CLM

Numesc CLM-uri (Career Limiting Moves) întâmplările care au darul de a-ți frîna ambițiile de avansare într-o firmă mare, corporație, enterprise sau multinațională, spuneți-i cum vreți. Mă refer la avansare reală, măsurabilă în bani, și nu doar la cumul de responsabilități.
Obișnuiesc să țin evidența CLM-urilor cu scopul de a putea să mi le asum și să le explic încă odată la nevoie. Credeți-mă, lumea ține minte ieșirile tale. În Microsoft sunt la CLM numărul 16. Nu doresc să motivez nimic cu asta, dar hai să numim câteva. Discleimăr: asemănarea cu persoane reale este… întâmplătoare reală…Smile

Diversity
Orice fel de discriminare este văzută nasol. Ok, ține de obiceiurile sociale specifice fiecărei țări. Dacă pe la noi îți permiți să arunci cu vorbe răutăcioase despre țigani, negri, poponari, grași, bozgori, ochelariști etc, în US nu poți fără să fii chemat frecvent la HR, de mânuță cu managerul. Serios. Eduard a scris multe despre obsesia de a fi ”politically (in)correct”. Dacă nu ești dispus să accepți diversitatea, mai bine nu te bagi într-un astfel de mediu. Imaginează-ți că de câte ori vei spune ”al dracului de poponari, i-aș obliga să facă copii. singuri”, va fi cineva în spatele tău cu înclinații evidente…

Harassment
Hărțuirea (sexuală) este… ei bine e serioasă. Da, știu că în .ro obișnuim să ne tachinăm, să glumim, dar atenție la țările cum e US, în care sunt cca un milion de avocați, care abia așteaptă provocări interesante. Credeți-mă că pragul la care tachinările devin hărțuire este foooaarte jos. Stăpânește-ți pornirile, afemeiatule! Invers de ce nu e problemă?

Reply All
Nu da Reply All! Bine, bine, dacă trebuie poți, dar gândește-te de două ori. Se poate întâmpla să omiți faptul că răspunzi la câteva mii sau zeci de mii de persoane. Bineînțeles că dacă se întâmplă, se vor găsi alți câțiva fraieri care vor protesta, tot cu Reply All și atunci se declanșează haosul. Se poate întâmpla să omiți că ai în cc grupuri de genul ”senior vice presidents” și texte lejere de genul ”yeah, man! you’re my brother from my other mother!” nu dau bine.

Demo monkey
Se întâmplă să vină tot felul de oameni importanți și îți cere te roagă să pregătești tu demo-ul de 15min din keynote-ul său. Fă bine și pregătește-te! Temeinic! Persoanele tehnice, cărora nu le-a mers demo-ul sau care arată bluescreen la keynote-uri, au rareori succes. Una din excepțiile sonore este Chris Capossela, care a devenit Senior VP chiar dacă a avut un bluescreen (de Windows 98) în keynote-ul lui Bill Gates. Nu te baza pe asta!

Arguing
Disputele se pot încinge ușor. Stăpânește-te! Chiar dacă ceilalți sunt complet idioți, nu înțeleg subiectul, contrează doar să se afle în treabă, iar tu știi sigur că e așa cum spui, chiar și atunci… cool down și continuă să argumentezi. Nu merge așa? Escaladează la manageri, dar nu te certa. Vei pierde un pic de timp, însă e mult mai bine decât să izbucnești. Ieșirile nervoase se țin minte. ”Wow, am auzit că ăsta e nebun la nervi…”

Bad language
Ai grijă cum vorbești și cu cine! Păstrează înjurăturile și expresiile alunecoase pentru meci. Nu știi niciodată gradul de constipare sensibilitate al recipientului și te trezești că află toți și ești arătat cu degetul de toată filiala. ”Vai tu, ce-a putut să scrie ăla…!? Ai văzut? E inadmisibil…”

Writing remains
Orice scrii, în documente, în emailuri sau pe messenger rămâne arhivat. O regulă simplă pentru a evita problemele este să scrii în așa fel încât chiar dacă mesajul ajunge public (în presă, publicat pe web etc), să nu conțină nimic compromițător. Dacă trebuie să scrii mesaje sensibile, restricționează-le. Chiar și așa, atenție la textele care pot implica legal compania! Corporațiile sunt supuse unor reguli dure privind arhivarea și nu vrei ca la următorul proces să apară mesajele tale ca probă în instanță… ”No further questions, your honor.”

Câteva sfaturi pentru dezamorsarea CLM-urilor:

  1. cere-ți iertare, chiar dacă nu ești singurul vinovat
  2. ASAP (as soon as possible)
  3. arată că ai învățat din greșeală
  4. nu încerca să compensezi
  5. vezi-ți de treabă

Filed under: Corporate

# re: CLM

Monday, December 29, 2008 2:55 PM by ilie.cosmin

FF bune sfaturile asa ca mersi de ele.

# re: CLM

Monday, December 29, 2008 2:57 PM by Valy Greavu

Harassment: E valabil și invers… mai ales dacă ești profesor și-ți vin studentele cu decolteul plin la școală îți spun eu că poți să o interpretezi așa cum spui tu. Big Smile

Iar dacă nu ești profesor plimbă-te pe la niște Front Office-uri ca să simți adevăratul Harassment. Wink

Anyway… ai nevoie de un nou job? 🙂

# re: CLM

Tuesday, December 30, 2008 10:28 AM by ignatandrei

„avansare reală, măsurabilă în bani”

Poti dezvolta ? 😉

# re: CLM

Tuesday, December 30, 2008 10:49 AM by zoltanhe

@Valy, mi-e bine în jobul ăsta… sau crezi că și blogul ăsta e un CLM?

@Andrei, măsurabilă prin creștere salarială, creșterea nr de acțiuni sau beneficii suplimentare. Se poate imagina o promovare fără nici una, și atunci se numește doar cumul de responsabilități.

Un manager trebuie să fie atent să nu aibă subalterni care cumulează foarte multe responsabilități, fiindcă de obicei o fac cu speranța că vor fi observați și apoi avansați. Managerul ajunge să aibă subalterni foarte încărcați, care se cară la prima frustrare și îi înlocuiești greu cu două sau trei persoane. Managerul trebuie să fie capabil să știe până unde face stretch echipei și când începe să spună nu.

# re: CLM

Tuesday, December 30, 2008 11:36 AM by MrSmersh

Pai speram ca citeste cine trebe blog post asta Smile si iti face o surpriza.

Ca dupa lungime post (care cred ca depaseste toate pina acuma puse cap la cap, inclusiv cele cu irigatii Smile) clar te roade, si pot sa zic ca stiu cum e, si pina ce am fost „uns la inima” s-a lasat si cu o demisie de vreo saptamina si din astea si nici macar nu am lucrat la o corporatie…

Si nu stiu daca te incalzeste cu ceva, noi aici, cred ca pot sa zic ca sintem alaturi de tine Smile

# re: CLM

Tuesday, December 30, 2008 12:30 PM by zoltanhe

@MrSmersh, nu e vorba (numai) de mine… hmmm, trebuia să bag și discleimărul ăsta. La categoria asta (corporate) încerc să vă povestesc chestiile învățate, uneori pe pielea mea, alteori doar observând pe alții. Vă las pe voi să ghiciți care sunt pe pielea mea… Wink

# re: CLM

Wednesday, December 31, 2008 12:57 AM by Vic

Din punctul asta de vedere mediul de lucru din state/corporatiile americane chiar suge!

In Europa toate treburile sunt mult mai relaxate si oamenii chiar oameni adevarati.

O alta problema pe care nu ai mentionata este cum faci cand trebuie sa spui „Nu” sau cand dai feedback negativ. In Romania este ok insa in state vezi fata gigelului ca se face neagra si inghite in sec daca spui ceva cu tenta negativa desi el spune/cere sa mentionezi si punctele bune/rele.

Oamenii aia plutesc in universul lor si ca sa faci lucrurile sa mearga ai nevoie de nervi de fier si timp cu carul ca sa nu nemultumesti pe nimeni.

# re: CLM

Wednesday, December 31, 2008 1:06 AM by AndreiU

Depinde si de corporate si de oamenii cu care lucrezi. Eu personal lucrez excelent cu americanii.

# re: CLM

Wednesday, December 31, 2008 12:02 PM by zoltanhe

@Vic, nu generaliza! Sunt de acord cu AndreiU. Americanii și Microsoft apar în discuția asta doar ca studiu de caz.

Feedback se dă ”open and respectful”, iar dacă recipientul nu apreciază feedback-ul (chiar dacă e negativ), atunci e problema lui. Dacă dai feedback negativ, fii pregătit să ajuți persoana respectivă, fiindcă probabil că îți va răspunde ”Mda, nu m-am gândit. Mulțumesc. Cum crezi că e mai bine?”

Poate și mai important este să ceri feedback, fiindcă sunt puțini care ți-o dau din proprie inițiativă. D-aia, chiar dacă nu o faci formal, pune întrebări deschise colegilor și managerilor. Nu ezita să ceri întâlniri unu la unu cu managerii și chiar cu managerii lor.

# re: CLM

Wednesday, December 31, 2008 1:01 PM by AISBERG

Apropo de feedback, ce am invatat/mi-am dat seama eu la multinationala este ca mai bine ii spui ceva de genul: uite, asta este foarte bine, aia mi-a placut, al treilea lucru este ok dar uite acest lucru nu prea mi-a placut pentru ca … si mi-ar fi placut/m-ar ajuta mai mult daca ar fi fost asa si asa…

Adica, pe scurt, sa punctezi mai intai ce e bun si dupa sa spui la ce mai trebuie lucrat. Ca daca ii spui omului din start ca totul e praf fii sigur ca nu te mai asculta cand o sa-i spui ce este bun.

Green Computing

Atenție arhitecți! Atenție la metricile de consum de putere și de impact asupra mediului. Citez din articolul lui Lewis Curtis din Architecture Journal 18:

Rather than viewing the environmentally sustainable data center as a product feature checklist for a onetime win, serious IT architects are adopting a more comprehensive sustainability plan in their data center system design. While new technology from the industry continues to drive efficiency into the IT infrastructure, environmental systemic quality metrics need to be built into at every part of the IT architectural process, and an ongoing architectural commitment is required at all levels of the infrastructure, beyond a typical product procurement strategy.

Sublinierea e a mea. E drept că e valabil mai mult pentru firmele mari, dar dacă sunteți firmă de soft și vindeți soluții în enterprise, atunci așteptați-vă să dați de cerințe specifice IT-ului verde.

Filed under: ISVs, Journal, Arhitectura

Sah cu emotie

Bogdan Pencea scrie în Money Express despre transmisia pe net a campionatului mondial de șah:

„Vedeai cum rusul s-a schimbat la față în momentul când a observat mutarea. Asta n-aveai cum s-o vezi până acum dacă nu erai acolo.“

Transmisia live pe web a fost făcută cu software românesc, de la Share Dimension. Aplicația FoidosChess este listată și pe http://Silverlight.net la Showcase în dreptul României. Da, este cu Silverlight.

Mărturisesc că eu nu sunt mare fan de șah, …nici nu știam că a avut loc campionatul mondial. A urmărit cineva Schach WeltMeisterschaft 2008 pe net?

Filed under: ISVs, Silverlight, Studiu de caz

# re: Sah cu emotie

Friday, December 26, 2008 4:01 AM by alexut

Da eu l-am urmarit.Au inceput chiar si turneele mari din Romania sa fie transmise live ,primele mese cel putin.

Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

http://maps.live.com/ e muuult mai bine față de cum a fost! Pentru București dar și pentru alte localități din .ro. Informația este mult mai precisă, aliniată perfect cu imaginile aeriene și în București este mai bogată în detalii (stații de metrou, pasaje, sensuri unice, etc).

Check it out! …and give feedback!

Update 2: Eduard ne arată un detaliu din București cu Virtual Earth comparat cu Google Maps.
Update 1: Dar asta ați văzut-o? E un mapping control Silverlight. Cu DeepZoom.

Filed under: Web, Virtual Earth, Live Services

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 3:17 PM by geto_dacul

Api-urile cum sunt ?Sunt usor de folosit.Eu am folosit yahoo maps intr-un proiect insa nu are informatii asa de precise in schimb api-ul este simplu de folosit , este ajax -web 2.0si poate fi usor integrat in proiectele web 2.0.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 5:35 PM by tudor.t

Din pacate in zona Clujului nu prea s-a inbunatatit in ce priveste detaliile in aerial view (capitol la care Google maps sta mult mai bine in aceasta zona) – deci imagini exista, doar sa le cumpere cineva.. 🙂

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 5:39 PM by Valy Greavu

Ai vazut unde lucrez eu?

O versiune concurenta: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=ro&q=Ia%C5%9Fi,+Romania&sll=46.265163,28.108714&sspn=0.007892,0.02738&ie=UTF8&cd=1&geocode=FYr10AIdu0-hAQ&ll=47.1748,27.574182&spn=0.00388,0.009613&t=h&z=17

Si versiunea 3D de pe Live:

http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=47.18525~27.571463&style=h&lvl=15&tilt=-90&dir=0&alt=2842.87882486451&cam=47.18525~27.571463&scene=-1&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1

No other comments…

Apropo cu prima versiune am vazut ca tata la tzara si-a facut 4 şuri cu fân.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 5:47 PM by zoltanhe

@geto_dacule, ai un control ASP.NET (AJAX) descris aici: http://dev.live.com/blogs/devlive/archive/2008/07/27/386.aspx.

Interactive SDK iti arata capabilitatile controlului sub forma de demo aici: http://dev.live.com/virtualearth/. Tot acolo gasesti info si despre web service-ul expus de Virtual Earth.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 6:05 PM by zoltanhe

@Valy, eu vorbeam de informatie si nu de imaginile aeriene. Imaginile aeriene nu-ti folosesc la nimic daca nu populezi cu info. Uite-te de exemplu la Timisoara sau Bucuresti la nivel de strazi. Nu zic ca e gata… doar ca e mult mai bine.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 7:11 PM by geto_dacul

Multumesc pentru informatii Zoli

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 9:20 PM by MrSmersh

@geto_dacul: pai ca sa capeti o idee despre SDK vezi aici. E similar cu toate de pe piata ca features. Cum stiu noi avem un un demo la aplicatie care foloseste simultan sistemele de masp mai cumoscute in un site ASP.Net AJAX. Diferentele mari sint la calitatea harti, cit zoom au, a si banuiesc Yahoo de un memory leak… Da adevarat nu toate au aceeasi features, de ex ca vorbim de VE are modul 3D foarte cool in unele cazuri, etc…

@Zoli: Sa inteleg ca pot sa incerc, ca acuma in TM e OK?

Nu de alta evitam sa ma mai uit in partea aia de cod, ca MapQuest retrage un API si sa verific daca nu buseste ceva(da in RO la clienti au vrut altele, nu speculam motivele Smile)

Si m-am uitat cu app ale mele road e impresive, pozele as vrea rezolutie mai mare (poate trebuie sa fac upgrade de API ver)… Si bugu cu centrare road satellite gone.YEEEEEE!

Zoli presupun ca tu i-ai batut la cap jos palaria, mi-ai dat de lucru Smile, dar acumain RO VE e un contender, avem date ca tehnologia era si inainte.

Zoli jos palaria

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Sunday, December 21, 2008 11:14 PM by Byty

Cand o sa vad cabana din varful muntelui o sa fiu multumit.. Stick out tongue dar atunci o sa zic.. pai si acum cum ma mai ascund de FBI…

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, December 22, 2008 8:59 AM by zoltanhe

Dar asta ați văzut-o? DeepEarth e un mapping control Silverlight (cu DeepZoom): http://blogs.msdn.com/virtualearth/archive/2008/12/18/deep-earth-released-into-the-wild.aspx

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, December 22, 2008 9:11 AM by zoltanhe

Apropo de cabana lui Byty, ce sunt mai importante pentru voi? Imaginile aeriene și ”Bird’s eye” sau informații precise pe hartă? Sau altceva? Aș vrea să văd părererea celor care folosesc mapping (de la orice furnizor) în aplicații de orice fel.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, December 22, 2008 9:34 AM by MrSmersh

Acuma de ce ne intrebi pe noi? Smile

Clientul zice ce vrea… Si cam vrea sa vada pe o harta (daca e buna si daca nu, pe o imagine de satelit) puse datele care il intereseaza, o pozitie, o suprafata o ceva. Si da poza din satelit ajuta daca e relativ recenta, factorul de bah vezi asta e a mea. Si la VE m-ar interesa si un mod hibrid, ca al…. Smile, sa am si harta si poza.

Bine pentru zone interesante pentru provideri, mai vrei si rutare, sa ai lista zip code coordonate deja sus… Dpv tehnic la efortul logistic deja existent e un 5% in plus.

Si cu poze satelit facute pentru o zona cam o data la 5 luni se pot face si alte magarii, dar asta intradevar costa. Si si aplicatia care va folosi datale nu va fi ieftina, dar eu vad potential, si daca am si poze istorice de la aceeasi satelit, ma opresc ca incep sa visez cu voce tare…..

Byrds eye e dragut dar daca nu e complet facut… asa sfert sau jumate e doar de demo. Adica eu l-as vrea dar mai la coada la prioritati.

3D e mult mai util chiar fara cladiri si din astea, cu o mare problema vreau sa pot pune puncte si in adincime si inaltime nu doar pe suprafat „umflata”…

Deci sumar ca sa reusim sa miscam ceva pe aici cu VE (concurential Smile):

harti/poze bune

3D cu adincime inaltime

geocoding (macar)

byrdy byrdy

Si nu am vazut Beta la asta ca deja ii chinuiam direct Smile

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Tuesday, December 23, 2008 10:47 AM by Valy Greavu

Zoli: Agree ca popularea cu date este mult mai importanta decit pozele. Dar stii ca superficial vorbind alde small people pun accentul in primul rind cum se vede informatia.

Poate ar fi trebui sa dai si niste exemple de obiective 3D care pot fi vizitate in Live, gen http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCC&cp=40.701134~-74.009928&style=h&lvl=19&tilt=-5.48606031512757&dir=352.24919802968&alt=-5.16536938399076&cam=40.700147~-74.009752&scene=-1&phx=-0.107278272534389&phy=0.0440378893898217&phscl=1.09962508867289&ss=yp.virtual~pg.1~sst.0&encType=1

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Tuesday, December 23, 2008 10:56 PM by scristian

Cei de la Google au ascultat cand am facut observatia ca orasul Suceava nu avea acoperire.

La VE unde fac asa o sugestie ?

http://maps.live.com/#JnE9eXAuc3VjZWF2YSU3ZXNzdC4wJTdlcGcuMSZiYj02Mi43MTQ0NjIxMDE0OTc3JTdlMTExLjM1NzQyMTg3NSU3ZTE2LjY5MDkyMTE0NDM5MTclN2UtMC43OTEwMTU2MjUwMDAwMTI=

vs

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=suceava,+romania&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.947994,114.257812&ie=UTF8&ll=47.639774,26.239772&spn=0.011118,0.027895&t=h&z=16

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Tuesday, December 23, 2008 10:59 PM by MrSmersh

Ca completare la update Smile.

Ce folosim pentru event RONUA in TM, un set de pagini facute la plictiseala pentru localizare sala. Si deci cam asa arata TM cu sistemele de sistemele de harti cele mai comune http://www.icomputersolutions.ro/ronua/ronualoc.htm

Da, mapquest aici cred ca e inca cu API vechi, si html curat, si for the record nu seamana cu ce facem la lucru care e asp.net si AJAX.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Saturday, December 27, 2008 12:50 AM by tudor.t

Singura aplicatie de succes (chiar daca nu e comerciala) care am vazut-o pana acuma la bird-eye view ar fi http://www.wikimapia.org .

In rest, intr-adevar pentru alt gen de aplicatii, acolo unde imaginile luate din avion sunt intr-adevar utile (agricultura, silvicultura etc..), cei interesati le cumpara direct de la firmele ce ofera asa ceva, nu de pe un site gratis..

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Saturday, December 27, 2008 6:42 PM by MrSmersh

Stai ca mai la toate exista si serviciile pe bani la care se schimba datele problemei, sint intranet sau inchise sau…

Si sint aplicatii mici de mare succes, metrica aplicatie de succes e destul de vaga, o aplicatie pentru o firma de turism care aduce 15% la vinzari e de succes dupa mine…

Si chiar daca ai datele de la o firma care ofera fotografii sint multe ce mai trebuie rezolvate, curbura pamint, imbinare fotografii, si alte sute de detalii.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, January 05, 2009 10:59 AM by zoltanhe

@scristian, mă îndoiesc că Google a acoperit Suceava la sugestia ta… Chiar dacă tocmai a trecut Crăciunul, îmi pare rău să-ți spun, dar nu există Moș Crăciun… Google a avut o motivație de business să arunce niște poze acolo. Și apoi nu înțeleg ce acoperire au în Suceava? Eu văd doar o intersecție a DN2 cu DN17.

Pe de altă parte, citez un coleg din Redmond: faptul că pe Virtual Earth avem acum informație stradală mai bună nu are nimic de-a face cu cererea vreunei persoane din România. A fost o decizie la nivel mai înalt ca să folosim date Navteq pe o arie mai mare, extinsă spre est (Polonia, Bulgaria, etc s-au îmbunătațit și ele, valul nu s-a întins însă și peste Odessa de exemplu). Si asta a fost posibil pentru ca datele Navteq au devenit ele mai bune și au început să aibă conexiuni decente și informație corectă peste arii geografice mai mari.

Asta nu înseamnă că nu suntem atenți la feedback. Colegii din Redmond m-au asigurat că urmăresc ce se întâmplă în .ro și dacă nu o fac, îi tragem de mâneca.

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Wednesday, January 07, 2009 9:52 AM by MrSmersh

@Zoli ok asculta la Redmond… Apai feedback e ca datele vind mashup cu VE, nu superioritate tehnica la metrici obscure pentru clienti sau developeri.

# Deep Dive on Microsoft Virtual Earth

Friday, January 09, 2009 9:35 AM by Weblogul lui Zoli

Vă întrebam zilele trecute dacă Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme? . Pentru firmele de soft și

# re: Ati vazut Virtual Earth in ultima vreme?

Monday, January 26, 2009 9:03 PM by sdolha

Așa cum scriam și la mine pe blog, din păcare informația de pe harta României (și a Bulgariei) pare că s-a înrăutățit în ultima vreme (de la recentul update), excluzând zona Bucureștiului. Mă refer în special la străzile mai mici din orașe, care înainte erau, acum… nu mai sunt!

Am scris o poveste mai detaliată despre toate acestea aici:

http://sdolha.spaces.live.com/blog/cns!4121802308C5AB4E!5305.entry

Serbare 2.0

Serbare la grădi, petrecere la tati la servici, serbare la clubul de dans… a venit Moș Crăciun de trei ori în ultimele două zile. Memorabil a fost însă la dans. Da, merge și fiică-mea la dans, nu numai noi. Tot la Pas în Doi. Nu fac ei mare lucru, dar învață să țină ritmul și… mai ales fac mișcare/gimnastică pe muzică și se distrează. Acum, trebuia să demonstreze ce au reușit să învețe. Mureai de râs, cât erau de haioși copiii dansând vals sau cha-cha, chiar dacă aveau o instructoare în față, care le arăta mișcările.
Oh da. La cha-cha vine și o a doua instructoare și începe să danseze cu cealaltă. Și știți cum sunt fetele astea, care au luat medalii in competiții de dans sportiv? Vă spun eu: degeaba încercam să filmez copilul, camera tot pe perechea de instructoare poposea. Și nu eram singurul cu problema asta Smile

Filed under: Life

# re: Serbare 2.0

Saturday, December 20, 2008 2:46 PM by AISBERG

Si unde-i filmul cu copilul? Sau mai bine cu instructoarele… 🙂

Cum mai merge implementarea ODF in Office 2007?

Cam așa cum scrie în ”Microsoft Office 2007 SP2 Open Document Format (ODF) implementer notes” publicate azi pe www.documentinteropinitiative.org. Spuneam aici că vom suporta ODF în Office 2007 SP2. Iată că suntem în măsură să povestim cum a mers implementarea până acum. Implementarea este bazată pe principiile enunțate aici de Doug. Tot Doug ne povestește pe larg despre experiența acumulată.

Filed under: Office, Interoperabilitate

# re: Cum mai merge implementarea ODF in Office 2007?

Tuesday, December 16, 2008 11:08 PM by MrSmersh

Hai sa pun eu intrebarea care necunoscatori in bucatariile du documente o sa o puna din prima. Si intrebarea daca ar fi retorica (eu pe subiect cu” stilul meu caracteristic” Smile)nici nu o sa inteleaga din prima.

Deci: daca Office stie ODF de ce mai e nevoie de OpenXML?

# re: Cum mai merge implementarea ODF in Office 2007?

Wednesday, December 17, 2008 6:49 AM by ignatandrei

Ca sa existe convertoare? <grim>

# re: Cum mai merge implementarea ODF in Office 2007?

Wednesday, December 17, 2008 5:43 PM by zoltanhe

Ca să putem publica ”implementer notes” și pentru Open XML în săptămânile următoare. Smile

…behave!

# re: Cum mai merge implementarea ODF in Office 2007?

Thursday, December 18, 2008 9:49 AM by MrSmersh

Vad ca Zoli se lasa rugat Smile, si am incercat sa va protejez de stilul meu alambicat.

Pai sa zic eu: ca OpenXML stie toate giumbuslucurile Office din toate versiunile, si e gindit si optimizat pentru Office. Adica vrei max features si performance Office mergi OpenXML vrei good enough (si punem si factorul mama ce i-am facut-o lui MS Smile) mergi ODF.

In ambele cazuri tot o sa mearga pe OpenOffice ca are convertoare, asta cit de bine vi se pare ca merge (de gust Smile). Unele versiuni recente nu erau chiar rele…

Deep Zoom pe Windows Mobile?

Povesteam săptămâna trecută la acest curs despre Silverlight și soluțiile pe care le vedem în industrie, chiar și în mediul de business. Am amintit atunci de Deep Zoom și soluția dezvoltată de Star Storage pentru vizualizarea scanărilor de documente mari (planuri, desene tehnice etc). Dacă nu știți despre ce e vorba, mergeți la http://memorabilia.hardrock.com/ și apăsați tasta V, după care faceți zoom out. Tot la cursul ăsta am fost întrebat dacă Silverlight pe Windows Mobile va avea Deep Zoom (tehnologia se numște Seadragon) și am promis că voi afla. Iată ce mi-a răspuns MrSmersh, care este în programul de beta:

Este, la unsupported features Smile.
Adica nu, si nu il nici vad nici in versiunea de MIX, ca trebe placa grafica si inainte de Windows Mobile 7 consumer si device pentru 7 graded nu vad sa faca fatza hard…

Recunoașteți stilul inconfundabil? Vom reveni când știm mai exact.

Până atunci, iată că Seadragon a apărut pe iPhone. Update: iată și un scurt interviu/demo cu creatorul aplicației, Ben Vanik.

Filed under: ISVs, Silverlight, Windows Mobile

# re: Deep Zoom pe Windows Mobile?

Monday, December 15, 2008 5:29 PM by MrSmersh

Daca ziceai ca raspunsul e pentru publicul larg nu formulam in stilul idolului meu P.G. Woodhouse Smile.

Reformulat (si cum ai zis deja NDA nu cred ca se aplica Smile) in un stil mai confundabil:

In acest moment Silverlight pe Mobile nu suporta Deep Zoom.

Educated guess e ca viitoare iesire publica a Silverlight pentru mobile va fi la MiX 09, si nici atunci nu cred ca va avea Deep Zoom.

Motivul care il presupun e ca hard nu e suficient de tare in secunda asta, pe partea grafica la device de pe piata, si nici sistemul de operare nu stie sa il foloseasca daca totusi exista. Si cel mai probabil device care suporta si ruleaza Windows Mobile 7 ar putea sa aiba Deep Zoom.

Multumim pentru referire, si data viitpare cind raspundem o sa stim fim mai atenti la stil Smile.

# Mittal, Silverlight si camionul de planse

Monday, March 09, 2009 5:59 PM by Weblogul lui Zoli

Vorbeam aici de Star Storage și ”vizualizarea scanărilor de documente mari (planuri, desene tehnice etc)”.

S-a carat Todi, a venit C

Update: articol anonimizat, la cererea C

Nu foarte departe. Alături, la marketing, în echipa lui Dan Bulucea, pe un post care se cheamă… cu cuvintele lui Todi:

Din decembrie am inceput un nou rol la Microsoft Romania, Platform Strategy Manager, cu implicatii in pozitionarea platformei noastre in diversitatea de segmente, verticale si modele de business.

În traducere liberă ”omul cu competiția”, un rol la care m-am uitat și eu (mai ales îmi place), dar am zis că țintesc mai sus, la un post de managementoverhead. N-a fost să fie…

Ca să adăugăm o aromă de ”corporate”, trebuie să spun că după doi-trei ani de activitate într-un rol, îți cam vine să schimbi. Pe verticală (preferabil în sus) sau pe orizontală (alt rol, sau alt departament, sau altă filială). Nu știu de ce planează deasupra mea o aură de ”om pe care mai bine îl lași în biroul lui să-și facă treaba”, în traducere liberă ”stai în banca ta”. Se pare că îmi rămâne să mă mișc pe orizontală în viitor. Uneori e mai bine să aștepți să fii întrebat dacă te interesează un post, decât să candidezi și să devii doar o bifă în procesele HR-ului.

În continuare, vom avea o perioadă dificilă în DPE în România, fiindcă în locul lui Todi trebuia să angajăm două persoane și am reușit (deocamdată) doar una. E vorba de C (fost Student Partner). Ea va prelua responsabilitățile de marketing pe scule de dezvoltare. Cealaltă jumătate de Todi, partea cu studenții o va acoperi tot Todi, deocamdată, cu ajutorul lui C și a lui Petru. Postul de DPE Lead este în continuare vacant. Vasăzică, DPE.ro arată cam așa:

  • DPE Lead: vacant
  • Dev Tools Marketing: C
  • Developer Evangelist: Petru Jucovschi
  • IT Pro Evangelist: Sebi Vîjeu
  • ISV Partner Evangelist: Zoli Herczeg
  • Academic Developer Evangelist: vacant.

Baftă maximală, Todi!
Bine ai venit C!

Filed under: DPE, Corporate

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 3:21 PM by Valy Greavu

Auzi Zoli, citesc ceva insatisfactie pe aici sau doar mi se pare? Stiu eu un tip care a vrut sa se angajeze la voi si nu prea i-a placut HR-ului…

Apropo din foarte pura curiozitate, cat dati pe posturile alea acu la vreme de criza?! Big Smile

Sigur nu trebuie sa spui dar daca luam in calcul ca o bere la 2 litri e 5 lei, poti sa ne spui cam cite beri da omu statului pe luna? (Indicatie: impozit 16%, CASS 6,ceva%)

Revenind la lucruri serioase: eu am simtit ca Todi este acolo. Poate l-am simtit cel mai mult din tot MS-ul. Prin intermediul lui i-am cunoscut pe Sebi, Lore si ii simt si pe ei dar, intr-un alt mod ceea ce e si normal.

Pe tine Zoli cred ca te stiam dinaintea lui Todi de la TechNet-uri iar cu Petru am stat mult la cioace…

Acu sa vedem cum o sa se descurce C careia ii uram multa bafta…. prima persoana de genul feminin in departamentul vostru?

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 6:14 PM by zoltanhe

yep, e prima

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 6:33 PM by alecu.bogdan

…sa inteleg ca se poate aplica pentru locurile vacante? Smile

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 6:58 PM by Anonymous

S-au dat 5 stele la articol pentru ca ‘s-a carat’ Todi? Smile

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 7:48 PM by MrSmersh

Acuma ce ai cu carat? Iti placea mai mult „i s-a creat oportunitatea sa se afirme in alta parte”?

Si Zoli, ce pot sa zic, din ce zici tu, se pare ca esti asul din mineca al departamentului, care e bine sa fie tinut in birou in caz de nevoie, ca sigur rezolva problema, deh victima a succesului. Si pentru DPE Lead ai votul meu, da stiu nu conteaza ca sigur nu ma intreaba nime Smile.

Welkome la toata lumea, C, si lui Todi pe noul post…

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 9:26 PM by Valy Greavu

Da eu am dat 5 stele pentru a arata ca mi-a placut articolul. E printre putinele dati cind Zoli da afara de pe dinauntru, plus ca vorbeste de bine pe Todi cu care am petrecut multe impreuna…

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 9:44 PM by naicul

Ehe, pe Todi n-o sa-l poata inlocui nimeni. Hell of a guy! Buna treaba in ultimii 5 ani, mult loc ramas pentru crestere.

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 9:55 PM by naicul

ah, da, si vezi ca e „Sebi Vijeu”.

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 11:44 PM by AndreiU

De ce de fiecare data „mai sus” inseamna neaparat management? Vad oameni tehnici foarte buni care renunta la ceea ce fac foarte bine pentru un post de manager, pentru excel-uri si sedinte toata ziua. Eu cred ca e o perceptie gresita, si foarte accentuata in Romania. Va vine sa credeti ca am vazut oameni care au renuntat la postul de manager pentru un job tehnic – am un caz chiar de saptamana trecuta – pur si simplu nu mai suporta atatea conf call-uri (dar nu in RO of course).

Chiar nimeni nu vede valoarea celor care sunt sub management?

Nu ati vrea sa stiti cum e intr-un proiect in care stau la conf call cu 10 manageri, project manageri, team-leaderi, CIO, delivery manager etc … si 2 oameni tehnici care fac tot proiectul. E circoteca: 10% imi fac jobul tehnic, restul de 90% – stau la conf call-uri si fac excel-uri.

# re: S-a carat Todi, a venit C

Sunday, December 14, 2008 11:58 PM by BMoro

Managerii romanii si cei japonezii au decis sa se intreaca intr-un concurs de canotaj.

Ambele echipe s-au antrenat din greu. In ziua cea mare, se simteau pregatiti. Japonezii au castigat cu un avans de doi kilometri. Romanii au fost extrem de descurajati ca au pierdut, moralul lor s-a prabusit. Managementul superior a decis ca motivul unei infrangeri atat de zdrobitoare trebuie aflat, asa ca au angajat o firma de consultanta ca sa investigheze problema si sa recomande actiuni corective.

Consultantul a aflat ca echipa japoneza a avut opt oameni la vasle si unul la carma; romanii au avut un om care vaslea si opt oameni la carma. Asa ca, dupa un an de studii si milioane de dolari cheltuiti ca sa analizeze problema, firma de consultanta a ajuns la concluzia ca sunt prea multi oameni la carma si prea putini la vasle in echipa romana. Asa ca, pe masura ce se apropia ziua cursei din anul urmator, structura manageriala a echipei romane a fost complet reorganizata.

Noua structura cuprindea: patru manageri de carma, trei manageri zonali de carma si un nou sistem de urmarire a performantelor pentru omul de la vasle, ca sa i se asigure stimulent in munca. Anul urmator, japonezii au castigat cu un avans de patru kilometri. Umiliti, cei din compania romaneasca l-au concediat pe vaslas pentru performante slabe si au acordat managerilor o prima, pentru ca au descoperit unde era problema.

# re: S-a carat Todi, a venit C

Monday, December 15, 2008 9:09 AM by zoltanhe

@naicule, așa e, e greu de înlocuit. Circulă glume pe aici de genul ”vor trebui 3 oameni ca să-l înlocuiască pe Todi, și nu vorbim de greutate” sau ”n-a plecat Todi din DPE, ci DPE-ul a plecat de sub Todi” Smile; și da, e cu ”î”

@Andrei, sunt de acord cu tine: pe verticală se poate merge și în jos, însa e o mică problemă numită salariu. Dacă mergi în jos s-ar putea să fii nevoit să accepți o scădere fiindcă managerii de la destinație nu prea acceptă să le dezechilibrezi P&L-ul (Profit & Loss) în cost center-ul lor doar fiindcă ești tu ”vedetă”.

Unde dra** să mă duc în jos?

# re: S-a carat Todi, a venit C

Monday, December 15, 2008 9:47 AM by naicul

e cu „î”? sa se semneze si el cu diacritice pe slideuri 🙂

my bad.

# Do More With Less

Friday, January 23, 2009 12:25 PM by Weblogul lui Zoli

Da, sunt încă aici. Microsoft a anunțat ieri rezultate financiare ( pe ultimul trimestru din 2008 ) sub

# Avem sef

Tuesday, March 24, 2009 8:10 PM by Weblogul lui Zoli

De ieri avem DPE Lead . E George Pristavu . Vine de aproape, de aici de la Oracle. A urcat un etaj. Gurile

# Codari barcoduri si etichete 🙂

Friday, July 03, 2009 2:24 PM by Catalin’s Blog

Iarasi ne jucam cu cuvintele o sa vedeti cu rabdare Trae greu am ajuns sa mai scriu si pe blog vreo citeva

PerformancePoint Server suporta acum SQL Server 2008

Odată cu SP2.

Filed under: Business Intelligence, PerformancePoint Server

# re: PerformancePoint Server suporta acum SQL Server 2008

Wednesday, December 10, 2008 12:46 PM by Valy Greavu

Pe cand si restul? SCOM, SCCE, ForeFront?

# re: PerformancePoint Server suporta acum SQL Server 2008

Wednesday, December 10, 2008 1:01 PM by zoltanhe

La următoarea versiune sau service pack, de la caz la caz. Am mai avut discuția asta… timpul nu e reversibil, încă.