Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Vă întrebam zilele trecute dacă Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?.
Pentru firmele de soft și programatorii de aiurea, iată și o înregistrare a sesiunii de Virtual Earth de la PDC:

http://channel9.msdn.com/pdc2008/BB10/

Filed under: Virtual Earth, Live Services

# re: Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Friday, January 09, 2009 10:25 AM by MrSmersh

OK contentul pentru aia care maninca VE pe piine nu e chiar noutati (ce grea iti fac eu munca continuu Smile). Dar foarte frumos si clar servit.

Dar playerul Silverlight e noutate, si mere mai bine decit ala flash de exeplu de la InfoQ… Sa il asteptam in LiveMeteeng?

# re: Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Friday, January 09, 2009 10:29 AM by zoltanhe

Bine măi MrSmersh… nu era pentru tine.

Mai lasă și pe alții să învețe Smile

# re: Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Friday, January 09, 2009 1:10 PM by MrSmersh

Da ii las si acuma ca stiu de asta le pot si recomanda ca entry point in VE prezentarea.. Ca daca sintem mai multi generam content si putem sa zicem ca vrem acoperire mai buna, nu ? Smile

Dar de controlul Silverlight de prezentari ce zici? E doar unu video si au mixat imagine cu output? Sau au vazut ca e de facut si … Sau si daca stii nu poti sa zici nica… Smile

# re: Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Friday, January 09, 2009 1:30 PM by zoltanhe

Te referi la ăla de pe channel9, cu prezentările de la PDC? Nu știu cum e făcut, dar dacă e un control cu două video-uri, atunci nu l-am văzut niciunde publicat. Îl faci tu și il share? Smile

# re: Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Friday, January 09, 2009 3:43 PM by MrSmersh

Timp sa fie orice facem… Oricum am inceput sa imi rup dintii in playere…

Dar asa l-as vede in o versiune de Live Meteeng, dar deh eu pot sa vreau, nu am vrut la MS, si de pe margine ramin cu visatu. Sau cu ciudateniile ce le fac aici Smile

Windows 7 beta + Windows Live

Steve Ballmer a deschis CES-ul azi noapte, anunțând Windows 7 beta și o nouă versiune de Windows Live. Keynote-ul poate fi văzut la http://www.microsoft.com/presspass/events/ces/default.aspx.

Windows 7 beta este disponibil pentru cei abonați la MSDN și TechNet Plus, dar va fi în curînd publicat și pe http://www.microsoft.com/windows7. Pentru dezvoltatori, reamintesc că pentru a dezvolta aplicații compatibile cu Windows 7 le dezvoltăm compatibile cu Windows Vista.

Windows Live 3 este gata (serviciile web dar și aplicațiile Messenger, Mail, Writer, Galerie Foto, Movie Maker, Family Safety și Toolbar). Puteți explora la http://www.windowslive.com/explore sau descărca la http://download.live.com/?mkt=ro-ro.

Update: rezultatele excelente cu Xbox 360 și Xbox Live au fost și ele pe scenă.

Update2: Victor Kapra și Vali Barzoi sun la Las Vegas și au scris despre asta.

Filed under: Windows, Windows Live, Xbox, Live Services, Beta

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Thursday, January 08, 2009 11:08 AM by Byty

Il am si eu de dld 🙂 pe technetplus.. deci Zoli nu minte..

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Thursday, January 08, 2009 12:10 PM by ignatandrei

Adevarul este ca mi-a placut Writer-ul … a reusit sa recunoasca setarile de la dasBlog fara multe probleme …

# Windows Server 2008 R2 Beta

Thursday, January 08, 2009 1:01 PM by Cristi’s Blog

Odata cu anuntarea Windows 7 Beta de care ne zicea Zoli a fost lansat si Windows Server 2008 R2 Beta!

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Saturday, January 10, 2009 12:18 AM by Byty

Am instalat windows 7… si cu drivere de Vista pt placa video.. si merge aero.. in rest.. nu stiu.. o sa mai vad.. aaa si inca ceva.. la defragmentare au pus sa numere 🙂 ca era lumea suparata…

# 7

Saturday, January 10, 2009 10:18 PM by Weblogul lui Zoli

Nu aveți abonament MSDN sau TechNet Plus? De azi puteți descărca și voi Windows 7 beta . De la http://www.microsoft.com/windows7

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Friday, January 30, 2009 6:56 PM by weebo

am instalat si eu 7 si i-am facut si un blog. feel free to visit <a href=”http://blog.weebo.ro”>windows 7 bucharest</a>. am facut reviewuri pentru windows media player, pentru internet explorer 8, pentru aero shake si multe altele. PS se mai poate downloada pana pe 10 februarie

# re: Windows 7 beta + Windows Live

Monday, February 02, 2009 7:46 PM by Alexandru Andrei

Totul merge si daca nu merge exista variante de al face sa mearga 😉

Poate voi putea posta undeva cum…

# Jean-Philippe Courtois vine la Innovation Day in 5 noiembrie

Monday, November 02, 2009 3:23 PM by Weblogul lui Zoli

Jean-Philippe Courtois este President Microsoft International, adică răspunde de businessul Microsoft

Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

http://maps.live.com/ e muuult mai bine față de cum a fost! Pentru București dar și pentru alte localități din .ro. Informația este mult mai precisă, aliniată perfect cu imaginile aeriene și în București este mai bogată în detalii (stații de metrou, pasaje, sensuri unice, etc).

Check it out! …and give feedback!

Update 2: Eduard ne arată un detaliu din București cu Virtual Earth comparat cu Google Maps.
Update 1: Dar asta ați văzut-o? E un mapping control Silverlight. Cu DeepZoom.

Filed under: Web, Virtual Earth, Live Services

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 3:17 PM by geto_dacul

Api-urile cum sunt ?Sunt usor de folosit.Eu am folosit yahoo maps intr-un proiect insa nu are informatii asa de precise in schimb api-ul este simplu de folosit , este ajax -web 2.0si poate fi usor integrat in proiectele web 2.0.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 5:35 PM by tudor.t

Din pacate in zona Clujului nu prea s-a inbunatatit in ce priveste detaliile in aerial view (capitol la care Google maps sta mult mai bine in aceasta zona) – deci imagini exista, doar sa le cumpere cineva.. 🙂

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 5:39 PM by Valy Greavu

Ai vazut unde lucrez eu?

O versiune concurenta: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=ro&q=Ia%C5%9Fi,+Romania&sll=46.265163,28.108714&sspn=0.007892,0.02738&ie=UTF8&cd=1&geocode=FYr10AIdu0-hAQ&ll=47.1748,27.574182&spn=0.00388,0.009613&t=h&z=17

Si versiunea 3D de pe Live:

http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=47.18525~27.571463&style=h&lvl=15&tilt=-90&dir=0&alt=2842.87882486451&cam=47.18525~27.571463&scene=-1&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1

No other comments…

Apropo cu prima versiune am vazut ca tata la tzara si-a facut 4 şuri cu fân.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 5:47 PM by zoltanhe

@geto_dacule, ai un control ASP.NET (AJAX) descris aici: http://dev.live.com/blogs/devlive/archive/2008/07/27/386.aspx.

Interactive SDK iti arata capabilitatile controlului sub forma de demo aici: http://dev.live.com/virtualearth/. Tot acolo gasesti info si despre web service-ul expus de Virtual Earth.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 6:05 PM by zoltanhe

@Valy, eu vorbeam de informatie si nu de imaginile aeriene. Imaginile aeriene nu-ti folosesc la nimic daca nu populezi cu info. Uite-te de exemplu la Timisoara sau Bucuresti la nivel de strazi. Nu zic ca e gata… doar ca e mult mai bine.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 7:11 PM by geto_dacul

Multumesc pentru informatii Zoli

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 9:20 PM by MrSmersh

@geto_dacul: pai ca sa capeti o idee despre SDK vezi aici. E similar cu toate de pe piata ca features. Cum stiu noi avem un un demo la aplicatie care foloseste simultan sistemele de masp mai cumoscute in un site ASP.Net AJAX. Diferentele mari sint la calitatea harti, cit zoom au, a si banuiesc Yahoo de un memory leak… Da adevarat nu toate au aceeasi features, de ex ca vorbim de VE are modul 3D foarte cool in unele cazuri, etc…

@Zoli: Sa inteleg ca pot sa incerc, ca acuma in TM e OK?

Nu de alta evitam sa ma mai uit in partea aia de cod, ca MapQuest retrage un API si sa verific daca nu buseste ceva(da in RO la clienti au vrut altele, nu speculam motivele Smile)

Si m-am uitat cu app ale mele road e impresive, pozele as vrea rezolutie mai mare (poate trebuie sa fac upgrade de API ver)… Si bugu cu centrare road satellite gone.YEEEEEE!

Zoli presupun ca tu i-ai batut la cap jos palaria, mi-ai dat de lucru Smile, dar acumain RO VE e un contender, avem date ca tehnologia era si inainte.

Zoli jos palaria

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 11:14 PM by Byty

Cand o sa vad cabana din varful muntelui o sa fiu multumit.. Stick out tongue dar atunci o sa zic.. pai si acum cum ma mai ascund de FBI…

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, December 22, 2008 8:59 AM by zoltanhe

Dar asta ați văzut-o? DeepEarth e un mapping control Silverlight (cu DeepZoom): http://blogs.msdn.com/virtualearth/archive/2008/12/18/deep-earth-released-into-the-wild.aspx

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, December 22, 2008 9:11 AM by zoltanhe

Apropo de cabana lui Byty, ce sunt mai importante pentru voi? Imaginile aeriene și ”Bird’s eye” sau informații precise pe hartă? Sau altceva? Aș vrea să văd părererea celor care folosesc mapping (de la orice furnizor) în aplicații de orice fel.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, December 22, 2008 9:34 AM by MrSmersh

Acuma de ce ne intrebi pe noi? Smile

Clientul zice ce vrea… Si cam vrea sa vada pe o harta (daca e buna si daca nu, pe o imagine de satelit) puse datele care il intereseaza, o pozitie, o suprafata o ceva. Si da poza din satelit ajuta daca e relativ recenta, factorul de bah vezi asta e a mea. Si la VE m-ar interesa si un mod hibrid, ca al…. Smile, sa am si harta si poza.

Bine pentru zone interesante pentru provideri, mai vrei si rutare, sa ai lista zip code coordonate deja sus… Dpv tehnic la efortul logistic deja existent e un 5% in plus.

Si cu poze satelit facute pentru o zona cam o data la 5 luni se pot face si alte magarii, dar asta intradevar costa. Si si aplicatia care va folosi datale nu va fi ieftina, dar eu vad potential, si daca am si poze istorice de la aceeasi satelit, ma opresc ca incep sa visez cu voce tare…..

Byrds eye e dragut dar daca nu e complet facut… asa sfert sau jumate e doar de demo. Adica eu l-as vrea dar mai la coada la prioritati.

3D e mult mai util chiar fara cladiri si din astea, cu o mare problema vreau sa pot pune puncte si in adincime si inaltime nu doar pe suprafat „umflata”…

Deci sumar ca sa reusim sa miscam ceva pe aici cu VE (concurential Smile):

harti/poze bune

3D cu adincime inaltime

geocoding (macar)

byrdy byrdy

Si nu am vazut Beta la asta ca deja ii chinuiam direct Smile

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Tuesday, December 23, 2008 10:47 AM by Valy Greavu

Zoli: Agree ca popularea cu date este mult mai importanta decit pozele. Dar stii ca superficial vorbind alde small people pun accentul in primul rind cum se vede informatia.

Poate ar fi trebui sa dai si niste exemple de obiective 3D care pot fi vizitate in Live, gen http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCC&cp=40.701134~-74.009928&style=h&lvl=19&tilt=-5.48606031512757&dir=352.24919802968&alt=-5.16536938399076&cam=40.700147~-74.009752&scene=-1&phx=-0.107278272534389&phy=0.0440378893898217&phscl=1.09962508867289&ss=yp.virtual~pg.1~sst.0&encType=1

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Tuesday, December 23, 2008 10:56 PM by scristian

Cei de la Google au ascultat cand am facut observatia ca orasul Suceava nu avea acoperire.

La VE unde fac asa o sugestie ?

http://maps.live.com/#JnE9eXAuc3VjZWF2YSU3ZXNzdC4wJTdlcGcuMSZiYj02Mi43MTQ0NjIxMDE0OTc3JTdlMTExLjM1NzQyMTg3NSU3ZTE2LjY5MDkyMTE0NDM5MTclN2UtMC43OTEwMTU2MjUwMDAwMTI=

vs

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=suceava,+romania&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.947994,114.257812&ie=UTF8&ll=47.639774,26.239772&spn=0.011118,0.027895&t=h&z=16

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Tuesday, December 23, 2008 10:59 PM by MrSmersh

Ca completare la update Smile.

Ce folosim pentru event RONUA in TM, un set de pagini facute la plictiseala pentru localizare sala. Si deci cam asa arata TM cu sistemele de sistemele de harti cele mai comune http://www.icomputersolutions.ro/ronua/ronualoc.htm

Da, mapquest aici cred ca e inca cu API vechi, si html curat, si for the record nu seamana cu ce facem la lucru care e asp.net si AJAX.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Saturday, December 27, 2008 12:50 AM by tudor.t

Singura aplicatie de succes (chiar daca nu e comerciala) care am vazut-o pana acuma la bird-eye view ar fi http://www.wikimapia.org .

In rest, intr-adevar pentru alt gen de aplicatii, acolo unde imaginile luate din avion sunt intr-adevar utile (agricultura, silvicultura etc..), cei interesati le cumpara direct de la firmele ce ofera asa ceva, nu de pe un site gratis..

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Saturday, December 27, 2008 6:42 PM by MrSmersh

Stai ca mai la toate exista si serviciile pe bani la care se schimba datele problemei, sint intranet sau inchise sau…

Si sint aplicatii mici de mare succes, metrica aplicatie de succes e destul de vaga, o aplicatie pentru o firma de turism care aduce 15% la vinzari e de succes dupa mine…

Si chiar daca ai datele de la o firma care ofera fotografii sint multe ce mai trebuie rezolvate, curbura pamint, imbinare fotografii, si alte sute de detalii.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, January 05, 2009 10:59 AM by zoltanhe

@scristian, mă îndoiesc că Google a acoperit Suceava la sugestia ta… Chiar dacă tocmai a trecut Crăciunul, îmi pare rău să-ți spun, dar nu există Moș Crăciun… Google a avut o motivație de business să arunce niște poze acolo. Și apoi nu înțeleg ce acoperire au în Suceava? Eu văd doar o intersecție a DN2 cu DN17.

Pe de altă parte, citez un coleg din Redmond: faptul că pe Virtual Earth avem acum informație stradală mai bună nu are nimic de-a face cu cererea vreunei persoane din România. A fost o decizie la nivel mai înalt ca să folosim date Navteq pe o arie mai mare, extinsă spre est (Polonia, Bulgaria, etc s-au îmbunătațit și ele, valul nu s-a întins însă și peste Odessa de exemplu). Si asta a fost posibil pentru ca datele Navteq au devenit ele mai bune și au început să aibă conexiuni decente și informație corectă peste arii geografice mai mari.

Asta nu înseamnă că nu suntem atenți la feedback. Colegii din Redmond m-au asigurat că urmăresc ce se întâmplă în .ro și dacă nu o fac, îi tragem de mâneca.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Wednesday, January 07, 2009 9:52 AM by MrSmersh

@Zoli ok asculta la Redmond… Apai feedback e ca datele vind mashup cu VE, nu superioritate tehnica la metrici obscure pentru clienti sau developeri.

# Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Friday, January 09, 2009 9:35 AM by Weblogul lui Zoli

Vă întrebam zilele trecute dacă Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme? . Pentru firmele de soft și

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, January 26, 2009 9:03 PM by sdolha

Așa cum scriam și la mine pe blog, din păcare informația de pe harta României (și a Bulgariei) pare că s-a înrăutățit în ultima vreme (de la recentul update), excluzând zona Bucureștiului. Mă refer în special la străzile mai mici din orașe, care înainte erau, acum… nu mai sunt!

Am scris o poveste mai detaliată despre toate acestea aici:

http://sdolha.spaces.live.com/blog/cns!4121802308C5AB4E!5305.entry

Generation 4 Modular Data Centers

Gata. Trecem complet la containere. Fără clădiri. Fără lacuri de acumulare. Răcire cu aer. Eficiență maximă. Rackurile se monteaza direct în container la producător. Containerele se trimit cu camioane/avioane/vapoare la locația finală. Locația seamănă cu o parcare împrejmuită și bine păzită. Așa vom deservi serviciile noastre online dar și Azure Services Platform.

Detalii aici. Video aici.

Update: un interviu interesant pe acest subiect aici, cu doi arhitecți de la Microsoft Global Foundation Services. Cei doi au dat drumul la un blog aici.

Filed under: Web, Azure

# re: Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 11:03 AM by adrian.munteanu

Zoli,

Sun face chestia asta de macar 2 ani…http://www.sun.com/products/sunmd/s20/

# re: Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 11:39 AM by MrSmersh

E asta cu Azure si MS hoster va merita un blog de al meu de vreo x pagini… Dar noroc ca ma pun greu sa il si scriu Smile, dar cindva secolul asta…

# re: Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 11:39 AM by zoltanhe

Păi da. Sun e unul din producătorii de astfel de containere. Care e problema?

# re: Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 11:47 AM by BMoro

Adi, Sun le vinde de doi ani, dar Google le si foloseste de ceva timp incoace… Pentru cine nu stie, Google are deja 36 data centere in toata lumea si, foarte interesant, este al patrulea fabricant mondial de servere, dupa Dell, HP si IBM.

# re: Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 11:53 AM by Mihai Bondar

Nu containerul de servere e inovatia acolo, ci modularitatea celorlalte instalatii (putere, racire, etc)

# re: Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 11:54 AM by adrian.munteanu

Nu e nici o problema…Doar un supliment la capitoul „fiare”.

# re: Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 2:29 PM by Byty

Daca ei au mai multi bani… pot face ce vor ei… pot sa puna data center si pe Luna 😉

# A scala sau a nu scala – stocarea de date in cloud

Wednesday, March 11, 2009 5:39 PM by Weblogul lui Zoli

Cum scalează marile siteuri de pe net? Google, Yahoo, Windows Live, Amazon etc, ce baze de date folosesc?

Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Comentariul ăsta merită un post separat. Să luăm întrebările lui Valy pe rând:

Sa inteleg, ca in viitor, eu ca si small business nu are sens sa-mi mai pun 10 servere pentru mail, intranet, autentificare, BD, Live ci platesc serviciile astea la MS?

Da, vei avea flexibilitatea asta.

Sau vor fi mai multi provideri de nori, carora MS le cere o cota parte de profit?

În continuare, o mare parte (soluțiile de business) vor fi livrate de parteneri. Microsoft dorește să rămână furnizor de platformă. Nu știm cum vom monetiza acest model… încă. Probabil sub formă de royalty, așa cum a spus și Valy.

Sau imi fac eu Windows Azure pe care-l conectez in Nor?

Marea majoritate a chestiilor pe care le vom învăța/dezvolta în nor, le vom implementa și în versiunile ”on premises” ale serverelor noastre. Astfel, în viitor, ne putem imagina customeri care să-și construiască propriul norișor. De obicei, ăștia sunt cei care își permit și au nevoie de încărcare mare pe asset-urile lor. Chiar și așa, dacă au o lansare, o campanie sau orice perioadă de vârf, de ce să cumpere fier în datacenterele lor pentru a le ține apoi degeaba, când pot să pornească instanțele alea în Azure, plătesc pentru ele și după aia gata. Schema asta cu datacenterele în nor devine eficientă doar dacă o faci la scară mare.

Toate astea inseamna … de fapt o schimbare de a gindi IT? Fazele cu mii de firewall-uri segmente de retea si altele vor carea sau vor exista in paralel presupun, dar filosofia e diferita?

Corect.

De unde va luati oameni care sa tina in picioare noru? Lucrati cu indieni sau putem lucra si noi ceva de acasa in timpul liber?

Totul este automatizat. Pornim câte 4-8 instanțe de mașini pe câte un fier (lucrăm cu servere comune cu minim 8 core-uri). Practic sunt mașini virtuale, pe care le pornim când primim ”service modelul” serviciului (aplicației). Dacă servicul crapă, îl repornim de câteva ori, apoi notificăm owner-ul ca să facă ceva. La nivel de fier se merge pe modelul ”lights out”. Dacă detectăm orice defecține hw, migrăm serviciile (live) pe alte fiare și apoi stingem fierul cu probleme. Dacă se depășește un procent x de fiare cu probleme per container, migrăm totul pe alt container și îl trimitem înapoi la furnizor.

Sau Fiecare isi administreaza segmentul lui de nor?

Următoarea versiune de System Center va avea funcții de administrare a serviciilor din nor.

În încheiere, putem spune că end-userul/customerul va putea alege între un IT tradițional on-premises și un mix de sisteme on-premises + nor. Asta numim noi Software plus Services.

Filed under: S+S , Azure

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 10:38 AM by AISBERG

In sfarsit am inteles si eu ce-i Azure asta. Multumesc pentru explicatii!

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 12:15 PM by ilie.cosmin

Stateam intr-o seara la un spritz cu un amic ceva mai in varsta si dupa mai multe pahare mi-a zis ca s-ar putea sa nu apuc pensia in domeniu nu de alta dar nu o sa mai fie nevoie de sysadmini. Rubbish zic eu .. insa s-ar putea sa fi avut ceva dreptate. Oricum viitorul suna plin de oportunitati 🙂

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 1:40 PM by Valy Greavu

Multumesc Zoli, începe să-mi fie şi mie mai clar… dar totuşi nu cred în automatisme 100%.

Părerea mea este că trebuie să faceţi o grămadă de screencast-uri şi prezentări de alea video pentru modele… şi nu cum vorbeşte un nene de ăla cu barbă ci pur şi simplu cu desene animate ca să înţeleagă lumea mult mai bine.

Dacă acesta este un nou model de business, trebuie să recunosc că ideea nu e nouă dar implementarea da… cel puţin din ce ştiu eu.

Alte detalii ne poţi da?

Gen:

– Câte fiare estimaţi să aveţi acolo?

– Câtă lăţime de bandă şi câţi utilizatori credeţi că veţi avea?

– Care este capacitatea de stocare cumulată ?

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 2:28 PM by MrSmersh

Ma tot minca undeva sa sa comentez si eu de la post cu ISV dar deja nu ma mai pot abtine, si asa o sa se supere Zoli pe mine (mai mult decit e acuma) Smile.

No asta e clar ca pot sa folsoesc resurse in nor si sa nu mai folosesc servere locale, da am o serie de avantaje. Un Office un Exchange un ceva, pentru o marime de firma de firma e optim sa nu iti bati capul cu unele…

Dar ajungem la Azure la care pot sa zici ca e relativ inchisa platforma, de exemplu mie imi place SQL; clienet vrea Oracle, ce fac pentru BizTalk (.Net Services)am Azure si un alt host pentru Oracle (cumva le marit eu Smile)?… Asta cu un hoster normal as negocia bah uite asta si atita vreau si asta in nor. Si e o situatie obisnuita cu clienti medii mici de prin lume (adica medii mari de pe la noi). Si asta e cea mai mare problema: e inchisa ca platforma de hostare, pot pune orice al meu numa sa folosesca resursele astea care resurse nu pot folosi resurse similare ca functionalitate third party.

Si 2 MS ca imagine in general, nu sta fantastic (sa ma bazez pe MS la datele mele), si resursele online au o perceptie de uptime…. Asa ca muuulta convingere trebuie ca vinzi clientului asa ceva. Si sa vedem si preturile ca economia te omoara si resursele online sint destul de percepute ca gratis…

In o lume perfecta fara aplicatii legacy si idei si perceptii Azure asta ar fi din prima cel mai fain lucru decind s-a inventat piinea fellii dar asa e interesant dar mai e de lucru la prezentarea lui si la funtionalitatile lui. S+S e destul de clar un winner ca arhitectura macar, ca mai toate lumea asta implementeaza cind lucreaza cu servicii numa nu stie…

Si ziceai de System Center: pe cind ceva hostat (System Center hostata)? Da stiu pentru mobile exista ceva (facut de altii) dar inca nu m-am prins daca e facut din nou sau expus Sytem Center Mobile etc

Postul pentru ISV merita un front page zic eu Smile

BTW: Resurse „ascunse” si intrebari ce e asta RampUp

http://msdn.microsoft.com/en-us/rampup/default.aspx?

Cine e, ce face etc Smile

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 4:08 PM by zoltanhe

@Valy, nu știm încă până unde vom ajunge, dar suntem pregătiți să deschidem datacentere în toată lumea. Există și niște algoritmi interesanți la MSResearch pentru alocarea resurselor în datacentere, dar nu sunt publici… încă.

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 6:09 PM by Mihai Bondar

Tarziu v-ati trezit…

Sa speram ca aveti destul avant incat sa ajungeti acolo unde ar fi trebuit sa fiti acum

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 7:22 PM by Anonymous

Q: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

A: Daca vorbim strict de End-User, ca de el ai facut referire directa, End-userul nu are treaba directa cu Azure si cu Norul. El are treaba cu aplicatiile care vor fi scrise pentru a rula pe Azure si in Nor.

# re: Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 8:50 AM by zoltanhe

@chrisv, ai dreptate… Valy spunea ”eu ca și small business” și am presupus că vorbește de customer/beneficiar și nu de utilizator… am să modific titlul

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 9:01 AM by zoltanhe

@Mihai, poți să elaborezi un pic?

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 9:53 AM by adrian.munteanu

Afacerile din afara sint „risks driven”. La noi inca nu este cazul, în general.

End userul vrea aplicatii care sa ruleze. Managementul doreşte costuri cit mai transparente.

End userul doreste cit mai multe automatisme in legatura cu cerintele functionale. Managementul doreste ROI bună.

Pe de altă parte clientul doreşte continuitate si disponibilitate de la un serviciu. Flexibilitate cit mai mare in adaptarea la cerinte noi….şi bineinteles costuri reduse.

Va fi outsourcing (funcţii şi procese). Pentru ca este doar un business. Iar despre outsourcing, deocamdata piata este invatata cu help desk si call center. Limitele aici au fost atinse.

Software+Services? Cu siguranţă. Dar pentru asta se lucrază la „implinirea profeţiei”…..

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 11:04 AM by MrSmersh

Eu nu renunt Smile how about :

*System Center in the cloud planuri ceva , sau..

* ce e asta RampUp http://msdn.microsoft.com/en-us/rampup/default.aspx asta?

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 12:28 PM by Mihai Bondar

elaborez:

Treaba asta cu serviciile in nor e relativ veche, si altii s-au prins de ea si au exploatat-o puternic de ceva timp -> Google. Stiati ca Google e al treilea producator mondial de servere fara sa fi vandut vreodata unul? Pe mine m-a ingrozit treaba asta cand am aflat-o. Si Microsoft o stie si arunca lunar cate 10k de servere in datacentere in incercarea disperata de a-i ajunge.

Acuma, treaba e cam asa: e un model de business perfect, serviciu on demand, fara costuri initiale, costuri predictibile, etc. Pentru small business e un no brainer, Google apps fara nici un fel de dicutie. Pentru enterprise e o alternativa, si pot sa va dau exemple de firme cu 100k+ de angajati care au plecat pe apps. De ce google apps? pentru ca e singura alternativa viabila.

Apps e extraodinar. Are o singura problema: it’s crap! Dupa exchange nu ma pot inroarce la gmail. Dupa office 2007 nu ma pot intoarce la google spreadsheets. Message security and compliance e foarte fain din suita apps, dar nu e facut de ei, e Postini.

Si atunci, daca as putea sa am exchange in nor, cu toata functionalitatea dar fara bataia de cap, daca as putea sa am office in nor, sharepoint, forefront… atunci cu siguranta ca as merge in directia aia!

De ce i-a luat atat de mult timp lui MS sa realizeze ca trebuie sa se mute in nor. Aveati deja un produs foarte competitiv, doar ca trebuia pozitionat unde trebuie. De cand tot bazaie Ray Ozzie in directia asta? De cand tipa Steve Riley cu internet connected datacenter al lui? De ce a trebuit sa treaca atat de mult timp pana sa faceti schimbarea asta de optica? Aveti puterea acum sa reveniti? Eu sper ca da… dar o sa fie greu. E clar ca aveti produsul mai bun, si cred ca o sa il puteti si muta in nor. E un singur capitol la care o sa va fie foarte greu sa iii bateti pe google, si ala e pretul.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 12:35 PM by zoltanhe

@MrSmersh,

* ce vrei să faci cu System Center în nor?

* RampUp e o… rampă de .NET 3.x pentru începători dar și pentru cei din lumea Java sau cei care sunt încă pe .NET 1.x.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 12:47 PM by zoltanhe

@Mihai, mulțumesc pentru clarificări. Da, Google e marele competitor aici (cloud platform), dar nu cu Apps ci cu AppEngine. Și mai e unul: Amazon cu EC2. Ba mai e unul: Salesforce.com cu Force.com. Și cine știe cine mai vine? IBM? Oracle? SAP?

Sunt de acord și cu partea de Apps: trebuia să facem ceva. D-aia am scos Exchange Online și SharePoint Online și Dynamics CRM Online, care vor veni în curând și în .ro, și în plus vom avea Office Web Applications (Word, Excel, PowerPoint, Onenote) cu licențiere tradițională dar și prin abonament sau prin advertising (adică moca).

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 1:41 PM by MrSmersh

Zoli? M-ai facut KO inca ma numara Big Smile

*Ce vreau sa fac cu el in nor?

R:Sa imi tin infrastructura de firma mica mijlocie pe un server in cloud. Ce sa zic mai mult?

Si nu sint singurul cu idea ca ar fi util, niste suedezi asta fac pentru mobile devices.

Si vorba aia imi tin AD (more or less) in nor, Exchange in nor si imi pun local System Center… Cum suna asta? Am 10-12 servere in nor dar sint descoperit la infrastructura si imi trebe server fizic in locatie si daca am unu si e blade de ce imi mai bat capul cu noru? cind ….

*Cu RampUp clar batem toba despre pe canalele noastre

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 1:50 PM by zoltanhe

ok, got it. vom vedea…

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 3:36 PM by Mihai Bondar

da nu tocmai asta e ideea? imi cumpar exchange in nor ca sa nu mai fac management! nu ma intereseaza ce se intampla cu serveru, nu ma intereseaza patching, nu ma intereseaza nimic. eu platesc serviciu. tocmai asta e ideea, sa reduc costurile eliminand mentenanta.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 5:15 PM by MrSmersh

Si reteau ta fara un patch, fara nica… Cade hardu si tu nu stii si din astea si e ok si suficient ca in nor am datele? In unele cazuri da in altele nu… In plus o retea compromisa poate compromite datele din nor…

Iti dau un exemplu din businessu meu, ce facem se invirte in jurul 2-3 resurse hard de vreo 2000-3000 eu si retelistica lor (bine si componenta din nor ca noi vrem S+S)… Cad ele productivitatea scade cu 60%. Cum in pachet le vind si hardu as vrea sa stiu in ce stare sint si ca sint la zi cu update si din astea (si in plus sa pot preveni si explica outage), calea simpla ar fi daca clientul ar avea system center. Dar daca n-are ce fac? Hosted e ok pentru mine, si daca ii place ii vedem si de reteaua lui ca stim cum.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 5:29 PM by zoltanhe

@Mihai, asa e, iar ideea asta se poate extinde si la aplicatii de business (CRM, Payroll, parti din ERP, etc). Customerul decide. Imi imaginez ca vor fi unii care vor prefera mai mult on-premises altii vor prefera mai mult norul.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 6:27 PM by Mihai Bondar

Normal ca se poate extinde si la aplicatii de business. Salesforce.com face asta de cand lumea si pamantul…

Se poate face orice, cerul e limita. Ne bazam pe securitatea clientului (si Vista sta decent la treaba asta), si gata perimetru, gata dmz. Nu mai avem decat o gasca de clienti conectati la servicii din nor. Patching la clienti merge fara nici o problema cu windows update, antivirus merge fara probleme manage-uit peste internet, iar tot ce ramane e configuration management… asta e partea mai nasoala dar se poate face. Pentru nor, iar aveti tot ce va trebuie, si totul sta pe hyper-v.

MrSmersh: daca eu ca business adopt modelu asta, nu ma intereseaza catusi de putin ca am 3 sau 10 servere in nor, ca a crapat hardu la unu din ele sau ca trebuiesc update-uri. Eu cumpar serviciu, service provider-ul trebuie sa se ocupe de asta. Daca nu, nu ar fi nimic diferit de colocare de servere intr-un datacenter. Nu asta e ideea.

Acuma daca stau si ma gandesc, zic: oare nu cumva MS pregateste asta de mult? Prea sunt toate la locul lor, prea au tot ceea ce e nevoie pentru asta. Om vedea.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 8:46 PM by zoltanhe

@Mihai, exact. Se cheamă că vei face managemnt la servicii și nu la servere și fiare. O coacem cam demult. Ray zicea de 2,5 ani. Este drept că în prezentările noastre de acu doi ani, dacă vorbeam de ”dynamic IT” pun pariu că pentru mulți suna a BS… Smile

# Model e business – Servicii in nor

Monday, November 10, 2008 9:19 PM by Mihai’s Weblog

Citind postul lui Zoli , am inceput sa ma gandesc la modelul de business. Deci providerul de servicii(fie

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Monday, November 10, 2008 11:18 PM by MrSmersh

Ca sa fiu 100% clar (daca nu si coerent Smile) eu as vrea serviciile IT System Center sa fie oferite din nor pentru infrastructura care sigur va exista on premise PC, device mobile, retelitistica conexa sau ca o mai fi si avea agenti de System Center…

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Tuesday, November 11, 2008 8:22 PM by dpopa

Zoli, stiai de proiectul asta ?

http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/22613.wss

Se numeste Blue Cloud.

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Tuesday, November 11, 2008 9:12 PM by zoltanhe

Da, am auzit. A iesit si ceva concret? Initial, parea un fel de hosting…

# re: Dar pentru customer care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Wednesday, November 12, 2008 10:00 AM by dpopa

A fost un pilot pornit in 2007 si un target pentru 2008 -> se va distribui la public. O sa caut sa vad daca intr-adevar este pe piata.

No, amu ce facem cu Azure?

Mă adresez acum firmelor de soft:

Clienții noștri se vor îndrepta din ce în ce mai mult către servicii online, web, din nor sau spuneți-le cum vreți. Vor cere asta de la furnizorii lor.
Io vă recomand să:

  1. cugetați despre furnizarea soluțiilor software pe care le aveți deja, sub formă de servicii găzduite de voi sau de hosteri (SPLA ajută aici, iar dacă sunteți startup în primii 3 ani de activitate, intrați în BizSpark = fără SPLA pentru self-hosting);
  2. studiați Azure Services Platform și înscrieți-vă pentru CTP:

Azure Services Platform

Filed under: ISVs, Web, Azure, BizSpark

# re: No, amu ce facem cu Azure?

Saturday, November 08, 2008 10:08 PM by Valy Greavu

Zoli, acu pe bune, poti sa-mi explici in cuvinte mai putine, ca pentru end-user care-i treaba asta cu Azure si cu Noru?

Sa inteleg, ca in viitor, eu ca si small business nu are sens sa-mi mai pun 10 servere pentru mail, intranet, autentificare, BD, Live ci platesc serviciile astea la MS?

Sau vor fi mai multi provideri de nori, carora MS le cere o cota parte de profit?

Sau imi fac eu Windows Azure pe care-l conectez in Nor?

Toate astea inseamna … de fapt o schimbare de a gindi IT? Fazele cu mii de firewall-uri segmente de retea si altele vor carea sau vor exista in paralel presupun, dar filosofia e diferita?

De unde va luati oameni care sa tina in picioare noru? Lucrati cu indieni sau putem lucra si noi ceva de acasa in timpul liber?

Sau Fiecare isi administreaza segmentul lui de nor?

# Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 9:18 AM by Weblogul lui Zoli

Comentariul ăsta merită un post separat. Să luăm întrebările lui Valy pe rând: Sa inteleg, ca in viitor,

# Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 10:28 AM by Weblogul lui Zoli

Gata. Trecem complet la containere. Fără clădiri. Fără lacuri de acumulare. Răcire cu aer. Eficiență

Platforme de aplicații în nor

Discutam zilele trecute dacă cloud platforms au sens sau nu. Dacă reușim să valorificăm punctele de atracție ale norului (scalabilitate, cost redus etc), putem spune: de ce nu? S-ar putea să fie următoarea mare chestie. Gândiți-vă doar la apariția PC-ului și a serverului obișnuit pe vremea mainframe-urilor. Azi, avem tot felul de tehnologii interesante care apar: Google AppEngine, Amazon EC2, Force.com, SQL Server Data Services etc. Citiți părerea lui David Chappell în ”A Short Introduction to Cloud Platforms”. Noi vom vorbi mai multe la și după PDC2008, cînd vom avea povestea închegată.

Filed under: S+S

# re: Platforme de aplicații în nor

Monday, August 18, 2008 3:52 PM by B_gd_n[ ]Sahlean

La prezentarea de sâmbătă ai folosit intens termenul de [serviciu]. De asemenea ai amintit la un moment dat de combinarea serviciilor. Inteleg prin asta ochestrare serviciilor. Până la urmă este vorba 🙂 … [şi] … de SOA. Totuşi nu-mi amintesc să fii amintit cel puţin o dată de SOA.

Tot in prezentarea de sâmbătă ai subliniat faptul că IBM nu are prezenta la nivel de „cloud platforms”. Explicaţia ar putea veni din faptul că IBM se simte foarte bine/e poziţionată ft. bine pe segmentul de SOA  „premises”.

SOA „in the cloud” ar putea fi următorul nivel din SOA (adică după SOA „premises”).

# re: Platforme de aplicații în nor

Tuesday, August 19, 2008 11:19 AM by zoltanhe

Mda. În contextul ăsta (simplist), SOA înseamnă compoziția serviciilor, adică modul în care compui serviciile cu scopul de a le refolosi (intern). Dacă luăm în calcul și servicii în nor, atunci SOA se extinde și în afara firmei. Chiar și așa, trebuie să ne reamintim mereu pentru ce a fost introdus conceptul de SOA și anume pentru a face business-ul mai agil și mai eficient.

Unii spun că SOA e despre servicii ”on premises” și SaaS e despre servicii în nor. Totuși, eu consider că SaaS este doar o modalitate de livrare (dpdv business) a serviciilor din nor.

# re: Platforme de aplicații în nor

Tuesday, August 19, 2008 12:26 PM by B_gd_n[ ]Sahlean

SOA este mai mult decât compunerea si reutilizarea serviciilor. SOA nu restricţionează serviciile la nivel „intern”.  Spun asta deoarece serviciile trebuie sa „poată” fi descoperite („service discoverability”)  pentru a putea fi consumate. Indirect, asta presupune faptul că serviciile pot să fie consumate şi extern. Asta dacă se doreşte …

Agilitatea este doar un aspect al SOA. Celalantă (poate chiar prima) promisiune ar fi integrarea sistemelor informatice existente (la nivelul unei întreprinderi … şi nu numai). Să nu uitam exemplul clasic din SOA în care o bancă dispune de un sistem informatic pentru conturi care stochează anumite date despre clienţi, are un sistem informatic pentru carduri care stochează alte informaţii despre clienţi şi un sistem informatic care gestionează creditele acordate clienţilor (binenţeles, sistem care memorează anumite date despre clienţi). SOA promite integrarea acestora şi oferirea unei singure viziuni despre un client. Teorie …

# re: Platforme de aplicații în nor

Tuesday, August 19, 2008 12:54 PM by zoltanhe

Integrarea este implicită. Așa este. Dacă nici integrare nu faci, atunci rămâi doar cu silozuri. Totuși, integrarea nu este suficientă (e doar EAI), pentru SOA trebuie să am și refolosirea serviciilor.

# re: Platforme de aplicații în nor

Tuesday, August 19, 2008 1:09 PM by B_gd_n[ ]Sahlean

Hmmm … Discutabil. Ce ar putea să mă împiedice să dezvolt de la zero un sistem care „are şi o arhitectură SOA” fără să integrez ?

# re: Platforme de aplicații în nor

Tuesday, August 19, 2008 1:30 PM by zoltanhe

Nu prea are sens. Dar, dacă ești (un) SAP (shop) și totul se învârte în jurul tău, atunci ești în barca aia în care nu îți pui problema de integrare (fiindcă ești deja integrat) ci de expunerea serviciilor și refolosirea lor.

# re: Platforme de aplicații în nor

Tuesday, August 19, 2008 3:14 PM by B_gd_n[ ]Sahlean

🙂 De ce nu ? Te citez: „.. SOA și anume pentru a face business-ul mai agil … „.  Dacă aş fi furnizorul X de floricele (pop-corn) :-() poată că doresc să ofer clienţilor posibilitatea să acceseze stocurile (~), să-mi trimită comenzi … Toate astea prin intermediul unor servicii pe care clienţii să le consume la nivelul sistemelor informatice proprii. Simplific astfel interacţiunea cu aceşti clienţi.

Iar integrarea (din păcate ideea nu-mi aparţine) nu s-ar putea realiza mult mai simplu prin conectarea directă la bază/ele de date ale celuilant sistem informatic ?

# re: Platforme de aplicații în nor

Tuesday, August 19, 2008 9:47 PM by zoltanhe

Sunt de acord cu prima idee, deşi integrarea este doar la un (mic) pas. E păcat să ai serviciile şi să nu beneficiezi la maxim de ele.

Integrarea la nivelul bazelor de date este ok, însă implică o dependenţă de celelalte servicii, şi asta este contrară ideii de SOA, care (ştim de la grădiniţă) are la bază loose-coupling.

SkyDrive în română

Via Tudor.
Stocarea în nor este esențială pentru al doilea S din S+S (Software + Services).

5GB. Yuppiii!

Filed under: S+S

# re: SkyDrive în română

Friday, May 23, 2008 5:37 PM by Sebi

Il recomand cu cea mai mare caldura…merita.

# re: SkyDrive în română

Friday, May 23, 2008 6:13 PM by YounGun

Acum mi-am facut si eu cont si l-am trambitat mai departe pe blog. E o metoda cu care Live-ul ar putea castiga foarte multi utilizatori.

# re: SkyDrive în română

Friday, May 23, 2008 11:33 PM by cocodanila

Have a look on privacy and legal link first!!! o mare jena, ce sa spun s-a inventat coada la pruna!!! Google face chestia asta de cel putin un an. Absolut nici macar o minima garantie si mare atentie sa nu suparati sau afectati dealerii, reselleri sau mai stiu eu ce vehicol de vanzari a lui MS prin continutul pe care il publicati!!

# re: SkyDrive în română

Saturday, May 24, 2008 12:20 PM by zoltanhe

Welcome to the cloud. Totusi, m-ai facut curios, ce nu iti convine la link-urile alea? Ca nu te lasa sa postezi kitul de SQL de pe MSDN?

# re: SkyDrive în română

Sunday, May 25, 2008 2:20 PM by cocodanila

Nu au nimic linkurile, de ex daca ma apuc si pun un document in care bat campii despre MS cam incalc politica de utilizare.

Si un lucru pe care ma asteptam sa il vezi personal; vorbesti de al doilea S din S+S dar in ambele documente pe linia doua, inainte de orice benefiici pentru client se vorbeste de negarantare, pedepse etc etc. Well…, alea nu prea pot fi declarate servicii si mai cu seama ceva cu care te distingi de competitori, nici macar in MOF v 4!!

# re: SkyDrive în română

Monday, May 26, 2008 9:34 AM by zoltanhe

Aha. Am inteles acum. Orice serviciu in nor are un SLA (service level agreement) in functie de ce doreste sa ofere furnizorul. Trebuie sa ne asteptam ca SLA-urile pentru serviciile moca sa fie mai putin generoase decat cele pe bani.

Pe de alta parte, serviciile de tip SkyDrive trebuie privite ca enabler-e pentru solutiile care vor veni. Este ca si cum vrei sa faci un sistem de operare si ai ajuns sa creezi sistemul de fisiere. Este drept ca in faza asta, poti sa-l utilizezi si ca serviciu finit.

Live Mesh

Ray Ozzie a vorbit de Mesh la MIX08. Săptămâna asta s-a lansat un tech preview limitat. Este/va fi big! Mulți spun că e baza pentru o platformă online. Deocamdată e vorba de management unificat de PC-uri, dispozitive mobile și aplicații.
De ce e interesant pentru dezvoltatori? Dacă e platformă, e loc pentru dezvoltatori:

http://www.mesh.com/Welcome/TourDeveloper.aspx

De urmărit blogul Live Mesh.

Filed under: S+S

# re: Live Mesh

Friday, April 25, 2008 8:12 PM by Anonymous

true, ieri ma uitam pe channel9, on10. toata lumea face demouri si prezentari la el si pare chiar tare.

…mai nasol ca e closed beta, deocamdata.

# re: Live Mesh

Friday, April 25, 2008 9:47 PM by Byty

Ce protocol foloseste?

Trece prin proxy?

Merge ca si logmein ? 🙂

# re: Live Mesh

Friday, April 25, 2008 11:51 PM by MrSmersh

Mary Jo pe ZDNet da 10 chestii de stiut despre Mesh http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1355.

# re: Live Mesh

Monday, April 28, 2008 7:21 PM by zoltanhe

Byty, pare să fie RSS… dar nu sunt sigur.

SQL Server Data Services

SSDS e… big! Aşa cum Biztalk Services este (va fi) Internet Service Bus (ESB în nor), aşa SSDS va fi un store de date structurate în nor accesibil prin Sync Framework, ADO.NET Data Services Framework (aka Astoria) sau REST.

Cristi zice că „When I thought I know everything about SQL Server, I was hit” şi ne dă o listă barosană de resurse. Enjoy!

Filed under: SQL Server, S+S

# re: SQL Server Data Services

Saturday, March 08, 2008 11:36 PM by Anonymous

Ca si o vizionare este http://channel9.msdn.com/showpost.aspx?postid=388698.

„database world.” 😀

# re: SQL Server Data Services

Sunday, March 09, 2008 12:11 PM by MrSmersh

Si citit printre linii vestea mare de aici e ca Service Bus e mainstream, care tehnologic deschide o tona de directii pentru S+S in particular si in general pentru (WCF mai ales) web services.