In lift: SOA pentru firmele de soft

Ce înseamnă SOA pentru firmele de software? Să creez soluții, care să se comporte bine în cele cinci puncte enunțate aici. Adică:

  1. expun serviciile folosind WCF;
  2. să fiu capabil să comunic pe bază de mesaje acceptate de ESB-ul clientului;
  3. să fiu capabil să compun soluția prin reutilizarea (pe cât posibil a) serviciilor existente la client (WCF LoB Adapter SDK);
  4. să pot înșuruba interacțiunea cu utilizatorii în interfețele (aplicațiile client) existente deja la client (OBA?);
  5. să permit managementul serviciilor mele (monitorizare, instrumentare) și să le fac guvernabile (configurare și control; WCF).

Filed under: Lift, WCF, SOA

# MoneySaver Express

Friday, January 09, 2009 6:02 PM by Weblogul lui Zoli

Da. E criză. Ce puteți face dacă sunteți firmă de soft/soluții? Mai ales că din ce în ce mai mulți clienți

In lift: SOA

Ce este SOA pentru firmele consumatoare de IT? Pe scurt, SOA = compoziția serviciilor.
Mai pe larg? Este o abordare arhitecturală, care permite IT-ului să fie agil și să răspundă la nevoile în schimbare ale business-ului.
Care este platforma SOA de la Microsoft? O mare parte a portofoliului de tehnologii, care dau capabilitățile necesare unei abordări SOA.
Care sunt aceste capabilități, ce înseamnă și cu ce tehnologii le acoperiți? Ele sunt, în ordine:

  1. Expunerea de servicii. Dpdv business, înseamnă să permit participarea/reutilizarea serviciilor și dpdv tehnic să adaptez serviciile și să le dezvolt end-point-uri sau fațade (WCF, WCF LoB Adapter SDK, BizTalk Adapter Pack, Biztalk Server, Host Integration Server).
  2. Conectivitate între servicii. Schimb de mesaje între servicii păstrând abstractizarea implementării serviciilor și un cuplaj slab (loose coupling), dar și un sistem de denumire, organizare și mediere a serviciilor (WCF, Windows Server UDDI, ESB Guidance for BizTalk Server, Managed Services Engine).
  3. Compoziția serviciilor. Asamblarea de soluții noi, cu minim de cod: aplicații compozite sau orchestrare de servicii sau compunerea proceselor de business etc (WF, OBA, Biztalk Server).
  4. Consumul serviciilor. Interacțiunea cu utilizatorii, printr-un număr minim de interfețe (WPF, Silverlight, OBA).
  5. Administrarea serviciilor. Managementul și guvernarea serviciilor (System Center, Biztalk Server, Managed Services Engine).

Punctul 2. nu e un ESB? Evit să-i spun așa fiindcă nu toți (furnizorii și nici beneficiarii) agrează capabilitățile unui ESB. Unii consideră că e mai puțin decât ce am spus mai sus, alții includ capabilități de compoziție și chiar administrare.

Update: Detalii la http://www.microsoft.com/soa/, unde veți găsi aceeași poveste, chiar dacă veți vedea mai multe capabilități (avem în plus date, identitate, acces, unelte și modelare) sau mai puține dacă vă uitați la FAQ (doar punctele 1, 3 și 4).

Filed under: Lift, WCF, SOA, BizTalk

# re: In lift: SOA

Monday, September 01, 2008 11:07 PM by Valy Greavu

Scurt, la obiect, foarte concis… exact ca în lift.

În urmă cu ceva timp profesorul Marin Fotache avea într-o mare revistă dispărută de IT o rubrică care se chema Fiola de SQL. Nu ar fi rău dacă ai scrie şi tu mai multe articole de genul acesta.

5 stele de la mine. Deci se poate Wink

# re: In lift: SOA

Tuesday, September 02, 2008 9:15 AM by MrSmersh

Zoli e expert scurt, foarte concis… Si din fericire si  la obiect, foarte concis, nu ca altii care scriu romane si (da ma simt cu ursu pe caciula Smile) obiectul e in zare….

Si la topic wad ca WCF e cam pe la 2 categorii, inca diger asta…

Dar as sari la 3, Biztalk Server functonaliatea de 3 ar fi din WF, deci poate ar fi mai nimerit numai la 5… Bine e destul de mult de discutat subiectul, dar mie mi-a pus neuronul la munca, si e faina formalizarea, am un feeleing ca o sa fur din ea pentru de ale mele Smile

# In lift: SOA pentru firmele de soft

Tuesday, September 02, 2008 1:30 PM by Weblogul lui Zoli

Ce înseamnă SOA pentru firmele de software? Să creez soluții, care să se comporte bine în cele cinci

# Despre interoperabilitate si e-Guvernare

Thursday, October 01, 2009 7:05 PM by Weblogul lui Zoli

Dacă tot s-a scris despre seminarul de e-Guvernare organizat de IDG , iată care a fost esența prezentării

In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Care sunt modalitățile de parteneriat pentru firmele de software?
Empower sau Certified Partner (cu competențele ISV [Independent Software Vendors] dacă vă monetizați în mod repetat aplicațiile sau CDS [Custom Development Solutions] dacă dezvoltați sw la cheie).

Care sunt beneficiile, obligațiile și costurile?

    0. Registered Member (cu asta începem)

    • beneficii: online (Partner Learning Center, Virtual Labs, Online Tutorials, Partner Solution Profiler, Windows Marketplace etc) plus posibilitatea de a achizitiona Action Pack (software pt uz intern dacă nu dezvoltați pe platforma Microsoft) plus posibilitatea de a deveni membru în Empower (dacă dezvoltați și pe Windows)
    • obligații: zero (necesită doar înregistrare)
    • costuri: zero
  1. Empower for ISVs
    • beneficii: online (vezi mai sus) plus subscripție MSDN (aproape tot softul de la Microsoft: sisteme de operare, servere, unelte de dezvoltare, unelte de design, office, dynamics etc) pentru 5 dezvoltatori
    • obligații: trebuie sa dezvoltati o aplicație pe Windows
    • costuri: 420usd/an (maxim doi ani)
  2. Certified Partner și Gold Certified Partner
    • beneficii: online (vezi mai sus) plus subscripție MSDN pentru 5 10 dezvoltatori (35 pentru Gold) plus logo plus resurse de vânzări și marketing plus suport tehnic
    • obligații: contract plus necesitatea de a acumula un punctaj minim tehnologic (aplicații verificate, personal certificat) și de business (referințe, studii de caz)
    • costuri: 1610usd/an

Cu cine vorbesc pentru detalii?
Cu Centrul de Operațiuni ISV la isv@mspartener.ro sau 021-5297131.

PS: s-a blocat liftul? uff… oricum, a ieșit mai bine/scurt decât pe https://partner.microsoft.com/global/program/programoverview.

Filed under: ISVs, Lift

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 8:29 AM by Renatoa

Nu e prima oara cand ridic aceasta problema, dar hai sa mai incerc odata…

Sunt convins ca pentru mult mai multe firme din RO decat s-ar crede, pretul si ce ofera Empower reprezinta idealul.

Iar limitarea lui la numai doi ani mi se pare pt MS RO o ignorare a pietei, asta ca sa fiu bland.

Stiu ca mi s-ar putea raspunde ca MS vrea sa incurajeze cresterea, formarea cat mai multor firme mari, puternice, frumoase, numai bune de maritat… Pur si simplu oamenii nu vor / pot / etc. sa creasca peste 5 personalul de dezvoltare. Se simt ei bine asa la marimea aceea. Iar daca ai un produs de succes, deja 5 developeri poate insemna o firma de 20 oameni, restul fiind implementatori si help desk.

Iar pentru 5 oameni dupa doi ani sa impui un parteneriat, care costa de fapt cat un MSDN care il pot cumpara si singur, ma tem ca este exact limita la care majoritatea incep sa se gandeasca sa o coteasca catre alte platforme.

Asa ca, inca odata: MS RO, obtineti un Empower permanent pentru piata locala, si veti fi surprinsi de cat de mare va fi succesul! Oricum, cai de ocolire a limitei de 2 ani deja exista 😉

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 9:03 AM by MrSmersh

Sincer noi niciodata nu ne-am simtit bine in empower… Din punct de vedere al soft dat iarasi empower e bun dar nu suficient. Si din punct de vedere bussines empower nu transmite mesajul de competenta (da am avut contacte cu unii gold din tara care transmiteau mesajul de competenta cu in in fatza ce e drept Smile dar deh daca esti bun la vindut in Romania…) pe care vrem sa il transmitem. Si de ce nu partner si gold reprezinta un atu de bussines, bine eu recomand astea oricind si da planul este ca anul asta acolo sa ajungem, si nu o sa intru in cit de mult o sa….

Si sfat programul de parteneriat licentierile MS impreuna cu ce s-a intimplat cu Amelia Eahart sint unele din enigmele recente ale Terrei, deci e complicat si documentat stil MS informatii corecte dar absolut inutile. Si as mai lucra putin la training centru de operatiuni ca nici lor nu mi se pare ca le e cam clar totul, si cum nici subiectul nu e dintre cele mai simple.

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 10:21 AM by zoltanhe

Renato, am experimentat multe lucruri în România, însă extinderea programului Empower nu este o soluție nici măcar pentru .ro. Scopul lui Empower este să îți ușureze drumul către Certified Partner.

Apoi e o eroare în calculul tău… MSDN pentru 5 oameni înseamnă 5x2500EUR adică VS2008 Pro cu MSDN Premium (ceea ce primești în Empower) = 12500EUR = aprox 20kusd.

Ca Certified Partner (cu competența ISV sau CDS) vei primi VSTS2008 Dev cu MSDN Premium (care e dublu ca preț, 5500EUR) și pentru 10 dezvoltatori (am corectat și mai sus).

Chiar și așa, valoarea lui Certified Partner, așa cum zicea și MrSmersh, nu e în licențele de MSDN.

# Abonamentele MSDN din programele de parteneriat

Tuesday, May 13, 2008 11:56 AM by Weblogul lui Zoli

Am simțit o nedumerire la comentariile precedente și poate că e bine să lămurim ce și câte abonamente/subscripții

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 12:51 PM by Renatoa

> Apoi e o eroare în calculul tău… MSDN pentru 5 oameni înseamnă 5x2500EUR …

Asta poate ar fi bine sa o lamuriti mai bine firmelor, care „stiu” 😉 ca prin cumpararea unui singur MSDN, au asigurat licente pentru 10 dezvoltatori. Asa citesc ei on EULA ;)) si se pare ca reusesc sa fie convingatori si cu inspectorii de la financiar.

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 1:00 PM by Renatoa

„…Si din punct de vedere bussines empower nu transmite mesajul de competenta …”

MrSmersh, aplicatiile tale se cumpara pentru valoarea care o aduc ele clientilor sau pentru logo-ul auriu atasat?

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 1:12 PM by zoltanhe

Legat de firmele ”care știu”… cunosc fenomenul. Vasăzică se dă o firmă, care dezvoltă software, care câștigă bani din monetizarea acelui software și totuși dă țeapă la alte firme de software…

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 2:59 PM by MrSmersh

„…Si din punct de vedere bussines empower nu transmite mesajul de competenta …”

„MrSmersh, aplicatiile tale se cumpara pentru valoarea care o aduc ele clientilor sau pentru logo-ul auriu atasat?”

Prima data cind ma mers pe calea asta (parteneriat certificare etc ), asa comentam si eu… No pentru unele firme e un criteriu de evaluare, nu ai asta (adica si produsul certificat) nu discutam. Si zic ca un produs certificat zice macar ca ai o instalare OK care nu lasa „urme”… Da ca unii au mai ajuns la logo auriu si la nivel competenta mai lasa de dorit, spune ca totusi mai au si angajati care stiu ce vorbesc.

Si uite de la angajati, de ce se vrea ca cei din IT sa aiba studii superioare? Diploma (galbena  nu aurieSmile)? Sau ca ai o oarece asigurare ca e buni de ceva in domeniu?

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Tuesday, May 13, 2008 5:10 PM by BMoro

Offtopic: Catalin, IMO, diploma galbena nu aduce nici o asigurare ca „e buni” de ceva in domeniu, din pacate. Am cunoscut destule specimene cu diploma care nu aveau nici o fundatie, erau o varza totala si, de asemeni, am cunoscut cativa foarte buni (cel putin in IT) fara acea hartie.

# re: In lift: niveluri de parteneriat cu Microsoft

Wednesday, May 14, 2008 12:19 AM by MrSmersh

Corect dar buni rai, 85% nici nu discuta cu tine fara. Si sa nu spunem eu m-am dus la faculta din 2 motive 1 sa am o diploma (totusi nebunu asta are patalama Smile deci o zice el ceva) si 2 pentru acces la echipament ca deh de abia dupa ceva anisori am resurse similare la dispozitie sa ma joc cu ele.

Si cam asta e analogia cu cea aurie, patalama si citeodata si jucarii Smile

# BizSpark

Thursday, November 06, 2008 3:53 PM by Weblogul lui Zoli

După Web-Club 3, întrebam aici ”Cum ar putea ajuta Microsoft la crearea următorului Trilulilu?” Gândul

# Bye bye Empower for ISVs | Weblogul lui Zoli

Thursday, May 06, 2010 11:42 AM by Bye bye Empower for ISVs | Weblogul lui Zoli

PingBack from https://zoli.herczeg.ro/2010/05/06/bye-bye-empower-for-isvs/

In lift: OBA pentru firmele de soft

Hai să încercăm un ”elevator pitch” de OBA (Office Business Applications), similar cu cel de S+S:

Cum fac un OBA? Folosești una din aplicațiile Office (Outlook, Word, Excel etc) ca și client pentru aplicația ta de business (ERP, SCM, CRM etc.).
Dacă folosesc SharePoint Server pe partea de server, înseamnă că am un OBA? Da. Te folosești de Business Data Catalog (sau workflow, sau search).
Cum conectez aplicația mea de business la Office? Prin web services (SOAP) sau prin formatele de documente Open XML.

OBA Developer Portal pe msdn.com
Open XML Resource Center pe msdn.com
OBA Central

Filed under: ISVs, OBA, Lift

# In lift: SOA

Monday, September 01, 2008 6:20 PM by Weblogul lui Zoli

Ce este SOA pentru firmele consumatoare de IT? Pe scurt, SOA = compoziția serviciilor . Mai pe larg?

In lift: S+S pentru firmele de soft

În lift, adică pe scurt. În engleză se spune ”elevator pitch”, adică te întâlnești cu cineva în lift și trebuie să-i explici ceva pe scurt, până ajungi la destinație.

Ce înseamnă S+S pentru o firmă de software? Imaginează o aplicație web la care adaugi capabilitatea de a funcționa offline la client.
Cum? Expui funcționalitățile aplicației de pe server sub formă de servicii (SOAP, REST etc) și le consumi într-o aplicație client, capabilă să-și păstreze date local.
Cum suport mai mulți beneficiari pe server? Poți crea câte o instanță pentru fiecare beneficiar (de ex virtualizare) sau poți rafina aplicația (serviciul) să fie multi-tenant.
Păi ăsta nu e SaaS (Software as a Service)? Ba da. E SaaS, la care adaugi capabilități offline.

Software + Services (S+S) pe msdn.com

Filed under: ISVs, S+S , Lift, SaaS

# re: În lift: S+S pentru firmele de soft

Thursday, February 21, 2008 3:21 PM by MrSmersh

Ce pot zice decit ca asa explica profesionistii Smile

# LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Tuesday, February 26, 2008 9:29 AM by Weblogul lui Zoli

În discuția de S+S pentru ISVs mai putem adăuga o întrebare: Bine, bine, și unde să-mi găzduiesc aplicația

# In lift: OBA pentru firmele de soft

Tuesday, March 18, 2008 1:28 PM by Weblogul lui Zoli

Hai să încercăm un ”elevator pitch” de OBA (Office Business Applications), similar cu

# MoneySaver Express

Friday, January 09, 2009 6:03 PM by Weblogul lui Zoli

Da. E criză. Ce puteți face dacă sunteți firmă de soft/soluții? Mai ales că din ce în ce mai mulți clienți