Ce lansam anul asta?

Săptămâna trecută la conferința TechEd USA am făcut o serie de anunțuri importante:

  • vom lansa la sfârșitul anului 2009 (adică la iarnă):
    • Windows 7
    • Windows Server 2008 R2
    • Windows Hyper-V Server 2008 R2
    • Windows Azure
    • Exchange 2010
    • .NET 4.0
    • Visual Studio 2010
    • ”Geneva”, implementare de metasystem de identitate
    • ”Dublin”, host pentru workflow-uri
    • ”Stirling”, management de secu (un fel de System Center pentru Forefront Smile)
    • ”Velocity”, distributed cache
  • vom lansa în prima jumătate a anului 2010 (adică la vara… cealaltă):
    • Office 2010, adică suita de pe desktop, suita din nor (Office Web Applications) și SharePoint 2010
    • SQL Server 2008 R2, adică BI cu autoservire (”Gemini” și ”Kilimanjaro”) și datawarehousing în stil mare (sute de TB cu ”Madison”).

Sper să vă ajute în planificare.

Notă: produsele cu ghilimele nu au încă nume de marketing.

Filed under: Office, Securitate, Windows, Visual Studio, Exchange, Business Intelligence, SQL Server, .NET, SharePoint, Identitate, Hyper-V, Azure, Windows Server, WF

# re: Ce lansam anul asta?

Monday, May 18, 2009 7:02 PM by B_gd_n[ ]Sahlean

Întrebare: când apare primul CTP/RC/etc. de VS 2010 cu designer integrat pentru Silverlight ?!

Si primul beta „Gemini” ?

Exista populaţie interesată pentru ambele subiecte, mai ales pentru primul. Avem un proiect măricel care ar putea să vă intereseze şi pe voi .

# re: Ce lansam anul asta?

Tuesday, May 19, 2009 9:00 AM by Bazilide

desi e din alta divizie, local ma astept/ar trebui sa fie si o lansare de NAV 2009 (chiar daca lansarea globala a fost anul trecut), pana acum subiectul a trecut aproape neobservat

# re: Ce lansam anul asta?

Tuesday, May 19, 2009 10:26 AM by zoltanhe

@B_gd_n, azi am publicat beta1 de VS2010 pe MSDN. De „Gemini” vom începe să vorbim la vară. Apropo de proiecte cutting edge, sunteți în Metro? Dacă nu, e musai să intrați.

@Bazilide, ai dreptate, însă localizarea pentru NAV va mai dura… până după perioada acoperită de mine mai sus.

# Avem un prim CTP pentru SQL Server 2008 R2

Tuesday, August 11, 2009 3:32 PM by Weblogul lui Zoli

Ieri s-a publicat (pentru abonații MSDN și TechNet) primul CTP (Community Technology Preview) pentru

ODF si problemele sale de interoperabilitate

Standardul ODF sau Open Document Format (implementat de OpenOffice, Symphony, Microsoft Office și altele) nu conține specificații pentru formulele din spreadsheet-uri (drept comparație, în standardul Open XML, numai specificațiile pentru formule se întind pe câteva sute de pagini). Aș putea să mă opresc aici, nu-i așa? Problema e că această lipsă iese la iveală deabia acum, când Microsoft a implementat ODF în Office 2007 SP2, deoarece cunoștința noastră mai veche de la IBM a făcut un mic scandal pe net susținând pur și simplu că Office 2007 SP2 strică spreadsheet-urile .ods și nu este conform cu standardul. Complet fals, din cauza lipsei specificațiilor de mai sus, iar problemele de interoperabilitate existau și înainte de Office 2007 SP2 în implementările curente.

Haideți să ne imaginăm ce opțiuni avea Microsoft:

  1. să ignore formulele și să păstreze datele (valorile) din tabele, cu scopul de a avea un comportament consistent sau
  2. să încerce să implementeze ce au făcut și ceilalți implementatori (Open Formula este încă în lucru la OASIS și va fi parte din ODF 1.2 în viitor) și să-și asume un comportament inconsistent și riscul de a altera datele clienților.

Noi am ales prima variantă. Voi ce ați fi preferat?

PS1: amicul nostru de la IBM ne-ar fi certat indiferent de varianta aleasă.

PS2: fiindcă Tudor mi-a spus că a fost și o intervenție cu tema asta pe lista comitetului tehnic CT210 al ASRO, voi spune doar: nu cred că astfel de discuții sunt relevante pentru comitetul tehnic, mai ales că conformitatea Office 2007 SP2 este indiscutabilă.

Filed under: Office, Interoperabilitate

# re: ODF si problemele sale de interoperabilitate

Wednesday, May 13, 2009 11:50 AM by B_gd_n[ ]Sahlean

Intrebare: există vreun standard care să facă referinţă – cel puţin – la un limbaj de scripting pentru ODF ?

# re: ODF si problemele sale de interoperabilitate

Wednesday, May 13, 2009 1:33 PM by zoltanhe

@B_gd_n, din câte știu, scripting-ul este out of scope pentru ODF 1.2, care e în lucru acum la Oasis.

# re: ODF si problemele sale de interoperabilitate

Wednesday, May 13, 2009 1:38 PM by MrSmersh

Ce interventie? Ca vorba aia ASRO se ocupa de standartizare, si ambele sint standarde deja si nu se ocupa de conformanta  sau nu la standarde.

Da s-a vorbit pe aici si pe acolo dar e destul de clar ca MS a implementat standardul la litera lui. Ca un numar de produse existente au incercat sa completeze standardul cu ce le trebuia asta nu inseamna ca a devenit standard.

Daca MS implementa si extensiile astea era numit „Embrace, extend and extinguish” sau ” conspiracy to sap and impurify all of our precious standards” Smile

Dar totusi si deci Office suporta ODF standardul, daca standardul va cuprinde si extensiile presupun ca le va suporta si pe astea => furtuna in un pahar cu apa.

Office 2007 Service Pack 2 – suportam ODF, PDF si XPS

Se poate descărca de pe Microsoft Update. Cele mai importante goodies din acest SP, după părerea mea sunt:

  1. suport (deschidere, editare, salvare) pentru documente .odt, .ods și .odp (formatele ODF 1.1 specifice OpenOffice, Symphony, etc),
  2. suport (salvare) pentru PDF și XPS (până acum trebuia descărcat un plug-in separat),
  3. converter API, care permite introducerea de formate noi în Office,
  4. performanță mult mai bună pentru Outlook… uraaa (dacă nu ați pus deja hotfixul ăsta).
  5. suport pentru Firefox 2 și 3 la SharePoint

Detalii la Gray și Doug.

Enjoy!

Filed under: Office, Interoperabilitate

# re: Office 2007 Service Pack 2 – suportam ODF, PDF si XPS

Wednesday, April 29, 2009 12:53 PM by ignatandrei

Pe cind citire din PDF ? 😉

Oricum, bravo pentru PDF si Open Office incorporat …

# re: Office 2007 Service Pack 2 – suportam ODF, PDF si XPS

Wednesday, April 29, 2009 5:03 PM by Bazilide

era bun si un service pack pentru Office 2003 sa suporte docx 😦

# re: Office 2007 Service Pack 2 – suportam ODF, PDF si XPS

Wednesday, April 29, 2009 5:12 PM by zoltanhe

@Bazilide, pentru suport Open XML (docx, xlsx, pptx) in Office 2000, XP sau 2003 trebuie instalezi Compatibility Pack-ul ăsta: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=941B3470-3AE9-4AEE-8F43-C6BB74CD1466&displaylang=en.

# re: Office 2007 Service Pack 2 – suportam ODF, PDF si XPS

Wednesday, April 29, 2009 10:43 PM by Bazilide

tks, functioneaza, pana acum apelam la diverse artificii

# re: Office 2007 Service Pack 2 – suportam ODF, PDF si XPS

Wednesday, April 29, 2009 11:32 PM by MrSmersh

Si inca cum, oricum recomand compatibility pack pentru dezvoltare ca e mai strict ca Office 12, tocmai reincalzit pe subiect am inventat iara un export in xlsxSmile

# ODF si problemele sale de interoperabilitate

Wednesday, May 13, 2009 9:39 AM by Weblogul lui Zoli

Standardul ODF sau Open Document Format (implementat de OpenOffice, Symphony, Microsoft Office și altele)

Dynamics CRM – Business Action Virtual Tour

Nu uitați de seria de webcasturi live din perioada 27-30 aprilie (în fiecare zi de la ora 11:00 12:00), dedicate firmelor de soft. Recomandăm aceste webcasturi persoanelor de decizie din business și din tehnic. Azi este vorba despre utilizarea Dynamics CRM ca platformă pentru aplicații de business, mâine va fi despre crearea de interfețe Silverlight sau WPF pentru Dynamics CRM, poimâine va fi despre integrarea cu SharePoint și Office, iar răspoimâine va fi despre utilizarea Windows Azure ca opțiune de deployment în scenarii SaaS sau S+S.

Pentru detalii sau alte opțiuni orare, citiți asta.

Filed under: Office, S+S , SharePoint, Silverlight, WPF, SaaS, Azure, Webcast, Dynamics CRM

# re: Dynamics CRM – Business Action Virtual Tour

Monday, April 27, 2009 11:37 AM by zoltanhe

sunt la 12:00… am învățat și eu că vara suntem la 3 ore de GMT…

De la “People Ready” la “Everyone Gets It”

Colegii de la Dynamics au adaptat mesajele de People Ready, adică:

Technology that’s intuitive, flexible, and can keep pace with the demands of your enterprise.
Technology that works the way your people want to work.
Technology that empowers everybody to meet whatever business challenge comes next.

la Everyone Gets It, adică:

Microsoft Dynamics CRM works like Microsoft Office. So everyone gets it.

Asta ca să înțeleagă toți… Smile

Filed under: Office, Dynamics CRM

Folositi Dynamics CRM?

Utilizare: Știați că dacă sunteți parteneri Microsoft, puteți folosi Dynamics CRM? Chiar și la nivelul Registered Member (prin Microsoft Action Pack). Detalii la https://partner.microsoft.com/romania/partner?countrycode=ro-ro.

Training: Știați că dacă sunteți parteneri Microsoft, aveți acces la zeci de cursuri online despre Dynamics CRM prin Partner Learning Center? Detalii la https://partner.microsoft.com/romania/40013459.

Dezvoltare: Știați că dacă sunteți firmă de soft, puteți dezvolta soluții de business peste platforma Dynamics CRM prin personalizarea entităților și interfeței, prin crearea de plug-in-uri și pachete de soluții custom, sau prin integrarea serviciului web din platforma Dynamics CRM cu aplicațiile voastre de business? Știați că puteți astfel să creați soluții de business tradiționale (on-premises) sau hostate pe net (SaaS)? Pentru a acoperi aceste scenarii, parcurgeți materialele cursului ”Dynamics CRM for ISVspublicate pe ITBoard. Pentru a reproduce laboratoarele practice, descărcați mașina virtuală de aici, copiați arhiva labs în mașina virtuală și urmăriți instrucțiunile din pdf.

Perfecționare: Știați deja? Atunci vă propun să participați la Business Action Virtual Tour, unde veți putea învăța despre integrarea Dynamics CRM cu SharePoint sau cu Office, despre crearea de interfețe pentru Dynamics CRM cu Silverlight sau cu Windows Presentation Foundation, și despre dezvoltarea de servicii pe Azure Services Platform pentru a suporta scenarii de SaaS sau S+S cu Dynamics CRM. Înscrieți-vă mai jos la cele patru webcasturi live:

Microsoft Dynamics CRM Business Action Virtual Tour

27 aprilie, ora 11:00 12:00 – Line-of-Business Application Framework

28 aprilie, ora 11:00 12:00 – Compelling Experiences (n.z. Silverlight, WPF)

29 aprilie, ora 11:00 12:00 – Familiar Skills (n.z. Office, SharePoint)

30 aprilie, ora 11:00 12:00 – Power of Choice (n.z. Azure)

Dacă vă convine mai mult seara, puteți urmări webcasturile pentru America de Nord (27, 28, 29, 30). Cele pentru Asia nu le mai pun fiindcă sunt în zori.

Enjoy!

Filed under: Office, ISVs, S+S , SharePoint, Silverlight, WPF, SaaS, Training, Azure, Webcast, Dynamics CRM

# Dynamics CRM – Business Action Virtual Tour

Monday, April 27, 2009 9:26 AM by Weblogul lui Zoli

Nu uitați de seria de webcasturi live din perioada 27-30 aprilie (în fiecare zi de la ora 11:00), dedicate

Power Tools for Open XML

mergeE gata versiunea 1.1 a Power Tools for Open XML, un set de commandleturi de PowerShell, care ușurează manipularea ”server-side” a documentelor și elementelor din documentele Open XML (docx, xlsx, pptx). Starul acestui release este MergeOpenXmlDocument, descris în detaliu de Eric aici.

Alte commandleturi calde:

ExportOpenXmlWordprocessing
OpenXml
RemoveOpenXmlPersonalInformation
SelectOpenXmlString
SplitOpenXmlDocument

Nu neglijați nici cele vechi:

AcceptOpenXmlChange
AddOpenXmlContent
AddOpenXmlDigitalSignature
AddOpenXmlDocumentIndex
AddOpenXmlDocumentTOA
AddOpenXmlDocumentTOC
AddOpenXmlDocumentTOF
AddOpenXmlPicture
AddOpenXmlSpreadSheetTable
ExportOpenXmlSpreadsheet
ExportOpenXmlToHtml
GetOpenXmlBackground
GetOpenXmlComment
GetOpenXmlCustomXmlData
GetOpenXmlDigitalSignature
GetOpenXmlDocument
GetOpenXmlFooter
GetOpenXmlHeader
GetOpenXmlStyle
GetOpenXmlTheme
GetOpenXmlWatermark
LockOpenXmlDocument
RejectOpenXmlTextChange
RemoveOpenXmlComment
RemoveOpenXmlDigitalSignature
SetOpenXmlBackground
SetOpenXmlContentFormat
SetOpenXmlContentStyle
SetOpenXmlCustomXmlData
SetOpenXmlFooter
SetOpenXmlHeader
SetOpenXmlSpreadSheetCellStyle
SetOpenXmlSpreadSheetCellValue
SetOpenXmlSpreadSheetColumnWidth
SetOpenXmlStyle
SetOpenXmlTheme
SetOpenXmlWatermark

Enjoy!

Filed under: Open XML, Office, OSS

# re: Power Tools for Open XML

Monday, March 23, 2009 11:00 AM by ignatandrei

Nebunie! Incepe sa devina intr-adevar interesant Powershell ! Ce mai urmeaza ?

Creative Commons Add-in a fost publicat sub Ms-PL

Microsoft a publicat codul sursă de la add-in-ul de CC pentru Office 2007. Add-in-ul era pus la download de anul trecut, însă de ieri am publicat și sursele la http://ccaddin2007.codeplex.com/. Add-in-ul arată așa

CC add-in

și permite includerea de informații de licențiere în documentele voastre:

cc license

Tot ieri, am publicat și un CTP pentru Ontology Add-in la http://ucsdbiolit.codeplex.com/ (tot sub Ms-PL), descris aici. Via Port25.

Filed under: Open XML, Office, OSS

# re: Creative Commons Add-in a fost publicat sub Ms-PL

Thursday, March 12, 2009 3:32 PM by ignatandrei

Intrebare : Daca am un document Word , si il salvez ca PDF, se pastreaza CC ?

# re: Creative Commons Add-in a fost publicat sub Ms-PL

Thursday, March 12, 2009 4:23 PM by zoltanhe

Da, se păstrează. Am încercat acum.

# re: Creative Commons Add-in a fost publicat sub Ms-PL

Thursday, March 12, 2009 4:33 PM by ignatandrei

Multumesc mult!

InnovateOn.com – goodies pentru dezvoltare pe platforma Microsoft

InnovateOn este un portal care oferă o mulțime de goodies pentru cei care își înrolează aplicația acolo. Ați ghicit, este pentru firmele de software. Nu trebuie neapărat să fiți parteneri Microsoft (Certified Partner sau Empower sau BizSpark), deși vom încerca să vă convingem…
Smile

Dacă dezvoltați (sau aveți deja) aplicații, servicii, siteuri, care folosesc tehnologiile de pe InnovateOn:

InnovateOn.com

  • Windows,
  • Windows Server,
  • Windows Mobile,
  • Windows Live (Live ID, Contacts, Messenger, Search, Writer, Silverlight Streaming, Virtual Earth etc.),
  • Windows HPC Server,
  • Microsoft Web Platform,
  • SQL Server,
  • Office (inclusiv SharePoint),
  • Dynamics CRM sau NAV,

atunci merită să vă înrolați aplicațiile, pentru a primi goodies-urile asociate tehnologiilor folosite.
Aceste goodiespot fi (în funcție de tehnologie):

  • informații despre cum se dezvoltă cu/pe tehnologia respectivă (nu înlocuiește msdn.com ci este mai degrabă o colecție de linkuri relevante),
  • suport tehnic Premium (în valoare de 900usd),
  • suport tehnic pe email (5h sau 10h),
  • vouchere de testare (în valoare de 4-5-600usd),
  • promovarea aplicației în Microsoft Product Catalog sau Windows Live Gallery,
  • code signing (în valoare de 400usd),
  • discount la keyword advertising prin adCenter.

Portalul este viu, în sensul că se actualizează mereu cu informații și beneficii noi. Merită pus la Favorites / Bookmarks.
Nu neglijați nici Learning Snacks-urile despre Silverlight, virtualizare, Windows Vista și Windows Server.

Enroll, enroll, enroll!

Filed under: Office, Windows, ISVs, SQL Server, ASP.NET, SharePoint, Silverlight, HPC, Windows Mobile, Web, Hyper-V, Windows Live, Virtual Earth, Live Services, Virtualizare, Dynamics CRM, Windows Server, BizSpark

# re: InnovateOn.com – goodies pentru dezvoltare pe platforma Microsoft

Thursday, March 05, 2009 6:45 PM by MrSmersh

Whow ne stie de invovatori pe de undeva… Niceee!

Sau abordarea paranoica ” ase vedea de unde stie” Smile

MoneySaver Express

Da. E criză. Ce puteți face dacă sunteți firmă de soft/soluții? Mai ales că din ce în ce mai mulți clienți vor ezita să-și cheltuiască banii (suntem într-o perioadă în care cine nu deține lichidități, trăiește pe muchie de cuțit). Totuși ce puteți face? E simplu: mergeți și întrebați clienții ”cum pot să vă ajut să vă salvați economisiți banii?”. Nu încercați să vindeți/marketați aplicații de genul ”MoneySaver Express v1.0 tunat pentru criza”, ci mai degrabă mergeți și ascultați-vă clienții. Ei vor fi în continuare dispuși să cheltuiască bani, însă prioritățile lor sunt date peste cap. Înțelegeți-i!

Din experiența noastră, iată câteva idei cu ce soluții merg în această perioadă și ce nu:

  • Eficiență prin software:
    • Lumea s-a săturat de marile proiecte SOA cu autobuze de consultanți și abordări top-down, care promiteau prea ușor reduceri de costuri și agilitate organizațională. David Chappell de un an își deschide fiecare prezentare de SOA cu ”SOA is dead!”. ”Ha mă? Ăsta-i nebun?” îmi dădea Cipi coate. Anne Thomas Manes de la Burton Group zice și ea SOA is Dead; Long Live Services. E bine? Oh, da! Acum e momentul să mergeți la clienți și să le rezolvați problemele reale cu abordări bottom-up (vezi SOA: ”Never Mind” de Charles Fitzgerald). Cineva spunea că asta se numește ”real world SOA”… cine e oare? Ah, da. Microsoft: http://www.microsoft.com/soa/.
    • Business Intelligence. Ce frumos sună? Business Intelligence. Ha? Soluțiile de BI sunt la mare căutare, în special la clienții care au investit deja în data-warehouse și vor să ia decizii mai bune și mai repede. Ajutați-i să-și analizeze datele. Soluțiile de data mining au spart și ele gheața. E o pâine frumușică de mâncat aici! Soluțiile de BI duc la rezultate imediate, ușor de măsurat. Avantajul costului redus pentru SQL Server devine decisiv.
    • Soluțiile de colaborare nu duc la eficiență atât de palpabilă ca cele de mai sus, dar în timp se vede. SharePoint. SharePoint. SharePoint. Office.
    • Soluțiile de mobilitate sunt căutate în principal pentru creșterea productivității forței de vânzări și nu numai.
    • Aplicațiile de business clasice (ERP, CRM) vor merge și ele fiindcă s-ar putea ca unii clienți care au visat la SAP sau Oracle Apps să nu-și mai permită acest lux și să meargă cu ”muritorii”. Colegii mei de la Dynamics sunt optimiști. Dacă sunteți în business-ul ăsta, n-ar trebui să fie probleme.
  • Optimizarea infrastructurii IT:
    • IT-ul dinamic nu e o poveste. Dacă nu știți încă Infrastructure Optimization, mergeți repede la http://www.microsoftio.com/ și învățați cum se vinde infrastructură, cum faceți analiza infrastructurii clientului, cum treceți un client de la Basic la Standardized, la Rationalized și apoi la Dynamic.
    • Unified Communications pare să fie calea cea mai simplă de reducere a costurilor cu comunicațiile. Noi am trecut de mult de la teleconferințele prine telefon la cele prin Office Communications Server și Communicator pe client. LiveMeeting pentru prezentări. Bulina de prezență este lângă fiecare persoană în Outlook. Dacă e verde, click dreapta: ”Call” sau ”Send Mail” sau ”Reply with IM”. Lovely! Dacă e roșu, îmi spune: currently busy, free at 03:30pm etc. Hai că nu-i așa greu…
  • Flexibilitate în business:
    • Facilități de plată (perioadă de grație, rate, etc);
    • Monetizare prin abonament (lunar, anual), prin modelul pay per use (PPU) sau, de ce nu… prin advertising;
    • Fiți pregătiți să găzduiți/administrați voi soluțiile/aplicațiile software, după modelul SaaS (Software as a Service); Dacă ajungeți la modelul ăsta, mai bine lăsați un hoster specializat să se ocupe de găduire;
    • Adăugați valoare software-ului tradițional prin servicii web (sau invers), după modelul S+S, adică Software + Services;
    • Atacați și alte segmente de piață sau ”long tail”-ul din același segment;
    • Vindeți în regim de autoservire (online);
    • Fiți agili!

Baftă! Și dacă aveți nevoie de ajutor, suntem aici.

Filed under: Office, ISVs, SQL Server, S+S , SharePoint, Business, SOA, SaaS, Unified Communications, Arhitectura

# re: MoneySaver Express

Saturday, January 10, 2009 11:41 AM by naicul

Zoli,

Nu sunt arhitect de solutii, nici developer de solutii enorme, care sa cuprinda servicii, mii de softuri interconectate, etc; dar stau si ma intreb unde a disparut „soa e viitorul! faceti soa! asta e urmatoarea revolutie dupa oop!”. Ca parca asta auzeam pe la prezentari acum vreo cativa ani. Inclusiv pe la ale tale. Poate nu am inteles eu bine atunci si poate nu inteleg nici acum, asa ca explica-mi pe intelesul meu: cum se face ca „soa is now dead”? Unde mai e revolutia noastra? 🙂

(Ah, da, si o mica atentionare gramaticala – stii ca imi plac astea. Se zice „sa economisesti bani”, nu sa „salvezi bani”. A „salva bani” e o traducere gresita din engleza „to save money”. Poate nu e cine stie ce, dar pe mine ma zgarie pe retina)

# re: MoneySaver Express

Saturday, January 10, 2009 12:00 PM by MrSmersh

SOA e declarat mort.Dar nu a murit s-a schimbat vezi S+S de exemplu care e un soi de SOA sec XXI…

Si acuma ca tot m-a pus pe scris, poate si la Dynamics sa zicem „să nu-și mai permită acest lux și să meargă cu ”muritorii”” care sa fie aplicati share point customizate Smile… Stiu ca se poate, acuma e destul de interesatnt rezultatul cit de cost efficent iese.

# re: MoneySaver Express

Saturday, January 10, 2009 12:05 PM by zoltanhe

@naicul: așa e. Am citit și eu încă odată și într-adevăr, pare că mă contrazic cu ce spuneam cu ani în urmă. Ca să fie și mai clar, tot ce am spus atunci și aici pe blog rămâne valabil. Aproape că-mi vine să zic ”v-am spus eu!”. SOA, așa cum îl știm noi, rămâne valabil în continuare ca o abordare arhitecturală generoasă, însă mega-proiectele propuse de câțiva vendori (în frunte cu ăla mare și albastru) nu mai sunt înghițite de clienți. Aceștia nu mai sunt dispuși să-și reorganizeze business-ul de dragul IT-ului. Gartner ar spune că SOA este Through of Disillusionment pe curba de hype cycle: http://en.wikipedia.org/wiki/Hype_cycle. Nu mai merge să vinzi produse rebranduindu-le să conțină SOA sau ESB în denumire.
Ce vă spuneam cu ani în urmă în prezentările mele sau ale arhitecților invitați de aiurea este foarte clar și palpabil: expunem servicii, comunicăm prin mesaje, reutilizăm servicii și interfețe și facem serviciile administrabile. Acestea sunt în continuare valabile. Suntem în real world SOA.
De aia spuneam că este o oportunitate pentru jucătorii mici, partenerii Microsoft, să meargă și să rezolve problemele reale ale clienților folosind tehnici SOA, însă bottom up.

@MrSmersh, SharePoint e și el o aplicație, pe care dacă o customizezi, s-ar putea să iasă un ERP/CRM/whatever, numai bună pentru un anume client. La fel e și cu Dynamics NAV sau Dynamics CRM, doar că efortul de personalizare este diferit. La fel e și cu Charisma lui Totalsoft, sau Socrate a lui Bit Software sau SeniorERP. Până la urmă, fiecare firmă de soft din piața asta decide singură cât și ce ia de la alții și cât dezvoltă in house, iar decizia asta este o decizie de business. Unii decid să dezvolte cât mai mult in house și să țină prețurile jos, iar alții preferă să ia building-blocks de la terți (de ex SharePoint, Dynamics CRM, Dynamics AX etc) și să vândă la alt segment din piață.

# Vreti o bulina de prezenta, ca in Outlook?

Monday, January 12, 2009 9:21 AM by Weblogul lui Zoli

Povesteam aici despre bulina de prezență din Outlook (la Unified Communications). E vorba de asta: Vă

# Middle SOA

Tuesday, January 13, 2009 10:48 AM by Weblogul lui Zoli

Am amintit aici de articolul lui Anne ( SOA is Deadș Long Live Services ). Mare iureș s-a iscat de atunci!

# re: MoneySaver Express

Tuesday, January 13, 2009 11:06 AM by MrSmersh

Pai Zoli exact asta spuneam si eu, cam din toate poti face ceva, depinde daca merita la cost.

Si totul depinde de client si de lux lui, ca poate lux ii e si White Plains(cum s-o mai chema acuma) si ok ii e Dynamics. Sau o versiune ok de MS Accounting 2009 plus ceva de document managment e ce ii trebuie fix.

E foarte greu sa estimezi efortul orgazinational de implementare a unui ERP. Adica cit modific intern procedurile sa folosesc ERP si cit il modific pe el (ERP) sa imi fie comod/legal in ro. Si aici stau costurile mari dupa mine, pentru ca ERP sint capabile de customizari importante cam cit e un elefant capabil sa cinte la pian (da o sa fie muzica da sigur nu sonata lunii Smile).

# re: MoneySaver Express

Sunday, January 25, 2009 11:08 AM by MihaiBejenariu

„din ce în ce mai mulți clienți vor ezita să-și cheltuiască banii”

Eu ca si client INVESTESC bani in IT, nu cheltuiesc. Optimizarea aplicatiilor sau infrastructurii IT nu o fac pentru ca este un moft, ci pentru ca sa-mi optimizez businessul.

A trebuit sa vina criza ca sa incepem sa gandim normal. Sa inteleg ca:

1/ Inainte de criza chiar daca nu as fi avut nevoie , as fi cheltuit bani pe SOA/DWH/BI/etc?

2/ Iar acum in plina criza, sa nu mai cumpar de SOA/DWH/BI/etc desi am nevoie?

# re: MoneySaver Express

Sunday, January 25, 2009 2:12 PM by zoltanhe

@MihaiBejenariu, nu cred că m-ai înţeles… eu spuneam că tocmai în DWH, BI şi chiar SOA vor investi clienţii cu precădere (cu rezervele de rigoare legate de proiectele big-ass SOA). Sau poate n-am înţeles eu ce ai vrut să spui…

# re: MoneySaver Express

Monday, January 26, 2009 10:23 PM by MihaiBejenariu

@zoltanhe, nu am vrut sa fiu pe o pozitie opusa.

Pe scurt, m-am referit strict la textul pus intre ghilimele si vroiam sa subliniez (prin cele 2 intrebari retorice) atitutinea pe care ar trebui sa o aibe un client vis-a-vis de proiectele in IT. Spun asta pentru ca am vazut clienti care au decis sa opreasca investitii in IT datorita crizei.

Cu alte cuvinte, nu vad o legatura directa intre amploarea crizei si valoarea investitiilor in proiecte IT.

# re: MoneySaver Express

Tuesday, January 27, 2009 8:28 AM by zoltanhe

Am inteles acum. Multumesc pentru clarificare.