De la MIX08

Vă recomand să vizionați discuția dintre Steve Ballmer și Guy Kawasaki pe www.visitmix.com/2008. Steve subliniază că Web-ul este în centrul a tot ceea ce facem în Microsoft.

Alte anunțuri interesante:

Silverlight 2 beta1 cu licență go-live plus Silverlight Tools beta1 for Visual Studio 2008. Reamintesc suportul pentru .NET în Silverlight 2.

Silverlight pe mobile se va materializa cu un prim CTP pentru Windows Mobile 6 în vara asta. Împreună cu Nokia vom lansa Silverlight și pentru S60 (Symbian).

Expression Studio 2 beta cu suport pentru .NET 3.5 și Silverlight 1. Expression Blend 2.5 March 2008 Preview cu suport pentru Silverlight 2 (pe lângă Silverlight 1 și Windows Presentation Foundation). Similar cu abonamentele MSDN, vom avea și abonamente Expression Professional Subscription pentru designerii profesioniști.

Sync Framework 1 CTP2 cu ultimele modificări de API înainte de RTM. Sync Framework ne permite lucrul offline cu web services și cu baze de date. În acest CTP avem suport pentru FeedSync 1.0 (feed-uri RSS și Atom).

Internet Explorer 8 beta este descărcabil pentru public:

  • conform cu standardele (CSS 2.1)
  • activități (fără copy-paste: selectez ceva în pagina web, aleg activitatea dintr-un fel de smarttag [săgeata verde] și gata); abia aștept să apară mai multe activități (ex. Blog with Windows Live Writer):

ie8

  • webslices pentru subscriere la actualizări
  • dev tools (shift-F12): yeah!

SQL Server Data Services beta… necesită un post separat…

Filed under: Internet Explorer, Eveniment, User eXperience, Silverlight, MIX, Beta

# re: De la MIX08

Friday, March 07, 2008 8:19 PM by xmldeveloper

http://sqlserver.ro/blogs/cristians_blog/archive/2008/03/07/when-i-though-i-know-everything-about-sql-server-i-was-hit-microsoft-sql-server-data-services.aspx

# re: De la MIX08

Friday, March 07, 2008 10:19 PM by MrSmersh

Asta cu mobile am auzit si eu… Fiind la „plimbare” inca nu am apucat sa sap, ca tare ma doare Smile, si multe si contradictorii am auzit.

# Silverlight 2 anunțat la MIX08

Sunday, April 20, 2008 2:45 PM by ready.for.take.off

In prima zi de la MIX08 a fost anunțată versiunea 2 de Silverlight (deocamdată în fază Beta) . Mai jos

S-a publicat Singularity

În Singularity Research Development Kit se ascunde un sistem de operare experimental scris în cod managed și este publicat pentru uz academic, non-comercial.
Enjoy!

Filed under: Academic, .NET

# re: S-a publicat Singularity

Thursday, March 06, 2008 8:50 PM by MrSmersh

Si multe chestii faine gasesti pe research, si ce pacat ca nu pot fi folosite comercial.

De la SharePoint Conference 2008

Office Live Workspace beta este public. Este practic un SharePoint în nor, cu administrare ușoară prin Live IDs. Eu îl folosesc cu Dorina direct din Office 2007 prin add-on-ul instalat de pe Office Live Workspace:

olw1 olw2

Search Server 2008 Express este gata și e moca. Este practic un SharePoint Server dedicat pentru enterprise search. Este programabil prin object modelul de enterprise search, cunoscut de la SharePoint, plus o aromă de federated search. Enjoy!

Silverlight Blueprint for SharePoint este lansat sub formă de training iar codul sursă va fi publicat pe Codeplex în curând (adăugat după publicare: se pare că n-am fost atent… după anunțul de Silverlight 2.0 beta de la MIX08, avem și codul sursă). Practic e vorba de utilizarea Silverlight în webpart-uri de SharePoint. Stay tuned!

Community Kit for SharePoint: Enhanced Blog Edition 2.0 este final. CKS e un proiect open source pentru creat situri de comunități. Enjoy!

Filed under: SharePoint, Silverlight, Beta

# re: De la SharePoint Conference 2008

Saturday, March 08, 2008 6:24 PM by geto_dacul

cum pot integra search server express asta cu siturile wss 2 ale mele

Multumesc

# re: De la SharePoint Conference 2008

Saturday, March 08, 2008 7:56 PM by zoltanhe

N-am încercat, dar eu aş începe să răsfoiesc pe TechNet: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb871550.aspx. Bănuiesc că se configurează după instalare, în Central Administration… caută după Add Content Source la Crawling.

Dacă întrebarea e de versiune de WSS, atunci răspunsul este da, poate să facă crawl şi pe situri WSS 2.

Editorul ODF 1.2 susține aprobarea Open XML ca standard ISO

http://www.durusau.net/publications/onbeingheard.pdf

A se citi: ”Mai lăsați Open XML-ul! Aprobați-l odată, că avem treabă! Ajutor!”
Acum că ședința de la Geneva (Ballot Resolution Meeting) s-a incheiat cu 98% din propunerile Ecma aprobate (pentru rezolvarea comentariilor membrilor ISO), putem spune că pentru Open XML urmează 4 săptămâni în care membri ISO care au votat negativ sau s-au abținut, îsi pot schimba votul. Este drept că, cel puțin teoretic, membri ISO își pot schimba votul și din pozitiv în negativ, dar este nefiresc.

Este păcat pentru ODF, care nu a primit atâta atenție și ajutor din partea membrilor ISO.

Adăugat în 6 martie:
Comunicatul de presă al ISO despre BRM: http://www.iso.org/iso/pressrelease.htm?refid=Ref1117
Notele de la BRM: http://www.itscj.ipsj.or.jp/sc34/open/0990.pdf
Rezoluțiile de la BRM: http://www.itscj.ipsj.or.jp/sc34/open/0989.pdf

Filed under: Open XML

# re: Editorul ODF 1.2 susține aprobarea Open XML ca standard ISO

Wednesday, March 05, 2008 6:53 PM by MrSmersh

Ma intrebam cind ridici mingea la subiect asta… Eu inca mai rumeg la rezultate ca am vazut o tona de interpretari ale lor, Da , Nu ,Poate…

Dar si eu zic „Aprobați-l odată, că avem treabă!”

Si la noi cum subiectul asta a ajuns la saturatie, pariu ca asta o sa fie un post nu asa de citit? Smile

# re: Editorul ODF 1.2 susține aprobarea Open XML ca standard ISO

Thursday, March 06, 2008 9:30 PM by MrSmersh

Sau ca scandalul s-a mutat in alta parte Smile?

Si cam aceeasi scandal, e rau si nu poate fi folosit ca e rau fundamental. Si daca e vorba de rau, mie nime nu mi-a spus nu poate fi folosit, si mi-a iesit ,si de 8 ani admir implementarea de  durata maxim de 2 ani de open source de la MunchenSmile.

Nu e alb nu e negru, e gri, nimic nu e rau fundamental si la fel nimic nu e bun fara probleme.

# re: Editorul ODF 1.2 susține aprobarea Open XML ca standard ISO

Friday, March 07, 2008 9:27 AM by zoltanhe

La noi scandalul, mai bine zis cearta, este pe ticlobby. Problema este că nu prea mai are nimeni argumente contra, iar ”competitorii” regurgitează bullshit de pe net, fără să-și pornească neuronii.

# re: Editorul ODF 1.2 susține aprobarea Open XML ca standard ISO

Sunday, March 09, 2008 11:48 PM by MrSmersh

Zoli, crezi ca nu simt singele ca rechinu?

Am citit pe acolo si am fost

atins major ca nu am fost pomenit , grav Smile si  inca ma mai gindesc daca sa sar si pe acolo…

Da de aia am si zis, si da recunosc si eu am citit si mai am de citit comenturi la standard (standarde in general Smile), dar daca ar fi chiar depus aceasi efort in a sorta comenturile pe zone, ar vedea ca unele sint inconsistente (de numire, de tratare dar la standarde de marimea asta si documente in lucru s**t happens) si majoritatea covirsitoare e in zona compatibilitatii cu formate vechi, care afecteaza minimal calitatea si durabilitatea standard, dar major satisfactia utilizator. Oricum imi fac timp sa iau tot la mina (poate asa era in cit am citit eu), sper sa apuc… Si poate o sa iasa un blog post (va trebui sa verific daca nu incalc reguli si etichete).

Pina la urma userul (si satisfacerea lui) e regele, si da soft MS e pe bani da pe lumea asta nu e nica gratis, nu dai pe soft, dai pe it-st sau pe curent sau aiurea. Ar fi frumos sa ai si optiunea de a alege cui ii dai banii.

# re: Editorul ODF 1.2 susține aprobarea Open XML ca standard ISO

Monday, March 10, 2008 12:27 PM by zoltanhe

…îmi pare rău pentru comentariul nefericit. Îl voi lăsa totuși așa, deși am vrut să spun ”regurgitează FUD”.

# Rămâne YES

Thursday, March 27, 2008 8:47 AM by Weblogul lui Zoli

Dan Matei, președintele CT210 a anunțat rezultatul votului de marți : Pro: 15 Contra: 6 Abtinere: 5 Astfel,

# Open XML devine standard international

Wednesday, April 02, 2008 7:45 PM by Weblogul lui Zoli

Deși la votul din vara trecută nu a trecut, Open XML a fost de data asta ratificat ca International Standard

Securitate in Windows Server 2008

Când am lansat Windows Vista și Office 2007 în decembrie 2006, am amintit că dacă m-ar întreba cineva ”de ce Vista?”, aș răspunde ”securitate”.
Acum, dacă mă întrebați ”de ce Windows Server 2008?”, aș răspunde tot ”securitate”. Bine, bine. Spun și IIS7 (web server modular) și Hyper-V (virtualizare cu hipervizor: un microkernel Windows), fiindcă sunt prea cool.

Revenind la securitate în Windows Server 2008, am să-l citez pe Mike Howard și lista sa de ”security features” preferate:

  • The various defenses we see in Windows Vista: stack defenses, heap defenses, ASLR, NX etc etc
  • Server Core (ok, technically not a security feature, but a critical way to dramatically reduce a server’s attack surface)
  • Network Access Protection (NAP)
  • Server and Domain Isolation
  • Read-Only Domain Controllers
  • Suite-B crypto support

Câteva resurse importante de secu pentru Windows Server 2008:

Iar fiindcă Windows Server 2008 a trecut și el prin procesul de dezvoltare SDL (Security Development Lifecycle), am să închei cu o povestioară a lui Mike despre SDL și inițiativa lui Bill, Trustworthy Computing:

A few years ago I spoke to some senior technical people from a large financial organization about software security. After visiting Microsoft they were off to visit another operating system vendor. I won’t name names. The financial company was very interested in our early results, and they were encouraged by what they saw because of the SDL. I asked the most senior guy in the room to ask the other company one very simple question, „What are they doing to improve the security of their product? And by that I mean, what are they doing to reduce the chance security vulnerabilities will creep into the product in the first place? And they cannot use the word ‘Microsoft’ in the reply.” Two weeks later, the guy phoned me and said his company would buy Microsoft products and nothing from the other company. I asked him why. He said because all they could do was make up excuses rather than admit to having numerous critical security vulnerabilities and no process to reduce their ingress.

Filed under: Securitate, Windows

OSS + Microsoft = love?

Vineri am participat la conferința Open Source & Linux for Enterprise cu o prezentare de interoperabilitate, în care am băgat și elemente de Windows Server 2008, mai exact ce a învățat Microsoft din open source și a implementat în acest produs (IIS7 modular, suport pt PHP, CTP-uri, roluri de servere, MPI, Hyper-V, powershell, standarde etc).

Aș vrea să repet aici ce am spus și acolo: ”Microsoft nu are nimic cu open source! Ba dimpotrivă: dorim ca platforma noastră să fie principala platformă pentru dezvoltarea de software open source. Mai mult, în ceea ce privește partenerii noștri, îi încurajăm să aleagă modelul de business care li se potrivește cel mai bine, inclusiv open source.” Mai multe aici:

Filed under: OSS, Interoperabilitate

# re: OSS + Microsoft = love?

Monday, March 03, 2008 5:45 PM by BMoro

Offtopic: Stiu ca Microsoft se pricepe, ba as spune ca exceleaza la marketing, dar nu inteleg ce este cu acest curent cu „heroes”… Ma tot uit la cativa eroi de pe pagina din primul link si ma intreb, oare nu mai stiu eu ce este acela un erou?

Hai sa ne uitam putin chiar in Encarta: http://encarta.msn.com/dictionary_1861617598/hero.html.

Care din definitii se aplica „eroilor” MS, 2 sau 3? 1, 4, sau 5 in nici un caz…

# re: OSS + Microsoft = love?

Monday, March 03, 2008 11:27 PM by Anonymous

cam ce se zvonea ca ballmer zicea ca sa mearga pe chestia asta ca ms sustine OSS de dragu marketingului. or smth.

…nu e atractia mea de subiect.

# re: OSS + Microsoft = love?

Tuesday, March 04, 2008 8:54 AM by zoltanhe

Nu e marketing! E business, simplu:

1) Microsoft e (în primul rând) furnizor de platformă și câștigă prin soluțiile care se dezvoltă pe acea platformă. Nu contează cum se licențiază sau monetizează acele soluții (proprietar, oss, mixt).

2) Cei care își câștigă pâinea din oss au tot interesul să beneficieze de baza instalată de Windows la clienți. D-aia colaborează cu noi Mozilla, Apache, Sugar, JBoss, Xen, MySQL, Novell, Zend etc.

# re: OSS + Microsoft = love?

Tuesday, March 04, 2008 9:19 AM by MrSmersh

BTW: La lansare Steve B spunea ca php e cel mai rulat pe Win, si ca normal de aia 2008 Server are are optimizari pentru asta (si zicea si de irony of it Smile)…  

# re: OSS + Microsoft = love?

Tuesday, March 04, 2008 9:52 AM by zoltanhe

Mda, din păcate (pentru Microsoft) mulți dezvoltă PHP pe Windows și apoi găzduiesc pe Linux. Încercăm să-i convingem pe aceștia (și pe hosteri) că suntem buni la rulat PHP pe Windows.

# re: OSS + Microsoft = love?

Sunday, March 09, 2008 2:18 PM by adiroiban

Dezvoltatorii WEB și hosterii știu că există puține motive pentru care ar alege un server Windows. Nu prea aveti ce sa ii mai convingeti, ei folosesc WIndows, stiu ce poate si multi aleg GNU/Linux si Apace. Eu s-au convins deja ca PHP e mai bun decat ASP.NET si ca un server bazat pe linux este mult mai performat si mult mai ieftin.

Nu cred ca Moziila sau Apache colaboreaza cu MS… mai degraba e invers. MS nu a sustinut proiecte precum Apache sau PHP, iar suportul pentru Windows al acestor aplicatii nu a fost facut de MS.

Iar faza cu incurajatul clientilor de a folosi solutii Open Source e marketing curat. Tocmai pentru ca NU incurajeaza si impiedica voit acest lucru MS a luat cele mai mari amenzi din istoria Uniunii Europene. (ex intreg sharepointul si partea web din Project server nu merg decat pe IE, iar calendarele sau contactele din sharepoint sunt exportate cu ajutorul unui activex)

# re: OSS + Microsoft = love?

Monday, March 10, 2008 10:13 AM by zoltanhe

Adi, sunt de acord că LAMP ne-a luat-o înainte pe web și tocmai de aceea investim serios și pe partea tehnică și pe partea de business, ca să fim competitivi și la ”abilități” (performanță, scalabilitate, management, securitate etc) și la costuri. Vom vedea…

Zici că mai degrabă Microsoft colaborează cu Mozilla, Apache, Zend etc… ok, hai să o lăsăm așa dacă vrei. Totuși, colaborările acelea sunt bidirecționale: toate părțile vor să funcționeze cât mai bine unul peste/lângă altul.

În fine, nu am spus că încurajăm _clienții_ să folosească open source! Eu vorbeam de partenerii noștri care dezvoltă aplicații pe platforma noastră.

Introducere in .NET

S-a publicat un curs în limba română de introducere în .NET Framework pentru scopuri educaționale.
Autorii sunt cadre didactice din România, dar putem recunoaște printre ei și nume cunoscute ca Mihai Tătăran sau Petru Jucovschi. Există o versiune pentru dascăli și una pentru elevi.

Și dacă tot a venit vorba de cursuri, departamentul nostru a împins foarte mult tehnologiile noi, cutting edge. Credeți că ar fi util să organizăm workshop-uri de 2-3 zile pentru începători sau ”late adopters” în care să se predea introducere în .NET?

Filed under: Academic, .NET, Training

# re: Introducere în .NET

Friday, February 29, 2008 9:34 PM by MrSmersh

Good question!

Pastrind proportiile(la comparatii) avem si interes si lipsa totala, uit Aurelian a reusit 2 CodeCamp si a fost un succes rasunator (si mie si acuma imi pare rau ca nu au reusti sa ajung) dar s-a vrut sa se faca, de 2 MVP croati in turneu prin zona, trainingurile in deep de mobile nu a fost interes (facind abstractie de pret care la partea a doua era otrava, dar micar comentarii daca ar fi gratis as veni)…  

# re: Introducere în .NET

Saturday, March 01, 2008 8:21 AM by zoltanhe

Pentru mobile vreau să instruiesc un trainer ca să poată preda asta în .ro. Stay tuned.

# re: Introducere în .NET

Saturday, March 01, 2008 10:47 AM by MrSmersh

Eu stau, dar intern noi deja sintem pe val ca aproape am terminat (minus Silverlight Smile) si extern am vreo 3 prezentari gata sa vad poate le fac la RONUA TM daca exista interesul, ceva relativ introductiv in subiect stil 10 lucruri tips an tricks, normal ca  Mobile Client Software Factory (sectorul meu factories code analysis etc) si WCF pe mobile… A si imi mai trebuie ajutor documentatie la WPF/E pe mobile Smile.

Da daca exista interesul, care cred ca e o parte din problema.

Si vorbind la late adopters curind am fost intrebat de un soft de contabiltate romaneasc in .Net 2.0 or better si baza de date „adevarata” (SQL 92 macar adica fara Fox, MyS etc da SQL Server preferat dar… ), si mai nimic nu am gasit. Da Dynamics (si versiunile conexe ar face asta) dar e cam raketa si cam otrava ca pretz pentru firme de marimea romaneasca medie. Asa ca uite ca unele zone tare putin Agile…

# re: Introducere în .NET

Saturday, March 01, 2008 7:01 PM by zoltanhe

Stai liniștit că aceste cursuri nu sunt pentru tine Smile

# re: Introducere în .NET

Saturday, March 01, 2008 10:10 PM by MrSmersh

Spuneai sa stau reglat pe frecventa (stay tuned, da am comentat pe blogul Tudor Smile) si acuma imi spui sa ma linistesc?

Sint deja in confuzie: which is which? or which is what? What is which? or se observa deja confuzia  Smile

LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

În discuția de S+S pentru ISVs mai putem adăuga o întrebare:
Bine, bine, și unde să-mi găzduiesc aplicația (serviciul)? Cel mai bine e la un hoster specializat. Astfel nu-ți mai bați capul cu fiarele, comunicațiile, disponibilitatea, banda, curentul etc.

LiveHosting si DotNetPanel sunt deja mărci consacrate ale firmei LIVE SOFT, un hoster care s-a lansat acum circa un an în Timișoara. Îmi face plăcere să văd că tocmai au raportat o creștere de 400% în ultimele 4 luni. Mai mult, Dan Petru (director general) declară într-un comunicat de presă că:

“Vom extinde foarte mult funcționalitățile oferite, iar în următoarele 6 luni ne așteptăm la o crestere de 600%. Imediat vor fi lansate serviciile de tip business pentru Hosted Exchange, Hosted Sharepoint și Hosted CRM, iar acest lucru va spori valoarea afacerii.”

LiveHosting a fost unul din puținii hosteri (de pe planetă) care au oferit găzduire pe IIS7 încă de când era în beta. Veți găsi o grămadă de goodies pe la ei.

Filed under: ISVs, S+S

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Tuesday, February 26, 2008 11:58 PM by cocodanila

Vreo 3 lucruri:

– crezi ca sau razgandit/lamurit cu IIS7? Ca au bagat la loc IIS6!!! Si au bagat super oferta la hostingul de LINUX, si banuiesc ca oferta de reseller va fi la fel de atragatoare!!

– nu stiu ce sa zic de distinctibilitatea lor pe care incerci sa o comunici. Eu unul nu as rula nici macar un butic ca al meu pe o platforma beta in the wilde internet chiar daca ar fi ultimi de pe planeta care implementeaza un beta!!!

– si cea mai tare pe ziua de azi, putin cam subtila; „Hosted CRM”, din ce m-am prins e SugarCRM o competitie a lui Dynamics; e o mica scapare acolo cumva de a aparut in lista ta sau urmeaza o achizitie ceva de nu am auzit noi?

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Wednesday, February 27, 2008 4:10 PM by un_multmit

Mda, ce sa zic ca raspuns la reclama lor? Ca dupa ce au trimis mail-ul ala cu „In cursul noptii din data 25 februarie 2008 orele 01:00 – 06:00 vom efectua o lucrare de mentenanta…” le-a picat hostingul? Ca nu raspund la ticket-uri si la nici unul din cele 6 (sase) numere de telefon? Sa incerc cu un fax, o recomandata sau porumbei?

S-ar parea ca desi ai un hosting specializat, tot iti mai bati capul cu comunicatiile, disponibilitatea, serviciul, or lack thereof (cum zic englezii). Sper ca prin „hosted” ei nu inteleg availability 100% la http://localhost/

Iaca „beta” unde a ajuns. S-a ales praful. Stii, 2 zile de unavailable inseamna availability de 93%. E inadmisibil de mic. Nu iti permiti asa ceva daca vrei sa ai clienti pt hosted exchange/sharepoint/crm sau cel putin asta e parerea mea.

O zi buna.

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Wednesday, February 27, 2008 4:43 PM by MihaiBejenariu

Si eu imi tin hostingul la ei. Confirm cele scrise mai sus. Hosting picat 2 zile. Pierdut baza de date si partial surse. Primit: nici macar scuze.

Sa speram ca nu se va mai repeta.

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Wednesday, February 27, 2008 11:53 PM by cocodanila

Sorry pentru pierderi domnilor…, uite nu stiam, dintr-un exces de zel si lipsa de somn am inceput sa urmaresc foarte atent posturile de pe prima pagina si observasem numai niste mici inconsistente … sincer Win, Linux si alte razboiuri intre platforme, chiar nu imi pasa; 93% e piss poor performance chiar si in limba romana!!! Iar Microsoft endorsment pentru asa ceva imi este foarte greu de digerat, si culmea intr-un topic de S+S!!!

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 9:50 AM by Gabi Citron

Intamplator si eu sunt clientul lor, dar nu sunt foarte afectat, pentru ca tineam un domeniu „de joaca”. Chiar ma miram ca nu mai primesc emailuri pe domeniul ala, dar n-am avut timp sa ma uit de ce. :))

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 9:55 AM by zoltanhe

IIS7: Poate ca am confundat eu hosting-ul pe IIS7 cu suportul pentru IIS7 in DotNetPanel… desi nu cred.

Linux: e o paine de mancat cu hosting-ul de Linux si trebuie sa fim naivi sa cerem unui hoster sa hosteze numai Windows. Este o decizie pe care trebuie sa o ia hosterul.

Sprijin: nu-mi cereti mie sa filtrez hosterii dupa gradul de dedicatie pentru Windows. Piata va decide cine va avea succes. Totusi, imi face placere sa vad ca hosteri de Windows au succes, cu sau fara probleme, cu sau fara alte platforme.

Beta: decizia de a hosta tehnologii beta se ia pentru a fi pe val si pentru a suporta dezvoltatori care vor sa fie pe val si nu neaparat pentru a intra in productie cu proiecte world wide.

Hosted CRM: mai bine ii intrebati pe ei… textul „in curand” mie imi sugereaza altceva decat ceea ce au deja (sugar)…

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 11:46 AM by MrSmersh

Cum e scandal sa ma bag si eu Smile.

Eu tot nu inteleg ce are hostingu asta de Windows (in general) de e asa de scump comparativ. Fara a atinge S+S care totusi e o lata micare de peste, cum vor unii un site sa zicem cu eCommerce si vrei ceva MS iti dau peste nas cu pretul de hosting care il platesc lunar.

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 2:27 PM by cocodanila

well done spoted Mr Smersh!!! unde sunt studiile alea care ne arata cat de scump e sa mentii L vs M cand piata arata cu totul altfel??!!

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 3:30 PM by MrSmersh

Sa nu ajungem acolo e mai ieftin sa tii Windows, daca investesti ceva in hard, am avut o discutie recent cu un L care era depasit de 300 de conturi de mail, pe Win nu as vedea problema numa sa am licentele.

Punctual problema o vad, de ce astia insista cu preturile la hostarea pe Win mai mari, funtonalitate e mai mare dar si administrare mai usoara, mie nu mi se pare normal.

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 4:08 PM by cocodanila

Huh??… cand licentele te costa de 10 ori mai mult ca masina cred ca stai si te mai gandesti putin (mi-a trebuit odata SQL, cei drept o masina f mare, iar de ex la datacenter cand am cerut oferta am fost rejectat din prima ca stia partenerul ca sunt zgarcit si nu o sa dau atatia bani!!!)

Uite poate discutia asta le da de gandit; poate fac o versiune de hosted? Dar cum o sa-i impace pe cei din Entreprise??

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 4:40 PM by MrSmersh

Aveam dsicutai asta ieri… Da daca te uiti pe undeva pe la uni reseleri te costa dar tot gaseseti la un pret onorabil si legal pe undeva. Nu cit cere MS te intereseaza ci cu cit iti da Smile. Si SQL Serveru tau nu e chiar un exemplu bun, exista expresu bine nu e e pentru mari dar vorbim de hosting un site decent poate tine si e free. Si acuma vaem Windows Serveru care poate fi barebone de web server, acuma la licentiere nu stiu care e impactul dar pina la urma ai nevoie de cum e in cutie fara CALS si nu e asa otrava chiar pretul de lista (bine din expereinta uni ti l-ar vinde cu un adaos)…

Acuma la sfirsitul zilei cheltuiellile sint la fel parerea mea, chiar daca nu te descurci cumva sa ai licentele la un pretz redus (un program de parteneriat un open value ceva) ce pierzi aici cistigi la usurinta in intretinere adica ajungem la ROI. Ca hosterii nu sint capabili sa inteleaga asta si sint cheap all the way sanatate, se poate trai si fara ei, de la o marime in sus de firma, cum spun eu daca nu vrei sa iti dai interesul sa imi iei banu eu nu insist dar ma descurc Smile

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Thursday, February 28, 2008 8:04 PM by BMoro

Daca tot se discuta despre licente si hosting sa invit sa va uitati la sistemul de licentiere SPLA:

„The Service Provider License Agreement (SPLA) enables service providers and ISVs with a hosted offering to license Microsoft products on a monthly basis to provide services and hosted applications to their end customers.”

http://www.microsoft.com/serviceproviders/licensing/default.mspx

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Friday, February 29, 2008 9:37 AM by tudor.t

Depinde de ce fel de hosting vorbim..

La pachetele ieftine fara multe pretentii, preturile pot fi egale intre hosting Linux-based si Windows-based, de ex.:

http://www.edomenii.ro/static,gazduire-windows-economic-sua,1.htm

http://www.edomenii.ro/static,gazduire-linux-economic-sua,1.htm

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Saturday, March 01, 2008 9:05 AM by cgr

Cred ca trebuie clarificat subiectul discutiei: initial se comenta faptul ca providerul in discutie e inca departe de a fi un provider de succes din cauza calitatii serviciilor (availability, support, customer orientation). De aici discutia a deviat intr-o polemica legata de pretul hosting-ului pe platforma Microsoft vis-a-vis de LAMP.

Despre tema initiala nu pot spune deact ca-i inteleg pe clientii nemulumiti – nu e admisibil sa te bati cu caramida-n piept ca esti hoster serios, sa dai cu bata-n balta doua zile, si mai grav – sa pierzi datele clientului si nici macar o scuza, ca sa nu mai vorbim de niste discount-uri pentru cei afectati sa nu oferi – ce mai, practici comerciale de aprozarist!

In ceea ce priveste discutia de preturi pentru hostingul pe MS vis-a-vis de LAMP, ei bine aici vad ca inca se compara mere cu pere:

– @ MrSmesh & Cocodanila voi vedeti aici pretul insa nu comparati ce features sunt in discutie: daca vrei ceva pe eCommerce ma satept la baze de date tranzactionale – care pe LAMP te coste suplimentar fata de pretul de baza, vrei analysis pentru KPIs Dashboards, etc (asa ceva nu-ti ofera LAMP deloc), si asa mai departe. Daca faci cumva greseala sa pui Oracle in loc de MySQL costurile explodeaza (poate nu atat din motive de licentiere, cat din motive de managementul securitatii – dupa cum spunea unul din colegii mei germani de la threat analysis „Oracle is THE company for security people: as long as they provide products, we’ll always have a lot of activity!” – in traducere aproximativa din germana).

Sa nu ma intelegeti gresit: nu vreau sa spun ca LAMP e complet naspa si Microsoft e „God’s gift for the human race!” – fiecare platforma are in perspectiva corecta avantajele ei. Pentru mine LAMP ofera multe avantaje in contextul site-urilor mici si (eventual) medii, fara o directie de specializare, pe cand Microsoft aduce o serie de avantaje la deployment-urile mari sau foarte specializate.

Ce succes o sa aiba hosted Exchange sau Sharepoint depinde foarte mult de hoster, mai putin de licentiere, pentru ca, daca ti-ai pus problema de a folosi un hoster, automat costurile oferite de hosting vrei sa fie mai mici decat daca ti le-ai tine local… Iar alternativa la aceste servicii pe alte platforme… nu stiu cati dintre voi s-au uitat la un hosting de Lotus pe Linux in comparatie cu un Exchange pe Windows… dar va garantez c-o sa va apuce ameteala!

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Saturday, March 01, 2008 10:03 PM by MrSmersh

Foarte mare dreptate, da nu pun eu, pune clientul, pune firma de designeri care ii face site-ul… Si daca imi cer sfatul si eu vin cu o solutie windows imi dau peste nas cu astea.

# re: LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Friday, March 07, 2008 1:38 AM by cocodanila

@cgr – imi cer scuze acuma am vazut postul tau; nu era un razboi al platformelor si sincer nu te inteleg, eu personal nu prea am auzit de Oracle public hosted decat intr-un concept super sexy a lui HP in care spunea ca in cativa ani o sa avem putere de procesare la comanda/priza pe care o sa o putem accesa ca si curentul electic sau gazele, si nu o sa se mai cheme MS, Oracle sau mai stiu eu cum ci simplu servicii IT. Si vreo 2-3 provideri o sa se bata in piata asa cum se bat cablistii.

Uiti ca discutam despre un furnizor (mediocru, ca asta e, ca l-am prins, care nu e in stare sa ofere minime servicii de baza), care si-a gasit ca distinctibilitate sa implementeze platforme MS beta, si care primea endorsment de la o persona angajata la MS care nici macar nu mai era la curent cu ce faceau oamenii pe acolo.

Ce e-commerce, ce transactional, ce mass deployment in bursucaria aia in care nici macar la telefon nu raspund??!!  Si nu te lua de Lotus pe Linux pentru ca te contrazici putin pentru Lotus pe Linux este o solutie super speciala care nu se compara cu Exchange pe Windows, tocmai datorita faptului ca de obicei se poate scala lejer de 10-20 mai mult decat E per W. Si spune tu cum vezi strict din punct de vedere al specializari ica providerul e cu fundul in 2 luntrii??

Un singur lucru ai spus corect dar cam ambiguu; ca in principiu ar trebui sa te uiti la mai multe lucruri cand iti alegi o solutie si nu numai daca e L sau W. Si cam atat.

Miroase a schimbare

Majora!
Ieri s-au luat niște decizii importante pentru viitorul Microsoft și rolul său pe piața IT. Pe scurt, vom publica o căruță de documentație pentru API-urile și protocoalele din produsele noastre ”de mare volum”, adică Windows, Office, .NET, SQL Server, Exchange și SharePoint. Este, dacă vreți, o extindere a ceea ce s-a făcut la sfârșitul anului trecut.
În afară de declarațiile oficiale de mai sus, Bill Hilf ne vorbește de colaborare și deschidere, Jason Matusow despre interoperabilitate și standarde, iar Gray Knowlton despre implicațiile acestor schimbări în Office.

Filed under: Interoperabilitate

# re: Miroase a schimbare

Friday, February 22, 2008 11:22 PM by naicul

Si Mary Jo Foley vorbeste despre retorica eterna a MS legata de „deschidere” si de „schimbari importante”. Pe scurt, ea crede ca afirmatiile respective sunt doar praf in ochii comisiei ISO care trebuie sa accepte (sau nu) OOXML ca standard.

# re: Miroase a schimbare

Friday, February 22, 2008 11:24 PM by naicul

Scuze, am mancat un link in postul anterior: http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1207

# re: Miroase a schimbare

Saturday, February 23, 2008 8:59 AM by zoltanhe

MJ işi face datoria de ”ochi critic” însă postul ăla a fost scris în grabă, ca nu cumva să piardă valul/ştirea. A dres-o un pic după aia în următorul post.

Sunt de acord că avem o problemă de credibilitate aici: lucrurile astea se vor vedea în timp şi mai puţin contează declaraţiile de presă. E doar începutul!

E vorba aici de convins UE că am învăţat lecţia şi că suntem dispuşi să facem chiar mai mult.

# re: Miroase a schimbare

Saturday, February 23, 2008 9:48 AM by MrSmersh

Obisnuita problema de imagine a MS?

Softzilla etc, bine lasind field day umoristic sau chiar si asa mesajul ramine „And they really mean it this time” (Codeproject news).

# re: Miroase a schimbare

Monday, February 25, 2008 12:10 PM by zoltanhe

Matt Asay (Alfresco/The Open Road): “As a Microsoft admirer, critic, and competitor, I can’t help but applaud the depth and breadth of this move …  All in all, a huge day for Microsoft. Will there be gaps in Microsoft’s efforts? Undoubtedly. For one thing, it hasn’t really made much progress on its covenant not to sue commercial open-source providers, despite what Ina writes. But I’m impressed that it’s even bothering to try.”

Andi Gutmans (PHP/Zend): “I believe Microsoft has finally understood that their closed nature has significantly hindered the growth of their eco-system. In many ways the threat of Linux has by many been interpreted as a threat of open-source (wrongly so in my opinion) …. Microsoft is now enabling the open-source community to grow its contributor base around such technologies and significantly improve the delivered quality. As most open-source developers and users live in heterogeneous environments this will benefit many.”

Jeremy Allison (via The Register): „It’s definitely a positive step.  Doesn’t mean any change for us [Samba] as we already had all these docs, and the promise not to sue is only for ‘non-commercial’ open source, which is a bit meaningless. But that’s the same thing we had really (they’re listing the patents etc.).  At least everyone now gets access to the same info, which I’m very happy about.  As for the rest, the devil is in the details. If they can follow through with this, the world will be a better place.”

Zack Urlocker (MySQL/Open Sources): “… even if it was legislated, it’s still good for the industry. And it’s good for Microsoft customers. And ultimately, it’s probably good for Microsoft to be more open. If Microsoft wants to attract the next generation of developers and users, they should take the hint: Open works.”

# re: Miroase a schimbare

Thursday, February 28, 2008 10:17 AM by zoltanhe

Finatial Times: „The Commission is correct to be cautious. It has not yet seen what Microsoft will do in practice, and of what help the change will be to the company’s competitors. But it would be wrong to dismiss Microsoft’s move out of hand.”

# re: Miroase a schimbare

Thursday, February 28, 2008 11:29 AM by zoltanhe

Nu pot sa ma abtin sa nu continui…

Linus Torvalds: „I may make fun of Microsoft occasionally, and yeah, I think they do stupid things at times, but I think this one was a step in the right direction”

# Un nou val de documentație

Wednesday, April 09, 2008 2:00 PM by Weblogul lui Zoli

Încă un milestone din schimbarea anunțată în februarie : 14000 de pagini au fost publicate în MSDN Library

In lift: S+S pentru firmele de soft

În lift, adică pe scurt. În engleză se spune ”elevator pitch”, adică te întâlnești cu cineva în lift și trebuie să-i explici ceva pe scurt, până ajungi la destinație.

Ce înseamnă S+S pentru o firmă de software? Imaginează o aplicație web la care adaugi capabilitatea de a funcționa offline la client.
Cum? Expui funcționalitățile aplicației de pe server sub formă de servicii (SOAP, REST etc) și le consumi într-o aplicație client, capabilă să-și păstreze date local.
Cum suport mai mulți beneficiari pe server? Poți crea câte o instanță pentru fiecare beneficiar (de ex virtualizare) sau poți rafina aplicația (serviciul) să fie multi-tenant.
Păi ăsta nu e SaaS (Software as a Service)? Ba da. E SaaS, la care adaugi capabilități offline.

Software + Services (S+S) pe msdn.com

Filed under: ISVs, S+S , Lift, SaaS

# re: În lift: S+S pentru firmele de soft

Thursday, February 21, 2008 3:21 PM by MrSmersh

Ce pot zice decit ca asa explica profesionistii Smile

# LiveHosting, DotNetPanel și succesul unui hoster de Windows în norul românesc

Tuesday, February 26, 2008 9:29 AM by Weblogul lui Zoli

În discuția de S+S pentru ISVs mai putem adăuga o întrebare: Bine, bine, și unde să-mi găzduiesc aplicația

# In lift: OBA pentru firmele de soft

Tuesday, March 18, 2008 1:28 PM by Weblogul lui Zoli

Hai să încercăm un ”elevator pitch” de OBA (Office Business Applications), similar cu

# MoneySaver Express

Friday, January 09, 2009 6:03 PM by Weblogul lui Zoli

Da. E criză. Ce puteți face dacă sunteți firmă de soft/soluții? Mai ales că din ce în ce mai mulți clienți