PDC2008 – ziua 1, Windows Azure

Windows Azure este numele serviciilor de baza din nor (fost RedDog). .NET Services e frameworkul din nor (Service Bus, Access Control, Workflow Services), SQL Services e setul de servicii de date(Database, Data Sync, Reporting, Data Mining, ETL, Reference Data), plus inca cateva: Live Services, Dynamics CRM Services si SharePoint Services.

Se pare ca de acum culoarea preferata la Microsoft va fi Pantone300 Smile

Update: sesiunile la care am mai fost:

  • Introducere in Cloud Services. Windows Azure este de fapt sistemul de operare din nor. OK, dar cu rezerva că are un cu totul alt rol decât un sistem de operare pe server sau desktop. Cu SDK-ul instalat, Visual Studio genereaza o solutie de serviciu in nor (simuland Azure pe desktop) creand un proiect ASP.NET plus un proiect de tip ”service model”. Acesta din urma descrie modul in care trebuie sa se configureze ”masina” din nor (cloud fabric). Detalii de la Ciprian.
  • Viitorul C# este… ce naiba mai poate sa faca Anders? N-a terminat deja? Ohoo, nici pe departe. Limbajele .NET (C# si VB) vor evolua impreuna (cat mai putine diferente de functionalitate intre ele) catre o lume multiparadigma cu aroma declarativa si dinamica, dar sa nu uitam ca scopul final este programarea concurenta, adica limbajele vor evolua in asa fel incat sa permita platformei sa execute din ce in ce mai mult in mod multithread, fara interventia programatorului. Este frumos viitorul lui C#. Cipi explica pe larg.

Update: aplauzele de după prezentarea lui Anders erau presărate de strigăte de ”Bravo!” …ca la operă, frate!

Filed under: .NET, PDC, Azure

# re: PDC2008 – ziua 1, Windows Azure

Monday, October 27, 2008 6:33 PM by Anonymous

Si un link: http://www.microsoft.com/azure/default.mspx

# TechEd EMEA 2008

Thursday, November 06, 2008 1:27 PM by Weblogul lui Zoli

Săptămâna trecută au fost 5 persoane din .ro la PDC2008 în Los Angeles. Săptămâna asta sunt 50 de persoane

# A scala sau a nu scala – stocarea de date in cloud

Wednesday, March 11, 2009 5:39 PM by Weblogul lui Zoli

Cum scalează marile siteuri de pe net? Google, Yahoo, Windows Live, Amazon etc, ce baze de date folosesc?

PDC2008 – ziua 0

M-aș putea obișnui cu clima din California. Am profitat de duminica liberă și am tras o fugă până în Long Beach:

  • Acvariul l-am vizitat pentru a doua oară și nu regret. Dacă mergeți cu copiii, alocați 3-4 ore numai pentru asta.
  • The Queen Mary este o navă de linie din 1936. Cea mai mare la vremea ei (din categoria Titanic). În timpul celui de al doilea război mondial, a fost folosită la transport de trupe. A traversat Atlanticul de o mie de ori. Vizitatul costă cam mult (25usd), dar s-ar putea ca gustul amar să ne fi rămas de la faptul că am luat ”self guided tour” și nu prea știam la ce să fim atenți prin imensitatea aia. Chiar și așa, vă recomand s-o vedeți, dar cu ghid.
  • Lângă navă este expus Scorpion, un submarin rusesc diesel-electric din clasa foxtrot, care merită văzut, mai ales pentru fanii de inginerie non-soft.
  • Am găsit și un steakhouse fain în zona acvariului. Foarte bun pentru prețurile practicate. Ni s-a explicat că e de fapt un lanț de restaurante cu acest nume: Outback Steakhouse.

Iată și câteva poze făcute cu telefonul:

NemoScorpio - Queen MaryLong Beach

Filed under: Vacanță, PDC

# re: PDC2008 – ziua 0

Monday, October 27, 2008 10:32 AM by MrSmersh

Imi plac tags: Vacanta, PDC Smile… Recunosc si pentru mine, in general (in afara de sedinte de bussines etc) work is fun.

Simfonia nr 5 de Ceaikovsky

Încă una din preferatele mele… Puțini compozitori au fost atât de melodioși ca Piotr Ilici. Este imposibil să nu vă emoționeze.

Vă doresc un weekend și o săptămână placute (azi sunt două concerte la Ateneu și Radio, mâine e recital Dan Grigore la Ateneu și miercuri e concertul de vioară de Mendelssohn la sala Radio).

Filed under: Hobby, Muzică, Ceaikovsky

# Schumann Sostakovici

Wednesday, September 16, 2009 6:47 PM by Weblogul lui Zoli

Săptămâna trecută am fost la o seară romantică cu orchestra Radio France interpretând Șostacovici (balet,

DevLabs

Popfly are casă nouă pe portalul DevLabs. DevLabs se vrea locul în care puteți să:

”Explore the projects that we are experimenting with in our labs, and let us know if they inspire you.”

Da. Știu. E cool Popfly, dar poate la fel de cool vor deveni și celelalte proiecte de pe DevLabs:

  • Small Basic – programare pentru începători
  • Pex – automated white box testing for .NET
  • CHESS – testare în programe concurente

Încercați-le și dați feedback!

Filed under: DevLabs

# re: DevLabs

Friday, October 24, 2008 10:41 PM by B_gd_n[ ]Sahlean

Small Basic e o gluma foarte proastă. Cel/cei care lucrează la SB nu au pic de metodică. Sunt varză. SB e varză. IDE-ul este un textbox care are un buton run. Nu văd de ce ar prefera cineva să înveţe programare cu SB şi nu cu VB ?! Nu are absolut nici o facilitate/funcţionalitate pentru a învăţa programarea. Dacă aţi plăti un student sunt sigur că ar face o treabă mai bună.

# re: DevLabs

Saturday, October 25, 2008 5:57 AM by ignatandrei

Stiam de Pex si Popfly. Si ceea ce imi pare rau este ca popfly este la stadiul de beta, iar ca interfata pe web( in care faci mashup direct in silverlight) e cam greoiaie din cauza modului de alegere a controalelor( separate pe functionalitati, e adevarat), dar amestecate fara sa spuna exact ce fac…

Ar terbui un book cu controalele dezvoltate de MS …

# re: DevLabs

Sunday, November 02, 2008 9:00 AM by danpopa

Am descarcat Small Basic si m-am „jucat” cu el.

Mi-a placut .

Cred ca daca aveam  ODBC , si niste ListBox , puteam sa fac chiar programe cu baze de date.

Cred ca asta-i mai trebuie .

Drumul spre un limbaj unic e f.greu , dar rezultatul va fi ceva f.simplu  si f.usor de folosit pentru cei ce transforma un proces tehnologic in algoritm si apoi prin programe in rezultate

necesare conducerii proceselor respective.

Merge cu viitorul WINDOWS 7 .

Cind mai ne vheama Microsoft , sa ne prezinte Windows 7 ,

si sa ne dea un „beta” ca sa ne „jucam” , eventual cu Small Basic.

Astept un rasuns de la Zoli

Cu deosebita stima

Dan Popa

dan.popa@ratb.ro  

# re: DevLabs

Monday, November 03, 2008 11:38 AM by zoltanhe

în primăvară, când vom avea beta

Omnisoft – distribuitor de dispozitive cu Windows Mobile

Legat de evenimentul din septembrie, am fost întrebat cine distribuie device-uri cu Windows Mobile în .ro. Eu îi știu pe cei de la Omnisoft, fiindcă noi de la ei luăm dispozitive pentru uz intern. Florin Călin m-a asigurat că sunt competitivi/flexibili și în proiecte care necesită volume mari de dispozitive.

V-am spus cât de mult îmi place TouchPro-ul pe care l-am luat după stress-test? Foarte mult! Rezoluția VGA este bestială, tastatura e criminală (postul precedent l-am scris în metrou… mi-a luat două stații), iar Windows Mobile zburdă cu procesorul de 500+MHz și memoria de 288MB. Este drept că fierul bine echipat îți suge bateria în cel mult două zile… dacă ești cuminte. Altfel, trebuie încărcat zilnic.

htctouchpro

Filed under: Windows Mobile

# re: Omnisoft – distribuitor de dispozitive cu Windows Mobile

Thursday, October 23, 2008 3:12 PM by florin.calin

Multumim frumos Zoli pentru recomandari.

In legatura cu Touch Pro-ul tau, daca te supara cele 2 zile de utilizare sa stii ca cei de la HTC s-au gandit la tine si au anuntat ca in curand va fi disponibila o baterie extinsa cu capacitate de 1800 mAh… :).

Florin.

# re: Omnisoft – distribuitor de dispozitive cu Windows Mobile

Thursday, October 23, 2008 3:29 PM by zoltanhe

fain! numa’ să-ncapă sub capac Smile

# re: Omnisoft – distribuitor de dispozitive cu Windows Mobile

Thursday, October 23, 2008 3:51 PM by MrSmersh

Termenul distribuitor de device windows mobile e destul de vag.

Industriale rulind pe mobile se gasesc, cam fiecare mare producator vinde si asigura service pe aici cumva (si exista si implementari relativ mari). Si in categoria asta intra si MC 35 care aproape consumer (in plus are imager care nu cred ca e foarte util la consumer Smile) dar in rest e un Windows Mobile Professional 5/6 device ca oricare. Da acuma are si pack mai mare de baterie (inca nu am vazut oferit in aici).

Si sa te duc pe shacky ground Smile, ce folosesti sa scrii posturile pe mobile? Am incercat in IE, dar Opera ceva mai… Si sa nu uit lauda am si vreo 100 Mhz in plus (bine la altele mai am si in minus) si nu a ajutat, tot cu O m-am inteles mai bine spre surprinderea mea.

# re: Omnisoft – distribuitor de dispozitive cu Windows Mobile

Thursday, October 23, 2008 3:56 PM by zoltanhe

Recunosc, tot O… Sad

# re: Omnisoft – distribuitor de dispozitive cu Windows Mobile

Thursday, October 23, 2008 11:48 PM by MrSmersh

Si ca tot vorbeam de din astea se pare ca chiar se organizeaza (sau tocmai a fost) ,un training de sales pe la noi prin zona, pentru distribuitori de produse din astea, de la o firma care e de mult in segment asta de piata si care are 2 brand name unul mai industrial si unul consumer (nu zic mai mult Smile).

Deci toate conditiile exista sa cresca piata nu? Smile

Marimea conteaza…

Asta am inteles eu in seara asta la Web-Club 4, intalnire dedicata advertisingului. Au fost prezentari de la Orange (veti vedea campania lor incepand de maine), Intact si … nu mai tin minte. Discutia din panel m-a cam depasit. S-a dezbatut puternic dimensiunea, componenta, culoarea si potenta pietei online locale. Uff…

Noroc cu networkingul.

Update: Victor a avut nervi și i-a ascultat până la capăt.

Filed under: Eveniment, Web

# Omnisoft – distribuitor de dispozitive cu Windows Mobile

Thursday, October 23, 2008 2:33 PM by Weblogul lui Zoli

Legat de evenimentul din septembrie , am fost întrebat cine distribuie device-uri cu Windows

Urban Challenge

S-a lansat o competiție nouă la http://www.robochamps.com, numită Urban Challenge. Puteți câștiga premii barosane de la sponsorul KIA (premiul cel mare e o mașină), dacă reușiti să programați modelele de mașini virtuale folosind Robotics Studio. Repet ce spuneam în primăvară: nu aveți nevoie de un robot adevărat pentru a programa în mediul virtual oferit de competiție. A mai scris: Tudor.

Mergeți și luați-le premiile!

Filed under: .NET, Hobby

# re: Urban Challenge

Monday, October 20, 2008 8:35 PM by MrSmersh

Da fara robot adevarat Sad. Imi vin citeva comparatii in cap, dar cred ca ar fi un motiv bun de ce sa nu se permita comentariile anonimeSmile.

Asta e DARPA challenge de la MS?

# re: Urban Challenge

Tuesday, October 21, 2008 9:10 AM by zoltanhe

acolo e vorba (și) de hardware, la RoboChapms Urban Challenge e vorba doar de software

# re: Urban Challenge

Tuesday, October 21, 2008 9:35 AM by MrSmersh

Pai asta si ziceam, imi trebe si fieru, ca in simultoare emulatoare, totu mere (less or more). Dar nimic nu inlocuieste senzatia a la doctor Frakenstein „It’s alive!” Smile.

E necesar sa ma zic ce scrie pe diploma mea (adica tinta de darts Smile)?

# re: Urban Challenge

Tuesday, October 21, 2008 9:55 AM by zoltanhe

ce? și tu ai terminat roboți industriali?

# re: Urban Challenge

Tuesday, October 21, 2008 12:11 PM by MrSmersh

Normal ca da, ce nu se vedea? Smile

Anonimous, Unauthenticated

Azi am primit (încă odată) feedback referitor la imposibilitatea de a face comentarii anonime aici. Mai bine zis, fără cont pe itboard.ro. Omul a fost sincer: hopa, până aici.
Voi ce credeți? E bine? E rău? E cineva pe itboard.ro, care permite comentarii pe blog de la useri neautentificați?

Și cum nu se pot face comentarii anonime, rog pe cei care nu au cont pe itboard.ro și ar vrea să comenteze totuși, să-mi dea un mesaj prin E-mail.

Filed under: Blogging

# re: Anonimous, Unauthenticated

Monday, October 20, 2008 5:12 PM by BMoro

Care a fost de fapt problema? Procedura plictoasa si consumatoare de timp prin care trebuia sa-si creeze cont pe ITBoard sau dorinta de a-si pastra anonimitatea cu orice pret?

# re: Anonimous, Unauthenticated

Monday, October 20, 2008 5:29 PM by zoltanhe

Sunt oameni care nu sunt interesați nici de ITBoard (functii non-tehnice) și nici de cum bate câmpii un evanghelist de la Microsoft România, însă ar arunca câte un comentariu pe ici pe colo, dacă subiectul se întâmplă să fie de interes pentru ei. De multe ori, nu vor să rămână anonimi, ci vor doar să evite încă o pereche de username/password.

# re: Anonimous, Unauthenticated

Monday, October 20, 2008 8:32 PM by Byty

Pai atunci.. facem integrare cu AD-ul de la MS Stick out tongue sau… nu merge asociat cu LiveID intr-un fel sau altul…  Smile

# re: Anonimous, Unauthenticated

Monday, October 20, 2008 8:38 PM by petrescs

zoltanhe is right – acelasi efect se obtine si fara obligativitatea inregistrarii prealabile. Daca vreau sa comentez si sa raspund pentru comentariile mele, imi las un email valid oricum (ceea ce am si facut). Daca as avea de gand sa spamez, no worry – exista mailinator si altele cu care sa obtin N conturi valide sub tot atatea identitati. Parerea mea e ca nu ar fi nevoie de atatea identitati, un cookie care sa imi pastreze nik-ul si emailul la fiecare nou comentariu e ultrasuficient. Mda, si poate si un captcha.

# re: Anonimous, Unauthenticated

Monday, October 20, 2008 10:23 PM by Valy Greavu

Cand o sa trecem la WSS… anul asta o sa dam posibilitatea blogerilor sa permita comentarii anonime.

De asemenea, o sa implementam si Captcha cel putin pe partea de reg.

Cin vrea sa se joace si sa testeze cum te inregistrezi in WSS cu captcha poate testa pe http://imm.feaa.uaic.ro.

Din pacate am configurat prost mailul asa ca nu o sa primiti nici o parola nimic. Dati pe reamintire parola si o sa va trimita un cirnatz de ala lung… Nu stricati nimic acolo ca m-am chinuit ceva sa-l fack Smile

# re: Anonimous, Unauthenticated

Monday, October 20, 2008 11:11 PM by MrSmersh

PLS nu wss, experienta de pe influencers e painfull(si nu sint singurul care asa zice, si da lucrez curent cu wss makar ca end luzer)… In intranet mai mere ca e parola de AD, da asa sa bag parola de 1000+1 ori in cautare de certificate digitale si din asta.  Si avantaje la ce facem pe aici nu prea vad decit putin overkill. Ce zici de DNN?

# re: Anonimous, Unauthenticated

Tuesday, October 21, 2008 9:17 AM by zoltanhe

Alo! Nu trebuie să aruncăm CS-ul pentru asta. Mie mi-ar place așa cum e …dacă aș înțelege de ce nu pot să postez poze cu WLW. Poate trecem la ultima versiune? Am auzit că e cool…

# re: Anonimous, Unauthenticated

Tuesday, October 21, 2008 9:53 AM by Valy Greavu

Catalin, problema este ca eu nu stiu DNN. Poate ca nu ar fi chiar atit de greu de realizat, dar inclin sa cred ca WSS e viitorul.

Si sa-ti mai spun o chestie de viitor: Din ce in ce mai multe companii o sa treaca la management de documente in mediu Intranet. La ora actuala avem un ADFS (Active Directory Federation Services) … ghici pentru ce? Asadar o sa fie nevoie sa conlucreze knoledge workerii intr-o companie in alta cu acelasi user si parola.

In contextul acesta, o comunitate vine ca o extensie a intraneturilor/extraneturilor lor, o locatie extrajob de knowledge sharing si comunicare.

Combate-ma! Smile

# re: Anonimous, Unauthenticated

Tuesday, October 21, 2008 9:54 AM by Valy Greavu

Zoli: Ultima versiune de CS? Ziceai ceva odata de niste licente?

# re: Anonimous, Unauthenticated

Tuesday, October 21, 2008 10:09 AM by zoltanhe

cat costa?

# re: Anonimous, Unauthenticated

Tuesday, October 21, 2008 10:57 AM by Valy Greavu

Iti trimit mail dupa ce negociez pretul… dar e posibil ca tu sa obtii un pret mai bun Smile

# re: Anonimous, Unauthenticated

Tuesday, October 21, 2008 4:43 PM by MrSmersh

Oops o manusa pe jos Smile.

Nu te combat ca asta e un viitor, dar nu se aplica aici si acum. Vezi toate chestia din zona mobile ce fac daca fac o racketa de site si imi trebuie pe client infopath? Da e add in pe server da alti bani etc, si nici nu sint sigur ca e asa de simplu pecit scrie in help.

DNN sau CS pe de alta parte stiu mai putine nu asa ambitiose.

Pina la urma cu cit stie mai putin e mai putin de configurat si asta avind in vedere cit vrei sa folosesti din ele.  

Si mergind la filozofie wss pentru intranet sau mediu corporatist e ok, dar pentru comunitate de indivizi diferiti care poate participa si de pe routerul X care ruleaza 1X federated poate nu ii incalzeste.

Si revenind, ai vazut cite maruntisuri e de facut pe influenceri, si ca experienta, in secunda asta, nu e prea luzer friendly.

Ceva mai simplu, si mai la obiect CS sau DNN pentru cazul nostru cred ca e mai OK.

# re: Anonimous, Unauthenticated

Wednesday, October 22, 2008 6:00 PM by zoltanhe

Îmi scapă mie ceva? Ca să accept anonimi, nu e suficient să pun ”Allow Anonymous Users to Comment” pe Yes la ”Advanced Post Settings”? Întreb fiindcă tot îmi apare ”Anonimous Comments are Disabled”…

# re: Anonimous, Unauthenticated

Thursday, October 23, 2008 8:59 AM by Valy Greavu

Zoli: Nu merge chestia aia. Incearc-o. Dar din cite stiu eu CS trebuie sa dau de mai sus drepturile astea, asta insemnand ca in tot site-ul se vor putea face comenturi anonime

# re: Anonimous, Unauthenticated

Thursday, October 23, 2008 9:12 AM by zoltanhe

Ufff… la versiunea nouă e la fel?

Mergi la curs si primesti o licenta de Windows Server 2008

Dacă mergeţi la cursurile de Windows Server 2008 la unul din centrele de training listate la http://trainingoffers.com/WS2008NFR.aspx, veţi primi moca o licenţă de Windows Server 2008 Standard NFR (not for resale, adică pentru voi sau pentru uz intern în firma voastră). Pentru a beneficia de asta în .ro, va trebui să mergeţi la unul din cele (deocamdată) cinci centre de training înscrise în campanie (din Bucureşti, Constanţa şi Timişoara).

Update: pentru a vedea lista la zi, mergeți la linkul de mai sus și alegeți România – All states – All cities.

Filed under: Windows, Training

# Curs de Windows Server 2008

Monday, October 27, 2008 10:47 AM by Lucian’s weblog

Poate te-ai gandit sa mergi la un curs de Windows Server 2008 dar nu esti foarte hotarat. Afla ca acum

# Gata. Nu mai avem kituri de Windows Server 2008 NFR

Friday, November 28, 2008 11:28 AM by Weblogul lui Zoli

Campania „Mergi la curs și primești o licență de Windows Server 2008” s-a terminat. Planul era să rulăm

Iaca stire despre Windows 7

Citez din newsletter-ul de azi al Agora News:

Noul Windows 7

În posturi anterioare făcuserăm referire la un nou sistem Windows şi în acelaşi timp ne prezentaserăm îngrijorarea pentru o versiune nouă introdusă pe piaţă atât de devreme faţă de precendenta.

Update: 3 ani e devreme? Eu zic că nu.

Am sperat totuşi că această nouă soluţie pentru sistemele de operare va avea un public ţintă total diferit, poate o cu totul altă interfaţă…

Update: e acelaşi public ca până acum: toţi consumatorii de acasă, toate business-urile, tătătăt. De unde știți că nu va avea o interfață diferită? Mă mir că este atât de important pentru dvs.

…însă se pare că va fi „exact ca Vista, numai că mai bună”, după spusele lui Steve Ballmer, CEO al Microsoft.

Update: vai, vai… e ușor să parafrazezi spusele unui CEO, așa-i? Faptul că va fi construit pe același fundament (kernelul va evolua, nu va fi rescris de la zero), același model de drivere (pentru a păstra compatibilitatea driverelor din Vista), același model de securitate (niveluri de integritate, ASLR, DEP etc), nu înseamnă că va fi exact ca Vista. Mesajul e că firmele de hard și soft, dacă au investit în drivere și aplicații compatibile cu Vista, vor fi compatibili și cu Windows 7.

Mulţi dintre oficialii companiei  fac încă publicitate la Vista şi recomandă companiilor să upgradeze acum la Vista şi să nu aştepte noul Windows 7.

Update: se numește sales&marketing. Ce ați vrea (e bine fără cratimă @naicule?)? Să ședem frumos un an jumate și să vindem suport pentru Novell SLE? Sau vreți să vindem XP? C’mon…

Te face să te gândeşti puţin la ce oare s-au gândit când au venit cu ideea să mai facă încă un sistem de operare.

Update: să vă spun un secret: vom face periodic produse noi și versiuni noi, ca ceasul (dacă se poate), până când va exista MSFT pe NASDAQ.

Până nu vedem o versiune clară a ceea ce va urma…măcar un beta, nu putem fi siguri de nimic.

Update: așa este. 

Păi io-nțeleg dorința editorului de a răscoli că… pardon spiritele, dar domnule Alexandru Șerban (bănuiesc că dacă la ”referință” se află numele dvs, atunci vă asumați acest articol), dacă vreți să aflați la ce ne-am gândit, atunci contactați-ne. Sau dați-mi un semn aici la comentarii. Nu cred că cineva de la Microsoft a refuzat să vă lămurească dilemele.

Acum către cititorii mei: voi ce părere aveți?

Filed under: Windows

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 1:46 PM by matincaflorin

Mda … inca unu care se crede miez si detine cunoasterea spera sa faca valuri …

Cine vrea interfata are la dispozitie multe aplicatii care schimba total aspectul sistemului de operare, nu asteapta sa fie o functie implicita din Windows.

Sunt curios ce ar raspunde daca ar fi intrebat care sunt diferentele intre Windows XP si Windows Vista cu exceptia interfetei …

Succes !

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:07 PM by Valy Greavu

Zoli, parerea mea o stii: Vista = Me. V-ati grabit… sau poate asta este o mutare strategica la care noi nu avem acces sau despre care nu stim.

Despre autorul articolului, stii foarte bine ca presa scrie ca sa se vinda, iar daca esti acid si dai in toata lumea e mult mai bine… pentru patron.

Din nou despre presa… cica dumnealor folosesc cel putin 3 surse! Ha Ha Ha! Una din sursele cu cea mai mare valoare pentru publicul roman era insasi subsidiara de aici… asa ca sunt de acord ca trebuia sa vorbeasca si cu voi.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:46 PM by Gabi Citron

Mai Valy, tu ai fi vrut Windows 2008 Pro? Big Smile Nu stiu de echivalezi Vista cu Me, ca Vista nu e in nici un caz un facelift al XP-ului (cum puteai considera Me-ul la vremea lui fata de 98). E drept ca n-am fost masochist sa folosesc Vista zi de zi inainte de SP1, deci nu am foarte multa experienta ca end-user, dar pana acum sunt multumit. Ma gandesc deja ce as raspunde la intrebarea „de ce nu te-ai mai intoarce la XP?”… 😛

In privinta Windows 7, faptul ca apare in 2010 dupa 3 ani de Vista nu mi se pare asa de repede. Desktop-ul, vrem – nu vrem, trebuie sa urmeze alte tendinte decat serverele si pare ca devin „consumabil”. In stilul in care ne grabim sa schimbam telefoanele, masinile etc (obiecte care ar trebui -teoretic- sa fie unelte functionale si nu accesorii la moda) de ce sa nu bagam si desktop-urile in galeata asta? Las’ ca in felul asta ne tine ocupati! Big Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 2:46 PM by zoltanhe

Valy, parerea mea e alta, și am mai spus-o (de mai multe ori): am promis prea multe lucruri, prea devreme și nu am putut livra (tot). Ceea ce a ieșit este departe de a fi nasol, însă a fost sub așteptări.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 3:04 PM by blackhat

Sa intelegem asadar ca  Windows 7 va fi tot ceea ce am asteptat de la Vista dar nu am primit de la Vista?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 3:20 PM by zoltanhe

Aiurea… WinFS s-a restructurat (mare parte in SQL/ADO.NET) și se va întoarce în Windows… altădată Smile, interfața bazată pe WPF a fost un vis frumos, însă decizia de a renunța la ea atunci a fost una sănătoasă, fiindcă prima versiune de WPF se dezvolta chiar atunci, în paralel. Astfel de dependențe pot crea probleme mari în livrarea la timp a unui produs. În orice caz, interfața WPF este mai aproape de prime-time decât WinFS.

Apropo, blackhat, tu ce așteptai de la Vista și nu ai primit?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 4:12 PM by Anonymous

si cand te gandesti ca pentru end-user totul se rezuma la:

„nu merg jocurile bine pe Vista” si „Vista merge incet (ca sa evit o enuntare mai exotica)”…

Iar despre Agora newsletter ii acordati prea multa atentie, fiti si voi mai selectivi la ce cititi. Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 4:20 PM by blackhat

Exact aici vroiam si eu sa ajung, de fapt nimeni nu stie exact la ce ar mai putea sa se astepte, deci suntem oarecum predispusi la dezamagire.

Cred ca va fi foarte greu pentru MS ca de acum inainte sa mai rupa gura targului, in mare parte pentru ca tot ceea ce trebuia a fost pus in XP si apoi imbunatatit in Vista.

Este daca vrei la fel ca in sport, acum recordurile se masoara in sutimi de secunda, au trecut vremurile in care pana si tabela electronica era luata prin surprindere.

Exact asta s-a intamplat si cu Vista, problema a fost ca seamana prea mult cu XP. Desi introduce multe functionalitati si are o interfata cumva diferita, senzatia pe care ti-o lasa in final este de XP restilizat, ori tocmai aici marketingul MS a dat gres. In loc de „Vista will make your life better!” ne-a servit un „Vista will change your life”.

Asadar, din punctul meu de vedere, Vista a fost pasul evolutiv normal de la XP: optimizare pentru noile tehnologii hardware, adaptarea la noile criterii de securitate si siguranta a datelor, si toate celelalte lucruri noi.  De la Windows 7 astept in principal acelasi lucru, pentru chestiile sclipicioase  gen „touchscreen” ne luam Apple.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 5:20 PM by Gabi Citron

Eu am invatat pe vremuri ca un SO e mult mai mult decat un shell! S-a schimbat ceva intre timp?

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 5:50 PM by zoltanhe

@blackhat, culmea e că vom avea multitouch pe Windows 7, sic. La PDC vom da și un SDK pentru Windows 7, inclusiv pentru API-ul de multitouch.

@Gabi, ai dreptate… așa cum am învățat la grădiniță Smile

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:29 PM by blackhat

Da, stiu ca o sa aiba multitouch, tocmai de aceea am adus vorba. O sa fie genul de chestie care o sa apara in „Top 5 motive pentru care sa treci la Windows 7” dar care nu va fi folosita decat de 1% din utilizatori. Cam la fel ca UAC-ul.  Pana la urma e treaba celor din marketing cum vand produsele, dar impresia mea este ca atunci cand pui accent pe caracteristici spectaculoase dar care sunt folosite doar de un procent marginal de utilizatori, marea majoritate a celorlalti vor fi dezamagiti.

Pe de alta parte, ar fi absurd sa te astepti ca un utilizator sa migreze la noua varianta de SO din moment ce nu ii aduce vreun beneficiu evident. Spre deosebire de telefoane sau masini, un program de operare nu se uzeaza fizic. Pentru cineva care se uita la firme, asculta muzica, intra pe internet si scrie mailuri, se justifica oare un upgrade la Vista? Eu zic ca nu. La fel cum nu are sens sa iti pui XP daca laptopul cel nou vine cu Vista.

# Instant On

Friday, October 17, 2008 6:37 PM by Cristi’s Blog

Daca tot vorbim de viitor , o alta idee se zvoneste zilele acestea pe Internet. E vorba de un survey

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:38 PM by MrSmersh

OK deja iubesc subiectul si stateam pe margine dar deja Smile

Multitouch ouch! La ce la un laptop (sau chiar device mobile) creste productiviatatea? Ia ochii dar altceva la folosire intensiva nu vad.

Cred ca Vista cel mai tare o identificam cu WinFS, care la vremea lui il stiam destul de bine macar ca scop si concept. Ar fi fost ceva revolutionar daca reusea, desi nu stiu daca ar fi fost si succes pe piata, oricum dpv tehnologic era posibil. Acuma la prima vedere Vista e evolutionara, da dar pentru developeri e revolutionara (lui Zoli deja ii place Smile daca vrei sa ramai asa, fericit nu citi mai deparate Smile), asta pentru ca a avut curajul sa strice aplicatiile vechi scrise cu picioarele. Si pot sa spun ca, criteriul de a rula/instala pe Vista corect e destul de concludent sa stii cu cine ai de a face (intrebare firmele pomenite „laudativ” pe blogurile de aici cam cite o rula produsul lor flagship corect pe Vista si e destul de clar my point).

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 6:39 PM by Anonymous

@blackhat: „nu are sens sa iti pui XP daca laptopul cel nou vine cu Vista.”

Nu are sens, dar uite ca se practica (foarte) frecvent asta…

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 8:32 PM by Gabi Citron

De ce dezactiveaza lumea UAC? Ma refer mai ales la cei care au inteles ce face in afara de deschis popaci „agasanti”.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 9:05 PM by Anonymous

ca sa „optimizeze” sistemul?  Smile

Buna intrebare. Trebuie facut un focus group si vazut.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 10:12 PM by Valy Greavu

Gabi: am vazut din ce in ce mai multa lume care-si pune Windows 2008 pe laptop. Eu din principiu nu fac asta asa ca folosesc Vista. Dar…. daca in Windoiws XP mi-am instalat un sceensaver cu blue screen ca sa nu uit cum arata, m-am trezit in Vista ca am scos sticu la un curs si mi-a dat ecran albastru pe videoproiector!!!!???

Zoli: Vista nu e nasol, dar chestia asta cu faptul ca miine vine o noua versiune (stiu ca e in 2010) parca te face sa te gindesti ca poate e mai bine sa astepti pina atunci?

Gabi are dreptate cind spune ca lucrurile sunt in schimbare permanenta si mai bine scot o noua versiune mai repede decit sa las sa ruleze omul tehnologii invechite gindite prin prisma modului cum era inteleasa extensibilitatea in urma cu citiva ani. Dar suntem pregatiti din punct de vedere cultural pentru astfel de chestii?

Dar tehnic? Cit putem tine pasul cu evolutii, evolutii noi si noi concepte si tehnologii. In 199… si ceva puteam spune ca stiu Lotus 1_2_3 si WordPerfect. Acum am zeci de implementari de Windows 2003 si inca ma mai intreb … cit mai este pâna la fund…

Si inca o chestie care m-a deranjat … dar tare de tot… zilele astea: vechile tehnologii nu sunt suportate in noile sisteme de operare… chiar daca tehnologiile alea sunt ultimele pe care poti sa le cumperi. Este incacceptabil sa spui ca cea mai buna tehnologie este Windows 2008 si SQL Server 2008 pentru ca e ultimul aparut dar sa nu poti instala ISA server, SCOM, SCCM sa SCE pe ele … pentru ca nu-ti merg toate facilitatile. Ce faci? Dai bani si pe unul si pe altul? Iti cumperi si o licenta de SQL Server 2005? Nu se poate asa ceva. Stiu ca o sa-mi spuneti ca o sa apara si alea… si stiu si eu lucrul asta, dar cineva trebuie sa-si puna totusi o intrebare.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 11:04 PM by zoltanhe

@chrisv, Gabi, nu mă porniţi cu UAC-ul… Vă spun eu de ce: fiindcă la început (imediat după lansare), au fost multe aplicaţii scrise cu picioarele, care cereau privilegii de admin pentru a rula şi atunci Vista îi chinuia pe useri cu prompturi de UAC. De atunci, cantitatea de astfel de aplicaţii a scăzut dramatic. Din păcate nu este zero. Dar vai… a trecut mai bine de un an şi jumătate de la lansare! Dacă mai sunt firme de soft cu aplicaţii din astea, nu pot să zic decât: Ruşine! Nici nu mai dau link către guidance…

@Valy, e problemă aici cu timpul, care nu e reversibil Smile şi într-un produs nu putem suporta alte produse din viitor sau care se coc în paralel. În astfel de cazuri, primele actualizări (SP) sunt destinate pentru a suporta platformele noi. Un pic de răbdare.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Friday, October 17, 2008 11:36 PM by Anonymous

Asa ajungem la Mojave experiment si la ce a demonstrat, desi  multi s-au grabit repede sa-l critice.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:07 AM by zoltanhe

mda, de fapt supărarea mea se îndreaptă către două categorii de critici de Vista:

1) băgătorii de seamă, care habar n-au ce e în Vista, au citit câteva review-uri răuvoitoare şi le reproduc ca papagalii fără să încerce să-l folosească sau au încercat şi s-au căcat pe ei la primul prompt de UAC şi

2) firmele de soft, care fac bani din aplicaţiile pe care le vând, dar nu investesc câteva zile om pentru a-şi peria aplicaţiile ca să fie compatibile.

Dacă pe primii îi înţeleg, fiindcă s-ar putea să o facă din afinitate pentru platforme concurente, ceilalţi nu au nici o scuză.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:45 AM by Valy Greavu

Cred ca aici ai pus de fapt punctul pe i.

Sunt cu tine la faza asta. Este mult mai usor sa critici decit sa faci ceva constructiv… si e pacat, iar firmele care au ca fundament al evolutiei inertia… vor avea mult de pierdut in fata celor care se bazeaza pe adaptabilitate.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 10:15 AM by zoltanhe

Am updatat și postul inițial cu comentariile mele punctuale, fiindcă mă îndoiesc că dl Alexandru Șerban va găsi blogul meu obscur.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 4:09 PM by adrian.munteanu

Daca traducerea este de la http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10464

imi place chestia cu actiunile de la Yahoo: „When Ballmer speaks Yahoo shareholders listen.”

Ca să dau şi eu un raspuns la întrebarea „la ce oare s-au gândit când au venit cu ideea să mai facă încă un sistem de operare”, spun simplu: BANI!

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 5:02 PM by zoltanhe

True. Suntem în business-ul ăsta pentru bani. Dacă n-ar fi nu s-ar povesti.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Saturday, October 18, 2008 9:07 PM by MrSmersh

Pe la 2 da, sint de invinuit si totusi nu.

Ca toti sint in bussines pentru bani, si daca pot sa vinda (si la noi metodele de vinzare sint unele chiar „inovative” Smile), de ce sa investeasca in compatibilitate, si nu imi place sa ii vad mai ales ca unii te pot si concura si poate chiar si cu success. Da din eu vad din unghiul tehnic tot, dar se pare ca nu e de ajuns… Vezi pilda cu hamburgeru de aici http://aurelian.ro/dasBlogCE/2008/09/28/Even+In+Software+Industry+The+Marketing+Plan+Is+More+Important+Than+Technology+Or+Product+Itself.aspx

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 19, 2008 9:04 AM by zoltanhe

e mult adevar acolo, dar sa nu uitam ca productia si marketingul trebuie sa deserveasca business-ul. Amandoua. Decizia de a nu pune anumite ingrediente in hamburgeri este o decizie de business si productia trebuie sa se conformeze, iar marketingul si sales-ul ar face bine sa promoveze si sa vanda produsul. In sensul asta da, marketingul e mai aproape de business, insa tehnicul/productia, daca nu vrea sa ramana doar la rangul de executant, poate interveni si spune „uite, daca punem ingredientul ala vom cheltui x si vom castiga y” si business-ul va fi incantat.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 26, 2008 8:45 AM by naicul

Da, e bine fara cratima, Zoli. Doar nu te-ai fi suparat data trecuta ca te-am atentionat… Pur si simplu mi-a sarit in ochi.

# re: Iaca stire despre Windows 7

Sunday, October 26, 2008 5:01 PM by zoltanhe

Nu, stai liniștit. Mai învăț și eu.