Stirile pe mobil

Una din problemele majore pe drumul spre/dinspre servici, este cum folosești acest timp în mod util. Poți să:

În ultima vreme, îmi consum timpul citind știri. RSS e o soluție, însă majoritatea publisherilor trimit feed-uri trunchiate, dorind să te atragă pe siteurile lor. Problema e că siteurile full sunt greu de citit, mai ales dacă nu ai un telefon cu touch, cu zoom și un browser adecvat. De câteva săptămâni am văzut însă o colecție de siteuri optimizate pentru mobil și mărturisesc că de atunci numai astea le citesc:

Da, sunt cele de la http://mobilestats.ro, și sunt făcute de Startech. Ah, și sunt ASP.NET.
Rezultatul? Acasă nu mai pierd timpul cu televizorul.

Mai știți și alte siteuri optimizate pentru mobil?

Filed under: ISVs, ASP.NET, Life, Windows Mobile, Studiu de caz

# re: Stirile pe mobil

Monday, January 19, 2009 1:14 PM by ignatandrei

http://m.twitter.com/ – dar mersi pentru site-urile astea…Nu le stiam…

# re: Stirile pe mobil

Monday, January 19, 2009 1:58 PM by Bazilide

audiobooks, la volan optiunile sunt mai reduse

# re: Stirile pe mobil

Monday, January 19, 2009 2:49 PM by zoltanhe

depinde de trafic Smile

# re: Stirile pe mobil

Monday, January 19, 2009 4:41 PM by MrSmersh

Blocare pe tehnologie, prietenii stiu de ce Smile

http://gettag.mobi

Site e optimizat…

MoneySaver Express

Da. E criză. Ce puteți face dacă sunteți firmă de soft/soluții? Mai ales că din ce în ce mai mulți clienți vor ezita să-și cheltuiască banii (suntem într-o perioadă în care cine nu deține lichidități, trăiește pe muchie de cuțit). Totuși ce puteți face? E simplu: mergeți și întrebați clienții ”cum pot să vă ajut să vă salvați economisiți banii?”. Nu încercați să vindeți/marketați aplicații de genul ”MoneySaver Express v1.0 tunat pentru criza”, ci mai degrabă mergeți și ascultați-vă clienții. Ei vor fi în continuare dispuși să cheltuiască bani, însă prioritățile lor sunt date peste cap. Înțelegeți-i!

Din experiența noastră, iată câteva idei cu ce soluții merg în această perioadă și ce nu:

  • Eficiență prin software:
    • Lumea s-a săturat de marile proiecte SOA cu autobuze de consultanți și abordări top-down, care promiteau prea ușor reduceri de costuri și agilitate organizațională. David Chappell de un an își deschide fiecare prezentare de SOA cu ”SOA is dead!”. ”Ha mă? Ăsta-i nebun?” îmi dădea Cipi coate. Anne Thomas Manes de la Burton Group zice și ea SOA is Dead; Long Live Services. E bine? Oh, da! Acum e momentul să mergeți la clienți și să le rezolvați problemele reale cu abordări bottom-up (vezi SOA: ”Never Mind” de Charles Fitzgerald). Cineva spunea că asta se numește ”real world SOA”… cine e oare? Ah, da. Microsoft: http://www.microsoft.com/soa/.
    • Business Intelligence. Ce frumos sună? Business Intelligence. Ha? Soluțiile de BI sunt la mare căutare, în special la clienții care au investit deja în data-warehouse și vor să ia decizii mai bune și mai repede. Ajutați-i să-și analizeze datele. Soluțiile de data mining au spart și ele gheața. E o pâine frumușică de mâncat aici! Soluțiile de BI duc la rezultate imediate, ușor de măsurat. Avantajul costului redus pentru SQL Server devine decisiv.
    • Soluțiile de colaborare nu duc la eficiență atât de palpabilă ca cele de mai sus, dar în timp se vede. SharePoint. SharePoint. SharePoint. Office.
    • Soluțiile de mobilitate sunt căutate în principal pentru creșterea productivității forței de vânzări și nu numai.
    • Aplicațiile de business clasice (ERP, CRM) vor merge și ele fiindcă s-ar putea ca unii clienți care au visat la SAP sau Oracle Apps să nu-și mai permită acest lux și să meargă cu ”muritorii”. Colegii mei de la Dynamics sunt optimiști. Dacă sunteți în business-ul ăsta, n-ar trebui să fie probleme.
  • Optimizarea infrastructurii IT:
    • IT-ul dinamic nu e o poveste. Dacă nu știți încă Infrastructure Optimization, mergeți repede la http://www.microsoftio.com/ și învățați cum se vinde infrastructură, cum faceți analiza infrastructurii clientului, cum treceți un client de la Basic la Standardized, la Rationalized și apoi la Dynamic.
    • Unified Communications pare să fie calea cea mai simplă de reducere a costurilor cu comunicațiile. Noi am trecut de mult de la teleconferințele prine telefon la cele prin Office Communications Server și Communicator pe client. LiveMeeting pentru prezentări. Bulina de prezență este lângă fiecare persoană în Outlook. Dacă e verde, click dreapta: ”Call” sau ”Send Mail” sau ”Reply with IM”. Lovely! Dacă e roșu, îmi spune: currently busy, free at 03:30pm etc. Hai că nu-i așa greu…
  • Flexibilitate în business:
    • Facilități de plată (perioadă de grație, rate, etc);
    • Monetizare prin abonament (lunar, anual), prin modelul pay per use (PPU) sau, de ce nu… prin advertising;
    • Fiți pregătiți să găzduiți/administrați voi soluțiile/aplicațiile software, după modelul SaaS (Software as a Service); Dacă ajungeți la modelul ăsta, mai bine lăsați un hoster specializat să se ocupe de găduire;
    • Adăugați valoare software-ului tradițional prin servicii web (sau invers), după modelul S+S, adică Software + Services;
    • Atacați și alte segmente de piață sau ”long tail”-ul din același segment;
    • Vindeți în regim de autoservire (online);
    • Fiți agili!

Baftă! Și dacă aveți nevoie de ajutor, suntem aici.

Filed under: Office, ISVs, SQL Server, S+S , SharePoint, Business, SOA, SaaS, Unified Communications, Arhitectura

# re: MoneySaver Express

Saturday, January 10, 2009 11:41 AM by naicul

Zoli,

Nu sunt arhitect de solutii, nici developer de solutii enorme, care sa cuprinda servicii, mii de softuri interconectate, etc; dar stau si ma intreb unde a disparut „soa e viitorul! faceti soa! asta e urmatoarea revolutie dupa oop!”. Ca parca asta auzeam pe la prezentari acum vreo cativa ani. Inclusiv pe la ale tale. Poate nu am inteles eu bine atunci si poate nu inteleg nici acum, asa ca explica-mi pe intelesul meu: cum se face ca „soa is now dead”? Unde mai e revolutia noastra? 🙂

(Ah, da, si o mica atentionare gramaticala – stii ca imi plac astea. Se zice „sa economisesti bani”, nu sa „salvezi bani”. A „salva bani” e o traducere gresita din engleza „to save money”. Poate nu e cine stie ce, dar pe mine ma zgarie pe retina)

# re: MoneySaver Express

Saturday, January 10, 2009 12:00 PM by MrSmersh

SOA e declarat mort.Dar nu a murit s-a schimbat vezi S+S de exemplu care e un soi de SOA sec XXI…

Si acuma ca tot m-a pus pe scris, poate si la Dynamics sa zicem „să nu-și mai permită acest lux și să meargă cu ”muritorii”” care sa fie aplicati share point customizate Smile… Stiu ca se poate, acuma e destul de interesatnt rezultatul cit de cost efficent iese.

# re: MoneySaver Express

Saturday, January 10, 2009 12:05 PM by zoltanhe

@naicul: așa e. Am citit și eu încă odată și într-adevăr, pare că mă contrazic cu ce spuneam cu ani în urmă. Ca să fie și mai clar, tot ce am spus atunci și aici pe blog rămâne valabil. Aproape că-mi vine să zic ”v-am spus eu!”. SOA, așa cum îl știm noi, rămâne valabil în continuare ca o abordare arhitecturală generoasă, însă mega-proiectele propuse de câțiva vendori (în frunte cu ăla mare și albastru) nu mai sunt înghițite de clienți. Aceștia nu mai sunt dispuși să-și reorganizeze business-ul de dragul IT-ului. Gartner ar spune că SOA este Through of Disillusionment pe curba de hype cycle: http://en.wikipedia.org/wiki/Hype_cycle. Nu mai merge să vinzi produse rebranduindu-le să conțină SOA sau ESB în denumire.
Ce vă spuneam cu ani în urmă în prezentările mele sau ale arhitecților invitați de aiurea este foarte clar și palpabil: expunem servicii, comunicăm prin mesaje, reutilizăm servicii și interfețe și facem serviciile administrabile. Acestea sunt în continuare valabile. Suntem în real world SOA.
De aia spuneam că este o oportunitate pentru jucătorii mici, partenerii Microsoft, să meargă și să rezolve problemele reale ale clienților folosind tehnici SOA, însă bottom up.

@MrSmersh, SharePoint e și el o aplicație, pe care dacă o customizezi, s-ar putea să iasă un ERP/CRM/whatever, numai bună pentru un anume client. La fel e și cu Dynamics NAV sau Dynamics CRM, doar că efortul de personalizare este diferit. La fel e și cu Charisma lui Totalsoft, sau Socrate a lui Bit Software sau SeniorERP. Până la urmă, fiecare firmă de soft din piața asta decide singură cât și ce ia de la alții și cât dezvoltă in house, iar decizia asta este o decizie de business. Unii decid să dezvolte cât mai mult in house și să țină prețurile jos, iar alții preferă să ia building-blocks de la terți (de ex SharePoint, Dynamics CRM, Dynamics AX etc) și să vândă la alt segment din piață.

# Vreti o bulina de prezenta, ca in Outlook?

Monday, January 12, 2009 9:21 AM by Weblogul lui Zoli

Povesteam aici despre bulina de prezență din Outlook (la Unified Communications). E vorba de asta: Vă

# Middle SOA

Tuesday, January 13, 2009 10:48 AM by Weblogul lui Zoli

Am amintit aici de articolul lui Anne ( SOA is Deadș Long Live Services ). Mare iureș s-a iscat de atunci!

# re: MoneySaver Express

Tuesday, January 13, 2009 11:06 AM by MrSmersh

Pai Zoli exact asta spuneam si eu, cam din toate poti face ceva, depinde daca merita la cost.

Si totul depinde de client si de lux lui, ca poate lux ii e si White Plains(cum s-o mai chema acuma) si ok ii e Dynamics. Sau o versiune ok de MS Accounting 2009 plus ceva de document managment e ce ii trebuie fix.

E foarte greu sa estimezi efortul orgazinational de implementare a unui ERP. Adica cit modific intern procedurile sa folosesc ERP si cit il modific pe el (ERP) sa imi fie comod/legal in ro. Si aici stau costurile mari dupa mine, pentru ca ERP sint capabile de customizari importante cam cit e un elefant capabil sa cinte la pian (da o sa fie muzica da sigur nu sonata lunii Smile).

# re: MoneySaver Express

Sunday, January 25, 2009 11:08 AM by MihaiBejenariu

„din ce în ce mai mulți clienți vor ezita să-și cheltuiască banii”

Eu ca si client INVESTESC bani in IT, nu cheltuiesc. Optimizarea aplicatiilor sau infrastructurii IT nu o fac pentru ca este un moft, ci pentru ca sa-mi optimizez businessul.

A trebuit sa vina criza ca sa incepem sa gandim normal. Sa inteleg ca:

1/ Inainte de criza chiar daca nu as fi avut nevoie , as fi cheltuit bani pe SOA/DWH/BI/etc?

2/ Iar acum in plina criza, sa nu mai cumpar de SOA/DWH/BI/etc desi am nevoie?

# re: MoneySaver Express

Sunday, January 25, 2009 2:12 PM by zoltanhe

@MihaiBejenariu, nu cred că m-ai înţeles… eu spuneam că tocmai în DWH, BI şi chiar SOA vor investi clienţii cu precădere (cu rezervele de rigoare legate de proiectele big-ass SOA). Sau poate n-am înţeles eu ce ai vrut să spui…

# re: MoneySaver Express

Monday, January 26, 2009 10:23 PM by MihaiBejenariu

@zoltanhe, nu am vrut sa fiu pe o pozitie opusa.

Pe scurt, m-am referit strict la textul pus intre ghilimele si vroiam sa subliniez (prin cele 2 intrebari retorice) atitutinea pe care ar trebui sa o aibe un client vis-a-vis de proiectele in IT. Spun asta pentru ca am vazut clienti care au decis sa opreasca investitii in IT datorita crizei.

Cu alte cuvinte, nu vad o legatura directa intre amploarea crizei si valoarea investitiilor in proiecte IT.

# re: MoneySaver Express

Tuesday, January 27, 2009 8:28 AM by zoltanhe

Am inteles acum. Multumesc pentru clarificare.

Sah cu emotie

Bogdan Pencea scrie în Money Express despre transmisia pe net a campionatului mondial de șah:

„Vedeai cum rusul s-a schimbat la față în momentul când a observat mutarea. Asta n-aveai cum s-o vezi până acum dacă nu erai acolo.“

Transmisia live pe web a fost făcută cu software românesc, de la Share Dimension. Aplicația FoidosChess este listată și pe http://Silverlight.net la Showcase în dreptul României. Da, este cu Silverlight.

Mărturisesc că eu nu sunt mare fan de șah, …nici nu știam că a avut loc campionatul mondial. A urmărit cineva Schach WeltMeisterschaft 2008 pe net?

Filed under: ISVs, Silverlight, Studiu de caz

# re: Sah cu emotie

Friday, December 26, 2008 4:01 AM by alexut

Da eu l-am urmarit.Au inceput chiar si turneele mari din Romania sa fie transmise live ,primele mese cel putin.

SeniorERP Express

Senior Software a lansat o versiune moca a SeniorERP. Abordarea poate fi privită ca o combinație între:

  • atacarea mai drastică a long-tail-ului decât aici;
  • monetizarea prin upsell, în care oferi o variantă light a unui produs către un segment de piață sensibil la preț și după aia încerci să-i aduci la versiunea completă pe bani sau încerci să le vinzi servicii;
  • monetizarea prin cross-sell, în care încerci să le vinzi alte produse adiționale;
  • acceptarea segmentării pieței țintă în două părți: una care plătește pentru licențe și una care nu plătește (din diferite motive). E un concept care presupune balansarea prețurilor practicate către un segment cu discount-urile și cantitatea de efort cheltuite cu celălalt segment.

Filed under: ISVs, Business

No, amu ce facem cu Azure?

Mă adresez acum firmelor de soft:

Clienții noștri se vor îndrepta din ce în ce mai mult către servicii online, web, din nor sau spuneți-le cum vreți. Vor cere asta de la furnizorii lor.
Io vă recomand să:

  1. cugetați despre furnizarea soluțiilor software pe care le aveți deja, sub formă de servicii găzduite de voi sau de hosteri (SPLA ajută aici, iar dacă sunteți startup în primii 3 ani de activitate, intrați în BizSpark = fără SPLA pentru self-hosting);
  2. studiați Azure Services Platform și înscrieți-vă pentru CTP:

Azure Services Platform

Filed under: ISVs, Web, Azure, BizSpark

# re: No, amu ce facem cu Azure?

Saturday, November 08, 2008 10:08 PM by Valy Greavu

Zoli, acu pe bune, poti sa-mi explici in cuvinte mai putine, ca pentru end-user care-i treaba asta cu Azure si cu Noru?

Sa inteleg, ca in viitor, eu ca si small business nu are sens sa-mi mai pun 10 servere pentru mail, intranet, autentificare, BD, Live ci platesc serviciile astea la MS?

Sau vor fi mai multi provideri de nori, carora MS le cere o cota parte de profit?

Sau imi fac eu Windows Azure pe care-l conectez in Nor?

Toate astea inseamna … de fapt o schimbare de a gindi IT? Fazele cu mii de firewall-uri segmente de retea si altele vor carea sau vor exista in paralel presupun, dar filosofia e diferita?

De unde va luati oameni care sa tina in picioare noru? Lucrati cu indieni sau putem lucra si noi ceva de acasa in timpul liber?

Sau Fiecare isi administreaza segmentul lui de nor?

# Dar pentru end-user care-i treaba cu Azure si cu Noru?

Sunday, November 09, 2008 9:18 AM by Weblogul lui Zoli

Comentariul ăsta merită un post separat. Să luăm întrebările lui Valy pe rând: Sa inteleg, ca in viitor,

# Generation 4 Modular Data Centers

Friday, December 05, 2008 10:28 AM by Weblogul lui Zoli

Gata. Trecem complet la containere. Fără clădiri. Fără lacuri de acumulare. Răcire cu aer. Eficiență

BizSpark

După Web-Club 3, întrebam aici ”Cum ar putea ajuta Microsoft la crearea următorului Trilulilu?”
Gândul meu era atunci la BizSpark, un program pentru startup-uri, care se pregătea de către Corp și ne gândeam să-l implementăm sau nu în România. Practic, în urma discuțiilor de la Web-Club 3 și a celor de pe blogul meu, am decis că merită. S-a lansat aseară worldwide și elimină barierele de licențiere pentru startup-uri, care vor să dezvolte pe platforma Microsoft. Accesul e gratuit. Ieșirea costă 100usd. Asta când startup-ul vrea să iasă din BizSpark sau nu mai e eligibil (au trecut 3 ani, sau înregistrează venituri peste 500.000usd, sau este achiziționat, sau se listează la bursă).
Partenerii din România sunt (deocamdată): Startups.ro, SeedMoney.ro, F5 WebCorp, ANIS și ARIES.

Diferențele majore față de Empower for ISVs sunt:

  1. dacă startup-ul are o soluție online, primește toate licențele de server (Windows Server, SQL Server, BizTalk Server, SharePoint Server, System Center, Live Services și Windows Azure când va fi gata) pentru self-hosting, fără necesitatea de a semna SPLA;
  2. se elimină limita de 5 dezvoltatori pentru abonamentele MSDN;
  3. se elimină taxa anuală de 420usd;

Întrebarea firească e: ce se va întâmpla cu Empower for ISVs? Va rămâne pentru cei care nu sunt startup-uri (mai mult de 3 ani de activitate).

Au mai scris Todi pe laaarg și Gabriel Vasile. Alex Rădescu scrie în Jurnalul despre Kevin Turner și lansarea de ieri a DreamSpark, un program înrudit, de acces moca la tehnologie Microsoft pentru elevi și studenți.

Filed under: ISVs, Academic, Business, Web, BizSpark

# re: BizSpark

Thursday, November 06, 2008 4:16 PM by MrSmersh

Stai ca ai uitat cred ca se da Team Sistemu deci MSDN e la alt nivel…

Si suna tentant dar cred ca bummer avem putin peste 3 ani, si da am vrea un alt nivel de parteneriat dar din alte motive…

Da nu imi revin ce fain suna sa vedem in „consilul de coroana”, ca poate la 3 ani si vreo luna nu se pune Smile daca ne hotarim.

# re: BizSpark

Thursday, November 06, 2008 4:22 PM by zoltanhe

la 2 ani și 11 luni încă se pune Smile

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 5:17 AM by ignatandrei

Mai fa-ti o firma…

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 10:10 AM by zoltanhe

Made in .ro… Dacă cineva e atât de disperat să intre în BizSpark încât își face o firmă nouă, atunci să fie sănătos. Mă îndoiesc că cineva de la noi sau de la partenerii noștri să facă poliție…

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 10:45 AM by MrSmersh

Sa nu divagam…

Programul e super! Si sigur merita (pentru cine se califica Smile).

Intrebare de curiozitate: Visual Team System o sa vina si la Empower?

Si da se pare ca e soarta mea, MSP Imagine Biz asta, ori nu existau pe vreme mea ori nu ma mai calific criterii legate de ani Smile asta e get use to it …

# re: BizSpark

Friday, November 07, 2008 10:49 AM by zoltanhe

aaa, nu știu. revin când aflu

# No, amu ce facem cu Azure?

Friday, November 07, 2008 2:18 PM by Weblogul lui Zoli

Mă adresez acum firmelor de soft: Clienții noștri se vor îndrepta din ce în ce mai mult către servicii

# re: BizSpark

Saturday, November 08, 2008 5:33 PM by YounGun

Pai si Exchange 2007 care era in empower sa inteleg ca nu e oferit in BizSpark?

# re: BizSpark

Sunday, November 09, 2008 9:21 AM by zoltanhe

Ba da.

# BizSpark la RoNewMedia 2.0

Tuesday, November 11, 2008 10:31 AM by Weblogul lui Zoli

Todi prezintă BizSpark la conferința RoNewMedia 2.0 . Chiar acum.

# Parteneriat cu Microsoft: programul BizSpark

Wednesday, November 12, 2008 4:09 PM by Microsoft TechNet România

Microsoft a anuntat un nou program program pentru companiile de tip startup, numit Microsoft BizSpark.

# Windows 2008 + Exchange 2007 + SQL 2008 + Sharepoint 2007 = 0$

Saturday, March 21, 2009 12:23 PM by Victor’s Blog

As tot face calcule din astea! Dar nu e vorba de o pacalea, chiar daca se apropie 1 aprilie, ci e vorba

# startups.ro despre BizSpark

Friday, April 10, 2009 4:30 PM by Weblogul lui Zoli

Cristina Alexandru , coordonatoarea startups.ro vorbește despre programul Microsoft BizSpark pe microsoftstartupzone.com

ERP as a Service

Senior Software atacă long tail-ul în România prin livrarea prinicpalului lor produs, SeniorERP prin modelul SaaS (Software as a Service) cu monetizare prin abonament lunar.
De urmărit.

Filed under: ISVs, Business, SaaS

# re: ERP as a Service

Tuesday, September 09, 2008 9:11 PM by Bazilide

crezi ca e momentul potrivit? lumea din industria locala e cam sceptica, cel putin declarativ, desi serviciile web devin tot mai raspandite iar ISP-istii mai stabili

# re: ERP as a Service

Tuesday, September 09, 2008 11:03 PM by zoltanhe

tocmai acest scepticism al industriei locale sugereaza ca e nevoie de mai mult curaj in abordarea de modele noi de business. poate ca trebuie ca cineva sa sparga gheata. long tail exista in orice domeniu. ramane sa vedem cine reuseste sa faca bani din el in industria software, mai bine zis cine reuseste sa faca profit.

# re: ERP as a Service

Tuesday, September 09, 2008 11:25 PM by matincaflorin

Treptat si piata de la noi se va educa, iar lucrurile bune vor incepe sa apare.

Vis-a-vis de raspandirea serviciilor web … pana acum ceva timp investitorii straini (nu me refer la firme de software) se fereau de a investi in Romania pentru ca sistemul legislativ nu le oferea o siguranta si stabilitate in industrie, insa acum aceasta piedica a disparut.

In consecinta odata cu banii aduc si idei si sisteme informatice care functioneaza intr-un mod integrat unele cu altele, iar Web Services este numitorul comun.

Cred ca progresul real se va face atunci cand Mos Craciun va aduce niste programatori la Ministerul de Finante care or sa arunce la cos aplicatiile de declaratii si mizeriile de pe langa ele si vor realiza un sistem modern care va permite un schimb de informatii mai facil.

Florin.

# re: ERP as a Service

Wednesday, September 10, 2008 2:52 PM by Bazilide

@zoli  local nici Ms nu arata mai mult curaj in zona SaaS, desi ar avea cu ce

# re: ERP as a Service

Wednesday, September 10, 2008 3:30 PM by zoltanhe

De acord: local suntem la inceput.

Noi nu suntem mari fani de SaaS, ba mai mult, credem că un model mixt e mai eficient pentru toate părțile: http://itboard.ro/blogs/zolis_tool/archive/2007/12/12/software-services.aspx

Furnizorii (chiar și noi) pot alege

a) să adauge valoare la software-ul tradițional ”on premises” prin servicii online adăugate

b) să adauge valoare la servicii prin software local

c) să asambleze soluții refolosind servicii de tip building-block din nor etc.

Iar beneficiarii câștigă flexibilitate.

# SeniorERP Express

Monday, November 24, 2008 5:30 PM by Weblogul lui Zoli

Senior Software a lansat o versiune moca a SeniorERP . Abordarea poate fi privită ca o combinație între:

Abonamentele MSDN din programele de parteneriat

Am simțit o nedumerire la comentariile precedente și poate că e bine să lămurim ce și câte abonamente/subscripții MSDN primesc partenerii noștri. Prin coloana din stânga a se înțelege parteneriatele altele decât cele pentru firmele de software. Le-am lăsat acolo pentru a face comparațiile mai ușor:

msdn4partners

Filed under: ISVs

In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Care sunt modalitățile de parteneriat pentru firmele de software?
Empower sau Certified Partner (cu competențele ISV [Independent Software Vendors] dacă vă monetizați în mod repetat aplicațiile sau CDS [Custom Development Solutions] dacă dezvoltați sw la cheie).

Care sunt beneficiile, obligațiile și costurile?

    0. Registered Member (cu asta începem)

    • beneficii: online (Partner Learning Center, Virtual Labs, Online Tutorials, Partner Solution Profiler, Windows Marketplace etc) plus posibilitatea de a achizitiona Action Pack (software pt uz intern dacă nu dezvoltați pe platforma Microsoft) plus posibilitatea de a deveni membru în Empower (dacă dezvoltați și pe Windows)
    • obligații: zero (necesită doar înregistrare)
    • costuri: zero
  1. Empower for ISVs
    • beneficii: online (vezi mai sus) plus subscripție MSDN (aproape tot softul de la Microsoft: sisteme de operare, servere, unelte de dezvoltare, unelte de design, office, dynamics etc) pentru 5 dezvoltatori
    • obligații: trebuie sa dezvoltati o aplicație pe Windows
    • costuri: 420usd/an (maxim doi ani)
  2. Certified Partner și Gold Certified Partner
    • beneficii: online (vezi mai sus) plus subscripție MSDN pentru 5 10 dezvoltatori (35 pentru Gold) plus logo plus resurse de vânzări și marketing plus suport tehnic
    • obligații: contract plus necesitatea de a acumula un punctaj minim tehnologic (aplicații verificate, personal certificat) și de business (referințe, studii de caz)
    • costuri: 1610usd/an

Cu cine vorbesc pentru detalii?
Cu Centrul de Operațiuni ISV la isv@mspartener.ro sau 021-5297131.

PS: s-a blocat liftul? uff… oricum, a ieșit mai bine/scurt decât pe https://partner.microsoft.com/global/program/programoverview.

Filed under: ISVs, Lift

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 8:29 AM by Renatoa

Nu e prima oara cand ridic aceasta problema, dar hai sa mai incerc odata…

Sunt convins ca pentru mult mai multe firme din RO decat s-ar crede, pretul si ce ofera Empower reprezinta idealul.

Iar limitarea lui la numai doi ani mi se pare pt MS RO o ignorare a pietei, asta ca sa fiu bland.

Stiu ca mi s-ar putea raspunde ca MS vrea sa incurajeze cresterea, formarea cat mai multor firme mari, puternice, frumoase, numai bune de maritat… Pur si simplu oamenii nu vor / pot / etc. sa creasca peste 5 personalul de dezvoltare. Se simt ei bine asa la marimea aceea. Iar daca ai un produs de succes, deja 5 developeri poate insemna o firma de 20 oameni, restul fiind implementatori si help desk.

Iar pentru 5 oameni dupa doi ani sa impui un parteneriat, care costa de fapt cat un MSDN care il pot cumpara si singur, ma tem ca este exact limita la care majoritatea incep sa se gandeasca sa o coteasca catre alte platforme.

Asa ca, inca odata: MS RO, obtineti un Empower permanent pentru piata locala, si veti fi surprinsi de cat de mare va fi succesul! Oricum, cai de ocolire a limitei de 2 ani deja exista 😉

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 9:03 AM by MrSmersh

Sincer noi niciodata nu ne-am simtit bine in empower… Din punct de vedere al soft dat iarasi empower e bun dar nu suficient. Si din punct de vedere bussines empower nu transmite mesajul de competenta (da am avut contacte cu unii gold din tara care transmiteau mesajul de competenta cu in in fatza ce e drept Smile dar deh daca esti bun la vindut in Romania…) pe care vrem sa il transmitem. Si de ce nu partner si gold reprezinta un atu de bussines, bine eu recomand astea oricind si da planul este ca anul asta acolo sa ajungem, si nu o sa intru in cit de mult o sa….

Si sfat programul de parteneriat licentierile MS impreuna cu ce s-a intimplat cu Amelia Eahart sint unele din enigmele recente ale Terrei, deci e complicat si documentat stil MS informatii corecte dar absolut inutile. Si as mai lucra putin la training centru de operatiuni ca nici lor nu mi se pare ca le e cam clar totul, si cum nici subiectul nu e dintre cele mai simple.

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 10:21 AM by zoltanhe

Renato, am experimentat multe lucruri în România, însă extinderea programului Empower nu este o soluție nici măcar pentru .ro. Scopul lui Empower este să îți ușureze drumul către Certified Partner.

Apoi e o eroare în calculul tău… MSDN pentru 5 oameni înseamnă 5x2500EUR adică VS2008 Pro cu MSDN Premium (ceea ce primești în Empower) = 12500EUR = aprox 20kusd.

Ca Certified Partner (cu competența ISV sau CDS) vei primi VSTS2008 Dev cu MSDN Premium (care e dublu ca preț, 5500EUR) și pentru 10 dezvoltatori (am corectat și mai sus).

Chiar și așa, valoarea lui Certified Partner, așa cum zicea și MrSmersh, nu e în licențele de MSDN.

# Abonamentele MSDN din programele de parteneriat

Tuesday, May 13, 2008 11:56 AM by Weblogul lui Zoli

Am simțit o nedumerire la comentariile precedente și poate că e bine să lămurim ce și câte abonamente/subscripții

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 12:51 PM by Renatoa

> Apoi e o eroare în calculul tău… MSDN pentru 5 oameni înseamnă 5x2500EUR …

Asta poate ar fi bine sa o lamuriti mai bine firmelor, care „stiu” 😉 ca prin cumpararea unui singur MSDN, au asigurat licente pentru 10 dezvoltatori. Asa citesc ei on EULA ;)) si se pare ca reusesc sa fie convingatori si cu inspectorii de la financiar.

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 1:00 PM by Renatoa

„…Si din punct de vedere bussines empower nu transmite mesajul de competenta …”

MrSmersh, aplicatiile tale se cumpara pentru valoarea care o aduc ele clientilor sau pentru logo-ul auriu atasat?

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 1:12 PM by zoltanhe

Legat de firmele ”care știu”… cunosc fenomenul. Vasăzică se dă o firmă, care dezvoltă software, care câștigă bani din monetizarea acelui software și totuși dă țeapă la alte firme de software…

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 2:59 PM by MrSmersh

„…Si din punct de vedere bussines empower nu transmite mesajul de competenta …”

„MrSmersh, aplicatiile tale se cumpara pentru valoarea care o aduc ele clientilor sau pentru logo-ul auriu atasat?”

Prima data cind ma mers pe calea asta (parteneriat certificare etc ), asa comentam si eu… No pentru unele firme e un criteriu de evaluare, nu ai asta (adica si produsul certificat) nu discutam. Si zic ca un produs certificat zice macar ca ai o instalare OK care nu lasa „urme”… Da ca unii au mai ajuns la logo auriu si la nivel competenta mai lasa de dorit, spune ca totusi mai au si angajati care stiu ce vorbesc.

Si uite de la angajati, de ce se vrea ca cei din IT sa aiba studii superioare? Diploma (galbena  nu aurieSmile)? Sau ca ai o oarece asigurare ca e buni de ceva in domeniu?

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 5:10 PM by BMoro

Offtopic: Catalin, IMO, diploma galbena nu aduce nici o asigurare ca „e buni” de ceva in domeniu, din pacate. Am cunoscut destule specimene cu diploma care nu aveau nici o fundatie, erau o varza totala si, de asemeni, am cunoscut cativa foarte buni (cel putin in IT) fara acea hartie.

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Wednesday, May 14, 2008 12:19 AM by MrSmersh

Corect dar buni rai, 85% nici nu discuta cu tine fara. Si sa nu spunem eu m-am dus la faculta din 2 motive 1 sa am o diploma (totusi nebunu asta are patalama Smile deci o zice el ceva) si 2 pentru acces la echipament ca deh de abia dupa ceva anisori am resurse similare la dispozitie sa ma joc cu ele.

Si cam asta e analogia cu cea aurie, patalama si citeodata si jucarii Smile

# BizSpark

Thursday, November 06, 2008 3:53 PM by Weblogul lui Zoli

După Web-Club 3, întrebam aici ”Cum ar putea ajuta Microsoft la crearea următorului Trilulilu?” Gândul

# Bye bye Empower for ISVs | Weblogul lui Zoli

Thursday, May 06, 2010 11:42 AM by Bye bye Empower for ISVs | Weblogul lui Zoli

PingBack from https://zoli.herczeg.ro/2010/05/06/bye-bye-empower-for-isvs/