la VORT-EX 08

Azi, respectiv mâine.
Înscrieți-vă pe http://www.vort-ex.com/ ca să îi urmăriți! Pe ei și pe alții. E streaming online. Minim de efort, maxim de valoare. Huh… asta a fost adâncă Smile.

Update: probabil că ați mai văzut monstrul ăsta:

hugh on ms

E creația lui Hugh.

Filed under: Eveniment, Web

Chinezarii, soareci si sosuri

Învățăminte din weekend:

  • colegii mi-au recomandat un restaurant chinezesc în zona Alba Iulia, dezamăgitor la prima vedere, îțî vine să pleci după primele minute petrecute acolo, dar mâncarea e beton și prețurile ok;
  • mi-am cumpărat niște ”ultrahangos rágcsálóriasztó” (adică sperietoare ultrasonică pentru rozătoare) de la Spuri. Nu-s bune de nimic. În schimb mi-am luat trei perechi de capcane pentru șoareci, d-alea tradiționale cu arc, de la Hornbach cu doi lei bucata și am prins doi șoareci în prima zi (plus încă unul în a doua zi);
  • opriți senzorul de gaz când faceți sosuri de vin! Se pare că senzorii ăștia au o problemă cu alcoolul;
  • Bucureștiul nu e ca Los Angeles-ul. La meci. La noi se bat ăștia ca chiorii, la ei am fost la un meci de baschet Los Angeles – Portland (96-76), la care am stat la doi metri de 5 tineri veniți din Portland. Au suferit săracii tot meciul, dar numai din cauza jocului. Din partea gazdelor au primit cel mult miștouri fine și la urmă îi încurajau, îi băteau pe umăr și îi strângeau de mână. Lasă bă, că veți câștiga și voi.
  • update: nu e bine să fii prea odihnit… luni dimineața am uitat să mă dau jos la destinație și am mai mers două stații…

Filed under: Life

# re: Chinezarii, soareci si sosuri

Monday, November 17, 2008 4:05 PM by MrSmersh

1. Asta cu dezamagitoru la prima vedere s standard la chinezi…

2. Recomand o pisica, chiar daca e poeta, soarecii sanatosi fug de ea. Si in plus pisici la tinerete tin copii departe de alergii. Dar eu am o feblete la cat(hastrofiesSmile)… Un ris de apartament main coon? Mitza mare si blinda… Sau tinind cont ca am fost vecin cu funar, soarecii romanesti nu raspund provocarilor Smile

3. vin? , e aromat cum iti place tie?

4. undeva trebe sa fie spectatcolul la ei e in teren la noi e in tribune, ca pe teren ….

5. mie imi suna cunoscut, dar datorita grijii parintenti a primeriei de 5 stele verzi in TM m-am cam dezvatat de trensportul in comun, daca stau juma de ora mai bine in masina decit in statie, si ce se poate pe jos… Si in Buc inca nu m-am dat in petec Smile

MSDN Briefing – TechNet Briefing

A cam trecut toamna fără roadshow. Nu, n-am uitat. Totul este sub control. Colegii mei Petru (responsabil de MSDN Briefing) și Sebi (responsabil de TechNet Briefing) împreună cu Lore sunt ocupați în perioada asta mai mult cu:

  • întâlnirile comunităților (RONUA, ITBoard și SQLServer.ro sunt mai activi), unde participă și Petru, respectiv Sebi;
  • webcasturi live (și apoi on-demand).

Webcasturile au avut până acum un succes neașteptat. Mult mai ușor de organizat, mai ușor de participat (din confortul birourilor sau de acasă), mai ieftin (mă rog, asta mai puțin vă interesează pe voi…), mai ad-hoc.
Vom avea și roadshow, dar la primăvară. Până atunci stați cu un ochi pe comunități, pe blogurile și pe newsletterele noastre. Și participați la înâlnirile comunităților și la webcasturi.

Filed under: Comunitate, TechNet, MSDN

# Do More With Less

Friday, January 23, 2009 12:25 PM by Weblogul lui Zoli

Da, sunt încă aici. Microsoft a anunțat ieri rezultate financiare ( pe ultimul trimestru din 2008 ) sub

De toate

Când lucrezi într-o firmă mare și se angajează un coleg nou, de obicei îl prezintă managerul lui: ”v-il vi-l prezint pe …, care va fi noul … la mine în echipă”, apoi către colegul nou: ”ăsta e departamentul …, care se ocupă de …, el se ocupă de partea aia, el de partea cealaltă” și când ajunge la tine și spune ”el se ocupă de… de toate”, atunci înseamnă că ai o problemă. Mare!

Ce ziceți? Am dreptate?

Filed under: Corporate

# re: De toate

Monday, November 10, 2008 9:14 PM by FrO

De fapt cred ca cuvatul potrivit este ..Handyperson ( persoana care lucreasa cu mainile .. si care rezolva multe probleme..)

A se citi :http://en.wikipedia.org/wiki/Handyman

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 8:17 AM by Luc1an

Ce sa faci Zoli, esti o victima a propriului succes 🙂

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 8:56 AM by zoltanhe

Mda, de fapt sunt două probleme:

1) fac prea multe chestii out-of-band => focus, învățați să spuneți NU și să o faceți în așa fel încât să fie clar, ferm și fair pentru toată lumea. Problema e că dacă ceilalți sunt obișnuiți deja că faceți ”de toate” și brusc începeți să spuneți NU, șocul poate fi fatal.

2) colegii nu știu cu ce mă ocup, ceea ce este foarte grav => marketing intern, învățați să vă vindeți în interior, să vă făliți cu succesele voastre și să arătați că învățați din eșecuri. Faceți-vă un brand potrivit.

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 9:00 AM by zoltanhe

Am vrut de mult să încep o serie de ”învățăminte dintr-o corporație”… Enunț o problemă, o comentăm și încercăm să dăm rezolvări.

Ce ziceți? Să continui?

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 10:58 AM by naicul

da, continua 🙂

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 10:58 AM by naicul

si vezi ca iar ai un typo 🙂

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 11:12 AM by zoltanhe

mărturisesc că nu știu cum se scrie…

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 12:33 PM by naicul

vi-l 🙂

# re: De toate

Tuesday, November 11, 2008 9:42 PM by FrO

Daca incepi cu NU ai 2 variante:

a)O retrogradare (incapabil)

b)Un noul loc de munca.(inapt)

„Ce ziceți? Să continui?”

Chiar ar fii interesant sa vedem continuarea..eventual si alte pareri .. cate telefoane primiti la 2:00 nopatea ca nu merge nu stiu ce serviciu de pe un server din Kongo .. si tot asa.. hai bagati ca aveti de unde….

# re: De toate

Wednesday, November 12, 2008 9:12 AM by zoltanhe

@FrO, în corporații ai obiective precise, măsurabile și agreate cu managerii. Dacă ți se cere ceva out-of-band, trebuie să decizi tu, eventual împreună cu managerul direct, dacă merită să investești din timpul tău. În astfel de condiții, un NU ferm și devreme este mult mai util decât un ”hai să o facem” și o execuție de mântuială. Firma fiind mare, se pot atrage resurse din multe părți și un refuz de la o resursă nu oprește proiectul.

# re: De toate

Monday, November 17, 2008 4:13 PM by MrSmersh

E aici nu stiu… Pozitia mea la firma veche era ceva in stilul asta numa avea titlul „fireman”. Aveam si un departement care lucra la binele produsului si intram in ierarhia project management, dar eu preluam incepeam si faceam conduceam echipele pentru proiectele de outsorcing care le mai luam si raspundeam direct la corp fara stop in ro, la fel mi se cam pasau unele chestii, si in general le rezovam cumva Smile. Da faceam de toate, dar nu cred ca era o problema. Nici macar de ego ca in unele cazuri raspundeam la anumite subiecte la colegi de aici si la altele direct la top management dincolo.

Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Comentariul ăsta merită un post separat. Să luăm întrebările lui Valy pe rând:

Sa inteleg, ca in viitor, eu ca si small business nu are sens sa-mi mai pun 10 servere pentru mail, intranet, autentificare, BD, Live ci platesc serviciile astea la MS?

Da, vei avea flexibilitatea asta.

Sau vor fi mai multi provideri de nori, carora MS le cere o cota parte de profit?

În continuare, o mare parte (soluțiile de business) vor fi livrate de parteneri. Microsoft dorește să rămână furnizor de platformă. Nu știm cum vom monetiza acest model… încă. Probabil sub formă de royalty, așa cum a spus și Valy.

Sau imi fac eu Windows Azure pe care-l conectez in Nor?

Marea majoritate a chestiilor pe care le vom învăța/dezvolta în nor, le vom implementa și în versiunile ”on premises” ale serverelor noastre. Astfel, în viitor, ne putem imagina customeri care să-și construiască propriul norișor. De obicei, ăștia sunt cei care își permit și au nevoie de încărcare mare pe asset-urile lor. Chiar și așa, dacă au o lansare, o campanie sau orice perioadă de vârf, de ce să cumpere fier în datacenterele lor pentru a le ține apoi degeaba, când pot să pornească instanțele alea în Azure, plătesc pentru ele și după aia gata. Schema asta cu datacenterele în nor devine eficientă doar dacă o faci la scară mare.

Toate astea inseamna … de fapt o schimbare de a gindi IT? Fazele cu mii de firewall-uri segmente de retea si altele vor carea sau vor exista in paralel presupun, dar filosofia e diferita?

Corect.

De unde va luati oameni care sa tina in picioare noru? Lucrati cu indieni sau putem lucra si noi ceva de acasa in timpul liber?

Totul este automatizat. Pornim câte 4-8 instanțe de mașini pe câte un fier (lucrăm cu servere comune cu minim 8 core-uri). Practic sunt mașini virtuale, pe care le pornim când primim ”service modelul” serviciului (aplicației). Dacă servicul crapă, îl repornim de câteva ori, apoi notificăm owner-ul ca să facă ceva. La nivel de fier se merge pe modelul ”lights out”. Dacă detectăm orice defecține hw, migrăm serviciile (live) pe alte fiare și apoi stingem fierul cu probleme. Dacă se depășește un procent x de fiare cu probleme per container, migrăm totul pe alt container și îl trimitem înapoi la furnizor.

Sau Fiecare isi administreaza segmentul lui de nor?

Următoarea versiune de System Center va avea funcții de administrare a serviciilor din nor.

În încheiere, putem spune că end-userul/customerul va putea alege între un IT tradițional on-premises și un mix de sisteme on-premises + nor. Asta numim noi Software plus Services.

Filed under: S+S , Azure

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 10:38 AM by AISBERG

In sfarsit am inteles si eu ce-i Azure asta. Multumesc pentru explicatii!

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 12:15 PM by ilie.cosmin

Stateam intr-o seara la un spritz cu un amic ceva mai in varsta si dupa mai multe pahare mi-a zis ca s-ar putea sa nu apuc pensia in domeniu nu de alta dar nu o sa mai fie nevoie de sysadmini. Rubbish zic eu .. insa s-ar putea sa fi avut ceva dreptate. Oricum viitorul suna plin de oportunitati 🙂

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 1:40 PM by Valy Greavu

Multumesc Zoli, începe să-mi fie şi mie mai clar… dar totuşi nu cred în automatisme 100%.

Părerea mea este că trebuie să faceţi o grămadă de screencast-uri şi prezentări de alea video pentru modele… şi nu cum vorbeşte un nene de ăla cu barbă ci pur şi simplu cu desene animate ca să înţeleagă lumea mult mai bine.

Dacă acesta este un nou model de business, trebuie să recunosc că ideea nu e nouă dar implementarea da… cel puţin din ce ştiu eu.

Alte detalii ne poţi da?

Gen:

– Câte fiare estimaţi să aveţi acolo?

– Câtă lăţime de bandă şi câţi utilizatori credeţi că veţi avea?

– Care este capacitatea de stocare cumulată ?

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 2:28 PM by MrSmersh

Ma tot minca undeva sa sa comentez si eu de la post cu ISV dar deja nu ma mai pot abtine, si asa o sa se supere Zoli pe mine (mai mult decit e acuma) Smile.

No asta e clar ca pot sa folsoesc resurse in nor si sa nu mai folosesc servere locale, da am o serie de avantaje. Un Office un Exchange un ceva, pentru o marime de firma de firma e optim sa nu iti bati capul cu unele…

Dar ajungem la Azure la care pot sa zici ca e relativ inchisa platforma, de exemplu mie imi place SQL; clienet vrea Oracle, ce fac pentru BizTalk (.Net Services)am Azure si un alt host pentru Oracle (cumva le marit eu Smile)?… Asta cu un hoster normal as negocia bah uite asta si atita vreau si asta in nor. Si e o situatie obisnuita cu clienti medii mici de prin lume (adica medii mari de pe la noi). Si asta e cea mai mare problema: e inchisa ca platforma de hostare, pot pune orice al meu numa sa folosesca resursele astea care resurse nu pot folosi resurse similare ca functionalitate third party.

Si 2 MS ca imagine in general, nu sta fantastic (sa ma bazez pe MS la datele mele), si resursele online au o perceptie de uptime…. Asa ca muuulta convingere trebuie ca vinzi clientului asa ceva. Si sa vedem si preturile ca economia te omoara si resursele online sint destul de percepute ca gratis…

In o lume perfecta fara aplicatii legacy si idei si perceptii Azure asta ar fi din prima cel mai fain lucru decind s-a inventat piinea fellii dar asa e interesant dar mai e de lucru la prezentarea lui si la funtionalitatile lui. S+S e destul de clar un winner ca arhitectura macar, ca mai toate lumea asta implementeaza cind lucreaza cu servicii numa nu stie…

Si ziceai de System Center: pe cind ceva hostat (System Center hostata)? Da stiu pentru mobile exista ceva (facut de altii) dar inca nu m-am prins daca e facut din nou sau expus Sytem Center Mobile etc

Postul pentru ISV merita un front page zic eu Smile

BTW: Resurse „ascunse” si intrebari ce e asta RampUp

http://msdn.microsoft.com/en-us/rampup/default.aspx?

Cine e, ce face etc Smile

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 4:08 PM by zoltanhe

@Valy, nu știm încă până unde vom ajunge, dar suntem pregătiți să deschidem datacentere în toată lumea. Există și niște algoritmi interesanți la MSResearch pentru alocarea resurselor în datacentere, dar nu sunt publici… încă.

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 6:09 PM by Mihai Bondar

Tarziu v-ati trezit…

Sa speram ca aveti destul avant incat sa ajungeti acolo unde ar fi trebuit sa fiti acum

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 7:22 PM by Anonymous

Q: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

A: Daca vorbim strict de End-User, ca de el ai facut referire directa, End-userul nu are treaba directa cu Azure si cu Norul. El are treaba cu aplicatiile care vor fi scrise pentru a rula pe Azure si in Nor.

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 8:50 AM by zoltanhe

@chrisv, ai dreptate… Valy spunea ”eu ca și small business” și am presupus că vorbește de customer/beneficiar și nu de utilizator… am să modific titlul

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 9:01 AM by zoltanhe

@Mihai, poți să elaborezi un pic?

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 9:53 AM by adrian.munteanu

Afacerile din afara sint „risks driven”. La noi inca nu este cazul, în general.

End userul vrea aplicatii care sa ruleze. Managementul doreşte costuri cit mai transparente.

End userul doreste cit mai multe automatisme in legatura cu cerintele functionale. Managementul doreste ROI bună.

Pe de altă parte clientul doreşte continuitate si disponibilitate de la un serviciu. Flexibilitate cit mai mare in adaptarea la cerinte noi….şi bineinteles costuri reduse.

Va fi outsourcing (funcţii şi procese). Pentru ca este doar un business. Iar despre outsourcing, deocamdata piata este invatata cu help desk si call center. Limitele aici au fost atinse.

Software+Services? Cu siguranţă. Dar pentru asta se lucrază la „implinirea profeţiei”…..

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 11:04 AM by MrSmersh

Eu nu renunt Smile how about :

*System Center in the cloud planuri ceva , sau..

* ce e asta RampUp http://msdn.microsoft.com/en-us/rampup/default.aspx asta?

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 12:28 PM by Mihai Bondar

elaborez:

Treaba asta cu serviciile in nor e relativ veche, si altii s-au prins de ea si au exploatat-o puternic de ceva timp -> Google. Stiati ca Google e al treilea producator mondial de servere fara sa fi vandut vreodata unul? Pe mine m-a ingrozit treaba asta cand am aflat-o. Si Microsoft o stie si arunca lunar cate 10k de servere in datacentere in incercarea disperata de a-i ajunge.

Acuma, treaba e cam asa: e un model de business perfect, serviciu on demand, fara costuri initiale, costuri predictibile, etc. Pentru small business e un no brainer, Google apps fara nici un fel de dicutie. Pentru enterprise e o alternativa, si pot sa va dau exemple de firme cu 100k+ de angajati care au plecat pe apps. De ce google apps? pentru ca e singura alternativa viabila.

Apps e extraodinar. Are o singura problema: it’s crap! Dupa exchange nu ma pot inroarce la gmail. Dupa office 2007 nu ma pot intoarce la google spreadsheets. Message security and compliance e foarte fain din suita apps, dar nu e facut de ei, e Postini.

Si atunci, daca as putea sa am exchange in nor, cu toata functionalitatea dar fara bataia de cap, daca as putea sa am office in nor, sharepoint, forefront… atunci cu siguranta ca as merge in directia aia!

De ce i-a luat atat de mult timp lui MS sa realizeze ca trebuie sa se mute in nor. Aveati deja un produs foarte competitiv, doar ca trebuia pozitionat unde trebuie. De cand tot bazaie Ray Ozzie in directia asta? De cand tipa Steve Riley cu internet connected datacenter al lui? De ce a trebuit sa treaca atat de mult timp pana sa faceti schimbarea asta de optica? Aveti puterea acum sa reveniti? Eu sper ca da… dar o sa fie greu. E clar ca aveti produsul mai bun, si cred ca o sa il puteti si muta in nor. E un singur capitol la care o sa va fie foarte greu sa iii bateti pe google, si ala e pretul.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 12:35 PM by zoltanhe

@MrSmersh,

* ce vrei să faci cu System Center în nor?

* RampUp e o… rampă de .NET 3.x pentru începători dar și pentru cei din lumea Java sau cei care sunt încă pe .NET 1.x.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 12:47 PM by zoltanhe

@Mihai, mulțumesc pentru clarificări. Da, Google e marele competitor aici (cloud platform), dar nu cu Apps ci cu AppEngine. Și mai e unul: Amazon cu EC2. Ba mai e unul: Salesforce.com cu Force.com. Și cine știe cine mai vine? IBM? Oracle? SAP?

Sunt de acord și cu partea de Apps: trebuia să facem ceva. D-aia am scos Exchange Online și SharePoint Online și Dynamics CRM Online, care vor veni în curând și în .ro, și în plus vom avea Office Web Applications (Word, Excel, PowerPoint, Onenote) cu licențiere tradițională dar și prin abonament sau prin advertising (adică moca).

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 1:41 PM by MrSmersh

Zoli? M-ai facut KO inca ma numara Big Smile

*Ce vreau sa fac cu el in nor?

R:Sa imi tin infrastructura de firma mica mijlocie pe un server in cloud. Ce sa zic mai mult?

Si nu sint singurul cu idea ca ar fi util, niste suedezi asta fac pentru mobile devices.

Si vorba aia imi tin AD (more or less) in nor, Exchange in nor si imi pun local System Center… Cum suna asta? Am 10-12 servere in nor dar sint descoperit la infrastructura si imi trebe server fizic in locatie si daca am unu si e blade de ce imi mai bat capul cu noru? cind ….

*Cu RampUp clar batem toba despre pe canalele noastre

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 1:50 PM by zoltanhe

ok, got it. vom vedea…

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 3:36 PM by Mihai Bondar

da nu tocmai asta e ideea? imi cumpar exchange in nor ca sa nu mai fac management! nu ma intereseaza ce se intampla cu serveru, nu ma intereseaza patching, nu ma intereseaza nimic. eu platesc serviciu. tocmai asta e ideea, sa reduc costurile eliminand mentenanta.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 5:15 PM by MrSmersh

Si reteau ta fara un patch, fara nica… Cade hardu si tu nu stii si din astea si e ok si suficient ca in nor am datele? In unele cazuri da in altele nu… In plus o retea compromisa poate compromite datele din nor…

Iti dau un exemplu din businessu meu, ce facem se invirte in jurul 2-3 resurse hard de vreo 2000-3000 eu si retelistica lor (bine si componenta din nor ca noi vrem S+S)… Cad ele productivitatea scade cu 60%. Cum in pachet le vind si hardu as vrea sa stiu in ce stare sint si ca sint la zi cu update si din astea (si in plus sa pot preveni si explica outage), calea simpla ar fi daca clientul ar avea system center. Dar daca n-are ce fac? Hosted e ok pentru mine, si daca ii place ii vedem si de reteaua lui ca stim cum.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 5:29 PM by zoltanhe

@Mihai, asa e, iar ideea asta se poate extinde si la aplicatii de business (CRM, Payroll, parti din ERP, etc). Customerul decide. Imi imaginez ca vor fi unii care vor prefera mai mult on-premises altii vor prefera mai mult norul.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 6:27 PM by Mihai Bondar

Normal ca se poate extinde si la aplicatii de business. Salesforce.com face asta de cand lumea si pamantul…

Se poate face orice, cerul e limita. Ne bazam pe securitatea clientului (si Vista sta decent la treaba asta), si gata perimetru, gata dmz. Nu mai avem decat o gasca de clienti conectati la servicii din nor. Patching la clienti merge fara nici o problema cu windows update, antivirus merge fara probleme manage-uit peste internet, iar tot ce ramane e configuration management… asta e partea mai nasoala dar se poate face. Pentru nor, iar aveti tot ce va trebuie, si totul sta pe hyper-v.

MrSmersh: daca eu ca business adopt modelu asta, nu ma intereseaza catusi de putin ca am 3 sau 10 servere in nor, ca a crapat hardu la unu din ele sau ca trebuiesc update-uri. Eu cumpar serviciu, service provider-ul trebuie sa se ocupe de asta. Daca nu, nu ar fi nimic diferit de colocare de servere intr-un datacenter. Nu asta e ideea.

Acuma daca stau si ma gandesc, zic: oare nu cumva MS pregateste asta de mult? Prea sunt toate la locul lor, prea au tot ceea ce e nevoie pentru asta. Om vedea.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 8:46 PM by zoltanhe

@Mihai, exact. Se cheamă că vei face managemnt la servicii și nu la servere și fiare. O coacem cam demult. Ray zicea de 2,5 ani. Este drept că în prezentările noastre de acu doi ani, dacă vorbeam de ”dynamic IT” pun pariu că pentru mulți suna a BS… Smile

# Model e business – Servicii in nor

Monday, November 10, 2008 9:19 PM by Mihai’s Weblog

Citind postul lui Zoli , am inceput sa ma gandesc la modelul de business. Deci providerul de servicii(fie

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 11:18 PM by MrSmersh

Ca sa fiu 100% clar (daca nu si coerent Smile) eu as vrea serviciile IT System Center sa fie oferite din nor pentru infrastructura care sigur va exista on premise PC, device mobile, retelitistica conexa sau ca o mai fi si avea agenti de System Center…

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Tuesday, November 11, 2008 8:22 PM by dpopa

Zoli, stiai de proiectul asta ?

http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/22613.wss

Se numeste Blue Cloud.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Tuesday, November 11, 2008 9:12 PM by zoltanhe

Da, am auzit. A iesit si ceva concret? Initial, parea un fel de hosting…

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Wednesday, November 12, 2008 10:00 AM by dpopa

A fost un pilot pornit in 2007 si un target pentru 2008 -> se va distribui la public. O sa caut sa vad daca intr-adevar este pe piata.

No, amu ce facem cu Azure?

Mă adresez acum firmelor de soft:

Clienții noștri se vor îndrepta din ce în ce mai mult către servicii online, web, din nor sau spuneți-le cum vreți. Vor cere asta de la furnizorii lor.
Io vă recomand să:

  1. cugetați despre furnizarea soluțiilor software pe care le aveți deja, sub formă de servicii găzduite de voi sau de hosteri (SPLA ajută aici, iar dacă sunteți startup în primii 3 ani de activitate, intrați în BizSpark = fără SPLA pentru self-hosting);
  2. studiați Azure Services Platform și înscrieți-vă pentru CTP:

Azure Services Platform

Filed under: ISVs, Web, Azure, BizSpark

# re: No, amu ce facem cu Azure?

Saturday, November 08, 2008 10:08 PM by Valy Greavu

Zoli, acu pe bune, poti sa-mi explici in cuvinte mai putine, ca pentru end-user care-i treaba asta cu Azure si cu Noru?

Sa inteleg, ca in viitor, eu ca si small business nu are sens sa-mi mai pun 10 servere pentru mail, intranet, autentificare, BD, Live ci platesc serviciile astea la MS?

Sau vor fi mai multi provideri de nori, carora MS le cere o cota parte de profit?

Sau imi fac eu Windows Azure pe care-l conectez in Nor?

Toate astea inseamna … de fapt o schimbare de a gindi IT? Fazele cu mii de firewall-uri segmente de retea si altele vor carea sau vor exista in paralel presupun, dar filosofia e diferita?

De unde va luati oameni care sa tina in picioare noru? Lucrati cu indieni sau putem lucra si noi ceva de acasa in timpul liber?

Sau Fiecare isi administreaza segmentul lui de nor?

# Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 9:18 AM by Weblogul lui Zoli

Comentariul ăsta merită un post separat. Să luăm întrebările lui Valy pe rând: Sa inteleg, ca in viitor,

# Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 10:28 AM by Weblogul lui Zoli

Gata. Trecem complet la containere. Fără clădiri. Fără lacuri de acumulare. Răcire cu aer. Eficiență

BizSpark

După Web-Club 3, întrebam aici ”Cum ar putea ajuta Microsoft la crearea următorului Trilulilu?”
Gândul meu era atunci la BizSpark, un program pentru startup-uri, care se pregătea de către Corp și ne gândeam să-l implementăm sau nu în România. Practic, în urma discuțiilor de la Web-Club 3 și a celor de pe blogul meu, am decis că merită. S-a lansat aseară worldwide și elimină barierele de licențiere pentru startup-uri, care vor să dezvolte pe platforma Microsoft. Accesul e gratuit. Ieșirea costă 100usd. Asta când startup-ul vrea să iasă din BizSpark sau nu mai e eligibil (au trecut 3 ani, sau înregistrează venituri peste 500.000usd, sau este achiziționat, sau se listează la bursă).
Partenerii din România sunt (deocamdată): Startups.ro, SeedMoney.ro, F5 WebCorp, ANIS și ARIES.

Diferențele majore față de Empower for ISVs sunt:

  1. dacă startup-ul are o soluție online, primește toate licențele de server (Windows Server, SQL Server, BizTalk Server, SharePoint Server, System Center, Live Services și Windows Azure când va fi gata) pentru self-hosting, fără necesitatea de a semna SPLA;
  2. se elimină limita de 5 dezvoltatori pentru abonamentele MSDN;
  3. se elimină taxa anuală de 420usd;

Întrebarea firească e: ce se va întâmpla cu Empower for ISVs? Va rămâne pentru cei care nu sunt startup-uri (mai mult de 3 ani de activitate).

Au mai scris Todi pe laaarg și Gabriel Vasile. Alex Rădescu scrie în Jurnalul despre Kevin Turner și lansarea de ieri a DreamSpark, un program înrudit, de acces moca la tehnologie Microsoft pentru elevi și studenți.

Filed under: ISVs, Academic, Business, Web, BizSpark

# re: BizSpark

Thursday, November 06, 2008 4:16 PM by MrSmersh

Stai ca ai uitat cred ca se da Team Sistemu deci MSDN e la alt nivel…

Si suna tentant dar cred ca bummer avem putin peste 3 ani, si da am vrea un alt nivel de parteneriat dar din alte motive…

Da nu imi revin ce fain suna sa vedem in „consilul de coroana”, ca poate la 3 ani si vreo luna nu se pune Smile daca ne hotarim.

# re: BizSpark

Thursday, November 06, 2008 4:22 PM by zoltanhe

la 2 ani și 11 luni încă se pune Smile

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 5:17 AM by ignatandrei

Mai fa-ti o firma…

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 10:10 AM by zoltanhe

Made in .ro… Dacă cineva e atât de disperat să intre în BizSpark încât își face o firmă nouă, atunci să fie sănătos. Mă îndoiesc că cineva de la noi sau de la partenerii noștri să facă poliție…

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 10:45 AM by MrSmersh

Sa nu divagam…

Programul e super! Si sigur merita (pentru cine se califica Smile).

Intrebare de curiozitate: Visual Team System o sa vina si la Empower?

Si da se pare ca e soarta mea, MSP Imagine Biz asta, ori nu existau pe vreme mea ori nu ma mai calific criterii legate de ani Smile asta e get use to it …

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 10:49 AM by zoltanhe

aaa, nu știu. revin când aflu

# No, amu ce facem cu Azure?

Friday, November 07, 2008 2:18 PM by Weblogul lui Zoli

Mă adresez acum firmelor de soft: Clienții noștri se vor îndrepta din ce în ce mai mult către servicii

# re: BizSpark

Saturday, November 08, 2008 5:33 PM by YounGun

Pai si Exchange 2007 care era in empower sa inteleg ca nu e oferit in BizSpark?

# re: BizSpark

Sunday, November 09, 2008 9:21 AM by zoltanhe

Ba da.

# BizSpark la RoNewMedia 2.0

Tuesday, November 11, 2008 10:31 AM by Weblogul lui Zoli

Todi prezintă BizSpark la conferința RoNewMedia 2.0 . Chiar acum.

# Parteneriat cu Microsoft: programul BizSpark

Wednesday, November 12, 2008 4:09 PM by Microsoft TechNet România

Microsoft a anuntat un nou program program pentru companiile de tip startup, numit Microsoft BizSpark.

# Windows 2008 + Exchange 2007 + SQL 2008 + Sharepoint 2007 = 0$

Saturday, March 21, 2009 12:23 PM by Victor’s Blog

As tot face calcule din astea! Dar nu e vorba de o pacalea, chiar daca se apropie 1 aprilie, ci e vorba

# startups.ro despre BizSpark

Friday, April 10, 2009 4:30 PM by Weblogul lui Zoli

Cristina Alexandru , coordonatoarea startups.ro vorbește despre programul Microsoft BizSpark pe microsoftstartupzone.com